Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی بهرام نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه کارگاه مشترک فرهنگی و اجتماعی با عنوان سلامت، خانواده و سلامت روان در شهرستان شهربابک به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این برنامه ۷۵ سرفصل دارد و امیدواریم بتوانیم در این چارچوب آموزش هایی را در سطح عمومی برای گروه های واسط مانند پزشکان، مشاوران و کسانی که برای درمان آسیب های اجتماعی نقش واسط دارند، ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا و شرایط سخت ناشی از آن در جامعه گفت: در این دوران میزان اختلالات روانپزشکی در دنیا افزایش پیدا کرده و نگرانی هایی مثل اضطراب، افسردگی و ناامیدی وجود دارد؛ در همین زمینه ما اقدامات پیشگیرانه ای برای شناسایی و درمان این آسیب ها در نظر گرفته ایم که مداخلات مناسب انجام دهیم و در آینده دچار مشکل نشویم.

بهرام نژاد تأکید کرد: اگر عواملی مثل اضطراب و نگرانی را درمان نکنیم گرایش به آسیب هایی مثل اعتیاد بیشتر می شود.

وی یادآور شد: با شیوع کرونا برخی شغل خود را از دست دادند، سردرگمی و ناامیدی مضاعف شده، بچه ها به شبکه ها اجتماعی روی آورده اند و مهارت های اجتماعی شان ضعیف شده و ما باید برای درمان این موارد تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشریح انواع آسیب های اجتماعی گفت: وضعیت آسیب های اجتماعی شهربابک در بخش هایی مثل طلاق، خودکشی و اختلالات روانی نسبت به وضعیت آسیب های اجتماعی استان بیشتر نیست و حتی از میانگین استانی نیز پایین تر است.

وی با تشریح عوامل دخیل در آسیب های اجتماعی و ضرورت آموزش و کنترل این آسیب ها گفت: به طور مثال آنچه در مباحث مربوط به خودکشی اهمیت دارد تاکید بر موضوع فرزند پروری است؛ اگر فرزندپروری سالم و مناسبی داشته باشیم که مهارت های زندگی را بخوبی فراگرفته باشند قطعا می توانیم از آسیب ها، اعتیاد و خودکشی پیشگیری کنیم.

بهرام نژاد از جمله عوامل اصلی خودکشی را ضعف در مهارت های حل مساله، تصمیم گیری و رفتار سازگارانه در برخورد با یک تنش دانست و اظهارداشت: آسیب های اجتماعی خاستگاه ها و عواملی دارند که باید با نگاه کارشناسی با آنها برخورد کرد یا زمینه شکل گیری آنها را از بین برد.

شهرستان شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب مرکزاستان کرمان واقع است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شهربابک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شهربابک آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری ...بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند ، موجب آرامش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • یک گل شصت متری در سکوت مطلق!