Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش به نقل از  SpaceNews، یک گزارش معتبر از گروه کوچک صنعتی ماهواره‌ای Access Space Alliance (ASA) هشدار می دهد که فقدان گزینه‌های تامین مالی قابل دسترس، استارتاپ‌های فضایی اروپایی را عقب می‌اندازد، زیرا کمبود عرضه و افزایش قیمت، وضعیت بازیابی و بهبود این صنعت پس از همه گیری ویروس کرونا را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا بودجه بیشتری را در اختیار این بخش قرار داده و اخیرا بزرگترین بودجه برنامه فضایی خود را به مبلغ ۱۴.۸۸ میلیارد یورو (۱۷.۳ میلیارد دلار) برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ تأیید کرده است.

با این حال، بتی بنیاردل، بنیانگذار و عضو هیئت مدیره ASA گفت که استارتاپ‌های فضایی اروپایی در تامین سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی با چالش‌های زیادی روبرو هستند. چیزی که در ایالات متحده و سایر بازار‌های خارج از اروپا شاهد نیستیم. بناردل در مصاحبه‌ای گفت:  "بودجه به خودی خود یک چیز است و از طرف دیگر افزایش بودجه مهم است، اما فراتر از این دو مسئله این است که شما باید دسترسی به این بودجه را برای شرکت‌های کوچک تسهیل کنید."

در میان این پیشنهادات، اوراق سفید ASA به دنبال رویکردی است که در ایالات متحده برای راه اندازی یک وب سایت اتخاذ شده بود. وب سایتی که دسترسی به تمام ابزار‌های تامین مالی عمومی اروپا، از جمله اتحادیه اروپا و آژانس فضایی اروپا را امکان پذیر می‌کند.

در گزارش اوراق سفید یادآوری می‌شود که استارتاپ‌های فضایی در اروپا اغلب فاقد قرارداد‌های مشتری مورد نیاز برای حفظ مشاغل خود هستند تا بتوانند درآمد ایجاد کنند. تعهدات مشتریان دولتی احتمالی می‌تواند ارتباطی اساسی بین تحقیق و فروش برای استارتاپ‌ها ایجاد کند. به گفته بناردل در قاره بزرگی مثل اروپا، جایی که این بازار آزاد وجود دارد، فرصت‌های بسیاری برای جذب مشتریان دولتی می‌توان پیدا کرد."

بیشتر بخوانید

سفینه فضایی لوسی زیر ذره بین دانشمندان ناسا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماموریت فضایی فضاپیمای ناسا فضاپیمای لوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم

گزارش های رسمی از آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ظاهر شده و به مفاهیمی اشاره دارند که واقعا خارج از این دنیا هستند. درک عمیقی از رابطه پنتاگون با اشیا پروازی غیرقابل توضیح در شش ماه گذشته از زمانی که برنامه شناسایی تهدیدات هوانوردی پیشرفته کشف شد، به طرز قابل توجهی برجسته‌تر شده است.

به گزارش گجت نیوز، این افشا نیز در نتیجه مشاهده شدن دو شی پرنده در حریم هوایی آمریکا بود و حالا هم اسناد جدیدی منتشر شده و نشان می‌دهد که آژانس جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به موضوعاتی مانند دستکاری بعد فضا زمان، انرژی تاریک و مواد ضد جاذبه که در فیلم‌های عملی تخیلی دیده می‌شود، علاقه مند بوده است.

این اسناد برای اولین بار توسط فردی به نام جرج ناپ که یک خبرنگار است، کشف شد. جرج ناپ چندین سال است که در حال بررسی ارتباط فرضی دولت‌ها با یوفو و موجودات فضایی بوده و در این زمینه ادعاهایی هم دارد.

گزارش پنتاگون در مورد چیزهای عجیب

در جزئیات این گزارش ها آمده که شرکت‌های خصوصی خاصی در رابطه پنهانی با وزارت دفاع آمریکا و پنتاگون بوده‌اند و هزینه های چندین میلیون دلاری را صرف تحقیقات و یافتن موجودات فضایی و موارد مشابه کرده‌اند. یکی از این پروژه ها که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ انجام شده، حدود ۲۲ میلیون دلار هزینه صرف شده تا بتوانند اطلاعاتی از یوفوها و موجودات فضایی کسب کنند.

در این پروژه که حدود ۵۰ دانشمند و تحلیل‌گر شرکت داشته‌اند، در ابتدا بسیار رمزآلود بوده و تقریبا تمامی فعالیت‌ها در آن به صورت پنهانی انجام می‌شدند. در گزارشات مختصری که از این تیم منتشر شده تنها هدف گروه را بررسی تکنولوژی‌های پیشرفته و موارد مشابه اعلام کرده بودند اما اسنادی که به تازگی فاش شده خبر از اقدامات پنهانی را می‌دهند.

به عبارتی دیگر در اسناد جدید فاش شده حداقل به دو زمینه تحقیقاتی پنهان و رمزی اشاره شده که در آنها این تیم تحقیقات گسترده‌ای در بخش پیشرانه های فضایی که قادر هستند سریعتر از نور حرکت کنند، انجام داده و در مورد ساختارهای فیزیکی نظری مانند مواد ضد جاذبه و تغییر فضا زمان نیز تحقیقات وسیعی صورت گرفته است. همچنین بحث‌هایی مانند انرژی تاریک و ابعاد اضافی نیز از زمینه تحقیقات این تیم گزارش شده است.

تحقیقات مرموز پنتاگون تحت نظر مقامات بلند پایه

مقامات پنتاگون اعلام می‌کنند که تمامی فعالیت‌های این تیم و شرکت‌های وابسته تحت نظر مقامات بلند پایه بوده و تمام گزارش ها را ثبت کرده است.

مشاهده یوفوها به طور کلی اغلب نشانه پروژه هایی تحقیقاتی و توسعه هواپیماهای نظامی پیشرفته و مخفی است. داشتن تیمی از کارشناسان و تلاش برای تعیین اینکه هر یک از گزارشات مربوط به یوفوها تا چه حد به واقعیت نزدیک است، می‌تواند بیشتر بدین دلیل باشد که رقبای چینی و روسی نیز در این مسیر وارد شده و در حال انجام فعالیت‌هایی هستند.

اغلب سناتورهای آمریکایی اظهار کردند که چنین مطالعاتی بسیار مملو از اطلاعات است و اکنون می‌توانیم برای مشاهدات سابق که هیچ توضیحی نداشتیم، دلیل بیاوریم. در این گزارش ها و اسناد فاش شده به هیچ عنوان به فناوری‌های مورد استفاده در این تحقیقات و این که دولت‌های خارجی تا چه حدی به جایگاه مطلوب نزدیک شده‌اند درج نشده و همچنان در پشت پرده باقی مانده‌اند.

لازم به ذکر است که در اسناد دیگر منتشر شده به این ایده پرداخته می‌شود که فناوری‌های پیشرفته‌ای که می‌توانند ارتباط میان انسان با ابعاد بالاتر فضا زمان را برقرار کنند، نیاز به توجه داشته و این تیم در همین راستا قدم برداشته است. در ادامه این گزارش آمده که ممکن است تا چندین سال به نتیجه نهایی نرسیم اما شواهدی که در دسترس است، نوید این تکنولوژی‌ها را در آینده می‌دهند.

کارشناسان همچنان منتظر اسناد و گزارش های نهایی

افرادی که در این تحقیقات مشابه فعالیت داشتند، در گذشته هم سابقه کار در چنین زمینه هایی را دارند و در حال حاضر دارای سمت‌های مختلفی در موسسه های تحقیقاتی هستند.

همچنین گزارش هایی نیز در دسترس است که نشان می‌دهند بخش‌های ویژه این تیم‌های تحقیقاتی مواد مرموزی از اجسام ساقط شده را در اختیار داشته و حتی به نظر می‌رسد که در سایر حوزه‌های ماوراء الطبیعه نیز کاوش کرده باشند.

با قبول کردن این که موارد چندان مهمی وجود ندارد و این مطالعات وسیع تنها برای شناسایی اجسام کوچکی بوده که در جو زمین پرسه می‌زدند اما از مستندسازی شاهدان عینی از این وقایع و برخی نظرات مقامات بلند پایه در مورد امنیت جهانی را نمی‌توان چشم پوشی کرد. با این حال همچنان نظرات و انتقادهای زیادی در مورد این وقایع و تحقیقات عجیب گفته می‌شود و باید منتظر ماند تا نهادهای رسمی نیز جزئیات کاملی از آن را منتشر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا