Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@07:59:22 GMT

وزیر بهداشت: کرونا با واکسن نابود نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۶۵۲۸

وزیر بهداشت: کرونا با واکسن نابود نمی شود

بهرام عین اللهی، در مراسم اولین سالگرد درگذشت شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که روز سه شنبه در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع کرونا و ۱۲۳ هزار فوت ناشی از آن شاهد یک فاجعه انسانی در کشور بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند، اما کرونا در طول یک سال و نیم ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین اللهی با بیان اینکه شیوع کرونا نقاط ضعف و قوت کشور را مشخص کرد، افزود: اما آنچه مسلم است، تلاش بی وقفه کادر سلامت در این فاجعه است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیاری از بیماران کرونایی از خدمات سلامت محروم ماندند، گفت: اما کادر سلامت ما حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند و همچنین از ظرفیت‌های خارج از کادر سلامت نیز برای خدمت به مردم استفاده شد.

وزیر بهداشت همچنین از زحمات دکتر زالی و تمام کسانی که در عرصه‌های مدیریتی و غیر مدیریتی نظام سلامت برای مبارزه با این بیماری تلاش کردند قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: خدمات و ایثارگری‌های کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا مانند دفاع مقدس در تاریخ ماندگار خواهد شد.

عین اللهی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که بیماران بسیاری از کشورهای دیگر در کشور ما درمان می‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: دکتر زارع شخصیت بی نظیری داشتند و فقدان ایشان امروز که مملکت ما به وی نیاز دارد، بیش از هر زمان احساس می‌شود.

وی همچنین با تقدیر از ایثارگری‌های مردم کاشان، زادگاه دکتر زارع، علاقه‌مندی شهید زارع به خدمت به مردم فداکار و مؤمن شهر کاشان را یادآور شد.

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون در کشور یادآور شد: امروز این آمار به ۷۵ میلیون دوز رسیده است که این سرعت غربی‌ها را شگفت زده کرده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: این آمار به اندازه جمعیت مردم امارات است و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: هرگاه که به مردم متکی شویم و آنان را روی صحنه بیاوریم موفق خواهیم شد.

وی یادآور شد: در بسیاری از مراکز واکسیناسیون شاهد تلاش شبانه روزی دانشجویان بدون هیچ چشمداشتی بودیم که مشتاقانه خدمت می‌کردند و امیدواریم که واکسیناسیون هرچه سریع‌تر دردها و مرگ و میر مردم را کاهش دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در کشورها وجود خواهد داشت، افزود: ما باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم؛ واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها دفاع بدن را تقویت می‌کند.

عین اللهی همچنین از برگزاری نماز جمعه در این هفته خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این مراسم‌ها را برگزار کنیم./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

ایسنا/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته شده که ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز اورژانس با حضور ۲۶ هزار نفر به صورت شبانه روزی در حال خدمت به شهروندان در تعطیلات نوروزی هستند.

وی افزود: شهروندان در تعطیلات عید نوروز ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته‌اند که ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده  و ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: مراجعه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به ثبت رسید که دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان‌های کشور میزبان ۴۷۰ هزار بیمار هستند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده که ۳۵ هزار جراحی به‌صورت اورژانسی بوده است.

وی گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شد دو هزار و ۷۰۰ مرکز به علت رعایت نکردان بهداشت توسط عوامل قضایی تعطیل شده است. بیش از ۹۰ هزار اخطار کتبی داده شده و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد نابود شده است.

وی افزود: اورژانس کشور با سه هزار و ۳۴۵ پایگاه، پنج هزار و ۷۰۰ آمبولانس، و ۶۴ اتوبوس آمبولانس، دو هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و  پنج شناور دریایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

عین الهی گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ۷۰۰ تختخواب، یکی از بیمارستانهای بزرگ استان اصفهان است که زحمت و خدمات کادر این مرکز درمانی برای ارائه خدمت مطلوب به بیماران، بسیار ستودنی است هر چند که این بیمارستان مشکلاتی دارد و سعی می‌کنیم نیازهای این بیمارستان را برطرف کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • خدمت رسانی شبانه روزی ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است