Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، در ادامه رایزنی‌های دفاعی خود در مسکو، ظهر امروز (سه‌شنبه) با «ارتشبد سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع روسیه در آغاز این دیدار از سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح و اعضای هیئت بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به روسیه ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری‌های نظامی و دفاعی دو کشور در مسیری همواره و با سرعت در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرگئی شایگو با قدردانی از نقش ارزنده ایران در مبارزه با تروریسم بین‌الملل و بازگشت امنیت به سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران بازیگری فعال و نقش آفرین در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و مسکو به توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها علاقمند است.

باقری نیز در آغاز این دیدار ضمن تمجید از حمایت دولت روسیه و رئیس جمهور این کشور برای پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی-امنیتی شانگ‌های گفت: حضور ایران در این سازمان تسهیل‌کننده روابط با کشورهای عضو بویژه روسیه و چین است.

این دیدار که در ادامه نشست روز گذشته سردار باقری با والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برگزار شد دو طرف علاقمندی خود را برای ارتقای سطح مناسبات اعلام کردند.

در این دیدار همچنین درخصوص همکاری نیروهای مسلح روسیه و ایران و قراردادی که قرار است امضا شود، گفتگو شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سرلشگر باقری وزیر دفاع روسیه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد

به گزارش قدس آنلاین، «ژاک بو» افسر سابق اطلاعات سوئیس، مشاور ناتو و سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس عنوان کرد: غرب و اوکراین استراتژی خروج (از بحران) ندارند. علاوه بر این، برخی از خود توهم‌ها باور دارند که اوکراین هنوز هم می‌تواند برنده شود.

به نقل از پراودا، این سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس معتقد است در مراحل اولیه درگیری اوکراین، نمایندگان غرب متقاعد شده بودند که سیاست تحریم‌های غرب، روسیه را «بشکند.»

وی تأکید کرد وضعیت در خط مقدم برای نیروهای اوکراینی روزبه‌روز اسفناک‌تر می‌شود و ارتش روسیه به نوبه خود گام‌به‌گام پیشروی می‌کند.

پیش‌ از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود تاخیر کنگره آمریکا در ارائه کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف می‌تواند هزینه سنگینی برای اوکراین داشته باشد. در همین حال صادرات نفت روسیه به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۱۳ درصد افزایش‌ یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد
  • تحولات اوکراین| طرح ۵ ادعای زلنسکی برای رهبران ناتو
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»