Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد سه‌شنبه در جریان آزمایش موشکی جدید، پرتابه‌ای نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از آزمایش موشکی جدید کره شمالی و شلیک یک پرتابه توسط ارتش این کشور خبر دادند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی بامداد سه‌شنبه پرتابه‌ای نامشخص را شلیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ماهیت این پرتابه شلیک‌شده توسط کره شمالی هنوز مشخص نیست اما به سمت دریای شرقی پرتاب شده است.
خبرگزاری «کیودو» نیز به نقل از مقام‌های ژاپنی خبر داد که موشک شلیک شده توسط کره شمالی می‌تواند یک موشک بالستیک باشد.
فرماندهان ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر در بیانیه‌ای اعلام کردند این پرتابه از سینپو به سمت دریا در شرق شبه جزیره کره شلیک شده است.
در این بیانیه آمده است «دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی دقیق هستند تا از جزئیات بیشتر باخبر شوند».
سینپو، که موشک از آن پرتاب شد، شهری است در حاشیه بندری در شرق کره جنوبی که یک سامانه دریایی مهم در آن قرار دارد. عکس‌های ماهواره‌ای وجود زیر دریایی را در این منطقه نشان می‌دهد.
بر اساس اعلام مقامات کره جنوبی و ژاپن، شلیک این موشک پس از آن رخ داد که فرستاده‌های آمریکا و کره جنوبی، در واشنگتن دیدار و درباره بن بست هسته‌ای با کره شمالی گفتگو کردند. این دیدار روز دوشنبه انجام شد.
اقدام کره شمالی در شلیک این موشک، جدیدترین آزمایش این کشور شمرده می‌شود. این کشور با وجود تحریم‌های بین المللی، همچنان به مسیر توسعه نظامی ادامه می‌دهد. این تحریم‌ها علیه برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی این کشور است.
کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.
پیش از این، «کیم سونگ» نماینده پیونگ‌یانگ در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفته بود پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

واکنش ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی
«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که ژاپن توانمندی‌های دفاعی برای حفاظت از مردم حریم آبی و هوایی این کشور را تقویت خواهد کرد.
فومیو کیشیدا که به تازگی نخست‌وزیری ژاپن شده است، آزمایش جدید کره شمالی و شلیک موشک بالستیک به دریای ژاپن را محکوم کرد.
فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که ژاپن توانمندی‌های دفاعی برای حفاظت از مردم، حریم آبی و هوایی این کشور را تقویت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد: «ما پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم می‌کنیم. این (شلیک) مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. برای ایمنی شهروندانمان، من به نهادهای مسئول دستور دادم تا اطلاعات را از طریق نظارت و جمع آوری اطلاعات تجزیه و تحلیل کرده و در مورد این موضوع از نزدیک با جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده تعامل داشته باشند».
فومیو کیشیدا که در جمع خبرنگاران در توکیو سخن می‌گفت، اعلام کرد دولت ژاپن «قصد دارد به طور قابل توجهی قابلیت‌های دفاعی این کشور را برای حفاظت از قلمرو، آب‌ها، ساکنان و حریم هوایی ژاپن افزایش دهد».
اظهارنظر نخست‌وزیر ژاپن در شرایطی مطرح شده که به‌دنبال شلیک موشکی کره شمالی فومیو کیشیدا سفر خود به ایالت‌های شمالی ژاپن را نیمه‌کاره رها کرد و برای شرکت در نشست اضطراری شورای امنیت ملی به توکیو بازگشت.

واکنش چین به آزمایش موشکی کره شماالی
در پی آزمایش موشکی کره شمالی، چین خواستار خویشتنداری کشورهای منطقه شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه و در پی اقدام کره شمالی در شلیک یک فروند موشک بالستیک، خویشتنداری همه طرف‌ها را خواستار شد.
وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: "همه طرف ها، باید بر وضع کلی تمرکز کنند، خویشتنداری در پیش بگیرند، خود را به حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره متعهد بدانند، و مسیر درست گفتگو و مشاوره را طی کنند. "

واکنش آمریکا
آمریکا ازمایش موشکی کره شمالی را اقدامی بی ثبات کننده خواند.
فرماندهی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا آزمایش موشکی روز سه شنبه کره شمالی را اقدامی بی ثبات کننده قلمداد می‌کند و در عین حال آن را تهدیدی فوری برای واشنگتن یا متحدانش نمی‌داند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، در این بیانیه آمده است آمریکا این اقدامات را محکوم می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد از ادامه اقدماتی که موجب بی ثباتی می‌شود خودداری کند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزمایش موشکی کره شمالی آزمایش موشکی کره شمالی نخست وزیر ژاپن ارتش کره جنوبی موشک بالستیک فومیو کیشیدا شلیک شده سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وحید شمسایی به حذف ژاپن از جام ملت‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: به‌عنوان بازیکن و مربی روبروی قرقیزستان بازی کرده‌ام، اما به‌خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، قرقیزستان تغییرات اساسی داشته و بازی سخت و پُرهیجانی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قرقیزستان تیمی باکیفیت و فیزیکی است، خاطرنشان کرد: تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است که به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد سایر تیم‌های تورنمنت گفت: از حذف تیم ژاپن ناراحت هستم. آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها نشان داد که هیچ بازی آسانی در این مسابقات وجود ندارد. کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید. صعود به جام جهانی مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال است. همین موضوع باعث می‌شود همه تیم‌ها بدون توجه به نام رقبا بجنگند و نتایج غیرمنتظره‌ای رخ بدهد.

شمسایی درباره تأثیر غیبت حسین طیبی در تیم ملی ایران اظهار داشت: حسین بازیکنی بزرگ است و دوست داشتیم او کنارمان باشد، اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها به تیم اضافه شدند. خوشحالم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است، در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به‌خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوان‌ترها کنار آنها می‌آموزند.

ایران از ساعت 12:30 روز چهارشنبه در سالن بانکوک آره‌نا به مصاف قرقیزستان می‌رود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898550

دیگر خبرها

  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش وحید شمسایی به حذف ژاپن از جام ملت‌ها
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین