Web Analytics Made Easy - Statcounter

 براساس آخرین اطلاعات منتشر شده بانک مرکزی در ۶ ماه ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۴۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۷.۹ درصد افزایش داشته است.  

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه ابتدای امسال مبلغ هشت هزار و ۳۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در دوره مذکور معادل دو هزار و ۹۴۷ هزار میلیارد ریال بوده است و این رقم بیانگر تخصیص ۳۵.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش‌های اقتصادی با مبلغ هشت هزار و ۳۷۶ هزار  میلیارد ریال است.

براساس این گزارش سه هزار و ۷۲۷ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که ۷۹.۱ درصد آن برابر دو هزار و ۹۴۷ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است این رقم پرداختی نشان می‌دهد که تامین این منابع برای این بخش توسط بانک‌ها است.  

براساس این گزارش برای افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات صنایع واحد تولیدی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است