Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@17:38:42 GMT

شوک قیمتی بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۶۶۰۵

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با انتقاد از شوک قیمتی وارد شده به بازار لوازم خانگی، گفت: صنعت لوازم خانگی طی 40 سال گذشته نقشه راه نداشته است. ناطقان: این روزها تدوین و اجرایی شدن سند راهبردی صنعت لوازم خانگی در حالی در دستور کار فعالان صنعت و وزارت صمت قرار دارد که تاکنون چنین سندی پیش روی صنعتگران قرار نداشته و اصولا صنعت لوازم خانگی فاقد سند چشم‌انداز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مورد اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار لوازم خانگی، گفت: نقشه راه برای صنعت لوازم خانگی در 40 سال گذشته وجود نداشته و لذا دولت باید پشتیبانی و مانع زدایی کند و تولیدکننده را برای صادرات محور کار کردن مجاب کند.

وی با انتقاد از عدم نظارت روی قیمت‌ها گفت: این افزایش قیمت از 5 تا 10 درصد است و خوشبختانه شرکت های بزرگی که تاثیر بیشتری روی بازار و تنوع کالایی بیشتری دارند، قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند، اما روی سایر شرکت‌ها نظارتی نیست و بدون فاکتور و لیست قیمت، کالاهای خود را می‌فروشند.

وی افزود: به نظر می‌رسد کاسبان قصد دارند با تغییر قیمت به بازار شوک وارد کنند و بازار را از رکود درآورند، اما این قیمت‌ها بازار را نجات نمی‌دهد و دود آن به چشم مصرف کنندگان می‌رود.

* تفکر نادرست در بازار لوازم خانگی

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در این مورد گفت: نظارت باید در مقابل متخلفان باشد و نظارتی که بر آن قائل هستیم، به نحوی است که تخلفی محقق نشود که مجبور به برخورد باشیم.

وی افزود: طبق قانون، سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید قیمتی که کاسبان برای کالای خود مشخص می کنند، به نوعی تایید کند تا بتوان مبنایی برای برخورد باشد، اما متاسفانه تفکری حاکم می‌شود که بازار آزاد است و لوازم خانگی مشمول قیمت‌گذاری نیست، در حالی که مد نظر قانون این نبوده و اگر مشمول قیمت گذاری نباشد، بازار رها است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: روی این بخش باید نظارت صورت گیرد و کارخانه دارانی که مایل به خروج شرکت‌های خارجی بودند، باید مورد نظارت باشند، چرا که هدف شورای رقابت این بود که هیچ شرکت و مجموعه‌ای به صورت انحصاری فعالیت نکند، چرا که جلوی رقابت را بگیرد و موجب افزایش قیمت می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: شوک قیمتی ، بازار ، لوازم خانگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شوک قیمتی بازار لوازم خانگی بازار لوازم خانگی صنعت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان آغاز شده است. شرکت کنندگان امروز می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085290

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی