Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:56:50 GMT

جنسیس G90 مدل 2021 خودرویی لوکس با شتابی فوق العاده!

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۷۶۲

جنسیس G90 مدل 2021 خودرویی لوکس با شتابی فوق العاده!

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جنسیس یکی از خودروسازی معروفی است که اصولا خودروهای جذاب و زیبایی را می سازد و از جمله خودروهایی که به تازگی رونمایی کرده، سدان G۹۰ است که قرار است امسال وارد بازار شود.

این خودرو به عنوان پرچمدار برند نوظهور جنسیس، سواری فوق العاده، ظاهری زیبا و کابینی شبیه لیموزین را ارائه می‌دهد و نکته حائز اهمیت این است که این خودرو را با قیمتی عرضه می کند که هزاران دلار از رقبای خود پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو دارای یک موتور 6 سیلندر با 2 توربوشارژ استاندارد است و خریداران همچنین می‌توانند یک موتور ۵.۰ لیتری 8 سیلندر رانیز  انتخاب کنند که هر 2 خودرو دارای یک عملکرد ثابت هستند. هر 2 موتور کاملا بی صدا و آرام هستند که به ایجاد محیطی آرام در کابین هنگام سفر کمک می‌کند.

 

   

صندلی‌های جلو و عقب G۹۰ بسیار جادار و راحت هستند و از یک جنس مخمل خاص پوشیده شده است. کابین دارای ویژگی‌های لوکس و راحتی زیادی است. این خودرو در بخش فناوری  با رقبایی مانند بی ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S مطابقت ندارد که اکثر کاربران همچنان ویژگی‌های سرگرمی و راهنمای استاندارد آن را بصری و مفید می‌دانند.

 

   

G۹۰ سال ۲۰۲۱ که در اصل همان خودرو سال 2020 است که اکنون فیس لیفت شده است، تغییرات جزئی را دریافت می‌کند. حالت رانندگی Rear Comfort جدید، سواری را برای سرنشینان صندلی عقب بهبود می‌بخشد. داشبورد و پانل‌های درب اکنون پوشیده از چرم اصلی است و  سیستم اطلاعات و سرگرمی G۹۰ در حال حاضر قادر به، به روزرسانی از طریق هوا و بهبود تشخیص صدا است. تنها تفاوت خارجی در طراحی جدید چرخ‌های ۱۹ اینچی است.

خودرو پایه با موتور ۳.۳ لیتری 6 سیلندر توربوشارژ با ۳۶۵ اسب بخار ارائه می شود، همچنین در نسخه 8 سلیندر قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت است که هر 2 پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شوند.  اگرچه G۹۰ به اندازه رقبای خود شتاب نمی‌گیرد، اما نه موتور V-۶ و نه V-۸ قدرت کمی ندارند و با وجود حفظ آرامش و سکوت اما می تواند در جاده ها هیجان ایجاد کند.

 

   

در فضای داخلی G۹۰ از چرم ناپا، جیر، چوب و فلز استفاده شده و باعث می شوند سرنشینان احساس غنی بودن داشته باشند. جنسیس با ایجاد ویژگی‌هایی جدید مانند صندلی‌های جلو گرم شونده و خنک کننده، صفحه نمای جلو و تجهیزات استاندارد رقابت را سخت تر کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

hانتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)

مرسدس جی کلاس در ۴۵ سال گذشته، بنز را در حوزه‌ی خودروهای آفرود سربلند نگه‌ داشته است. این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز در نیم قرن اخیر تغییر چندانی نکرده، اما مرسدس در سال ۲۰۲۵ سرانجام خودرو آفرود خود را الکتریکی می‌کند.

به گزارش Car and Driver، تیپ پایه‌ی خودرو G550 موتور سه لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ دارد و به موتور الکتریکی توربوشارژ و کمپرسور الکتریکی کمکی مجهز است.

به گزارش زومیت، قدرت تیپ پایه ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۹٫۹ نیوتن‌متر است. این قدرت ۲۷ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی محسوب می‌شود، اما گشتاور کمی کمتر شده است.

مدل

موتور

توان (اسب بخار)

گشتاور نیرو (نیوتن متر)

G550 2025

توربو ۳ لیتری خطی ۶ سیلندر هیبرید

۴۴۳

۵۵۹٫۹۵

G550 2024

توئین توربو ۴ لیتری V8

۴۱۶

۴۱۰٫۲۰

 

مدل ۲۰۲۵ جی کلاس با گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به‌روز‌شده است و سیستم چهار چرخ متحرک با تقسیم گشتاور ۶۰-۴۰ به‌صورت استاندارد دارد.

ارتفاع خودرو به نسل قبل شباهت دارد و زاویه‌های ورود و خروج خودرو به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درجه باقی مانده است.

مرسدس قابلیت کمک‌راننده‌ی آفرود را در سیستم اطلاعات‌سرگرمی MBUX گنجانده است. کمک‌راننده‌ی آفرود مواردی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه‌ی فرمان و دما را روی صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی و دسته‌ی ابزار دیجیتال نمایش می‌دهد و شخصی‌سازی نمایشگر را ممکن می‌کند.

قابلیت Transparent Hood که از بنز مدل EQE و GLC قرض گرفته شده است، به راننده اجازه می‌دهد تصاویر دوربین ۳۶۰ درجه را از قسمت جلویی خودرو ببیند.

از دیگر ویژگی‌های جی کلاس ۲۰۲۵ می‌توان به مجموعه‌‌تجهیزات ایمنی به‌عنوان بخشی از پکیج استاندارد Driver Assistance که شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود، اشاره کرد. برای کمک به پارک‌کردن، یک دوربین ۳۶۰ درجه در بالای خودرو تعبیه شده است.

بنز جی کلاس ۲۰۲۵ در تیپ پایه موتور کوچک‌تری دارد، اما در تیپ G63 که عملکردمحور است، موتور بدون تغییر باقی مانده است.

موتور تیپ G63، توربو دوگانه‌ی ۴٫۰ لیتری V8 و دارای قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر است. این تیپ از همان موتور الکتریکی تیپ پایه نیز استفاده می‌کند. G63 با این مشخصات می‌تواند در ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌در‌ساعت (۹۶٫۵ کیلومتر‌در‌ساعت) برسد.

قابلیت AMG Active Ride Control، یک گزینه‌ی جدید در G63 است و عملکرد بهتر در داخل و خارج از جاده را فراهم می‌کند.

هر دو تیپ پایه و G63 در سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی‌های بصری ظریفی دریافت می‌کنند. G63 با گزینه‌ی رنگ جدید آبی، چراغ‌های LED تطبیقی استاندارد و سپر جدید عرضه خواهد شد؛ همچنین ۶ گزینه‌ی چرخ مختلف از ۲۰ تا ۲۲ اینچی وجود دارد.

قیمت بنز جی کلاس سال ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست. قیمت خودرو مدل ۲۰۲۴ از ۱۴۴٬۱۵۰ دلار شروع می‌شد و مدل G63 گران‌تر و ۱۸۰٬۹۵۰ دلار بود. انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۵ در هر دو نسخه کمی گران‌تر باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • روش‌های راه اندازی خودرو در دمای انجماد
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • پیش از سفر‌های نوروزی چگونه خودروی خود را چک کنیم؟
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر
  • معرفی منهارت C63 S با ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۲ لیتر! (+عکس)
  • دلایل جوش آوردن خودرو چیست؟