Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@22:56:59 GMT

شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند 

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۶۹۳۷

شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند 

به گزارش جام جم آنلاین آذشهداربایجان شرقی ، غلامرضا باقری ادامه داد: تنها اینکه بگوییم با شهدا تجدید میثاق کرده‌ایم، کافی نیست؛ باید تمام اعمال و رفتار ما باید به گونه‌ای باشد تا در مسیر شهدا حرکت کند که امیدواریم در میان کار، خانواده، جامعه و در کل در هر لحظه این موضوع را به یاد داشته باشیم.

وی افزود: باید هر لحظه خود را در معرض دید الهی قرار دهیم که امیدوارم خداوند ما را از شفاعت شهدا محروم نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون پاک و مقدس شهدا هستیم

 فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک و مقدس شهدا هستیم.

سرهنگ حسین پوراسماعیل در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: در جنگ سال ۱۳۵۹، دولت‌هایی برای از بین بردن کشور و تحت تاثیر قرار دادن نظام سیاسی آن متحد شدند؛ هدف اصلی جنگ، تحمیل اراده و از بین بردن نظام سیاسی کشور بود تا حدالامکان این نظام و دولت از لحاظ سیاسی و وابستگی در اختیار دولت متهاجم قرار بگیرد. 
 
وی بیان کرد: عاملی که باعث شد تا ملت ما در مقابل هجمه‌ی دشمن ایستادگی کند و دشمن را به دار بکشد و نه تنهاشکست نخورده و حتی وجبی از خاک را به دشمن ندهد، اخلاص مردم و رزمندگان بود که سبب شد تا مردم علیرغم مشکلات زیاد در جبهه‌ها حاضر شده و به فرمان حضرت امام(ره) لبیک گویند.


فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز متذکر شد: اخلاص شهدا باعث شد تا عرصه‌ی جنگ و معادلات آن عوض شود؛ ایثار، شجاعت و شهامت رزمندگان سبب شد تا محاسبات بین المللی افرادی که تسلیحات نظامی را عامل موفقیت در جنگ قلمداد می‌کردند، بدانند که ایمان مردم قوی‌تر از موشک، توپ و تانک است. 

وی اضافه کرد: عظمت ۴۲ ساله‌ی جمهوری اسلامی نیز مدیون شجاعت و شهامت ملت است، طبق صحبت‌های الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان باید به آنها تذکر داد تا کشورها و نفراتی که توسط آمریکا و اسرائیل به چاه افتادند را به یاد آورند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد باید مواظب صحبت‌های خود باشند و حد و اندازه‌ی خود را حفظ کنند و بدانند در حدی نیستند که برای کشور ما خط و نشان بکشند.

سرهنگ پوراسماعیل گفت: بر اساس آیات قرآن، باید تاریخ را خواند و دید که در گذشته چه اتفاقی افتاده؛ به آنهایی که دلبند و پایبند سیاست آمریکا و اسرائیل بودند را باید توجه کرد که در منطقه  به چه وضعی دچار شدند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز تاکید کرد: شهدا زنده‌، پابرجا و شاهد و ناظر اعمال ما در این دنیا و دنیای دیگر هستند و از ما سوال و جواب خواهند کرد، خوشا به حال افرادی که در مسیر شهادت واقعی قدم برمی‌دارند.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال دفاع مقدس شرکت پالایش نفت تبریز، از خانواده‌ها و فرزندان شهید شاغل در شرکت نیز تجلیل شد.




منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تبریز شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس

فرمانده کل ارتش پس از ورود به شهر گچساران جهت حضور در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه‌و بویراحمد با حضور در گلزار شهدای گچساران به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز_ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه‌و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

سرلشکر موسوی پس از استقبال گرم مسئولان در فرودگاه گچساران در اولین برنامه خود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه در راستای کنگره بزرگ گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد است که از صبح امروز در شهر گچساران آغاز به کار شده‌است.

کد خبر 747765

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار