Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:17:36 GMT

وحدت اسلامی در گرو یکی شدن دل ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۸۹۱۰

وحدت اسلامی در گرو یکی شدن دل ها

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت، و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود که اگر دلها با هم باشد دست ها را در دست یکدیگر خواهیم گذاشت و اتحاد تقویت می شود.

به گزارش ایسنا- آیت‌الله مصطفی در همایش محوری هفته وحدت که در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده که دچار اختلاف نشوید زیرا که اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: منشاء، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

آیت‌الله محامی بیان کرد: اگر خداوند متعال پیامبران الهی و قرآن را فرستاده و حضرت محمد(ص) را رحمت للعالمین نامیده از سر رحمت اوست و اگر پیامبر در طول عمر خود تلاش و زحمات زیادی را تحمل کرد برای هدایت و ارتقاء سطح علم و فرهنگ مردم، رشد جامعه اسلامی،  رشد اخلاق و معنویت و کم کردن آسیب ها و مشکلات مردم بود.

وی ضمن اشاره به تعبیر امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه از پیامبر گرامی اسلام ادامه داد: امام علی(ع) پیامبر اکرم(ص) را پزشکی به پزشکی دوره گرد تشبیه نمود که در جامعه در حال گردش است و از همه ابزار برای مرهم گذاشتن بر روی زخم های مردم استفاده می کند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: اگر ائمه اطهار(ع) همواره به اتحاد جامعه تاکید می‌کردند و سیره و روش همه آنها این بود از سر همین رحمت و دلسوزی برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت، و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود که اگر دلها با هم بود دست ها را در دست یکدیگر خواهیم گذاشت و اتحاد تقویت می شود.

وی افزود: دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است که این فکر باعث ایجاد خشونت می شود از جمله کشته شدن تعدادی از نمازگزاران در افغانستان که چنین کارهایی با اسلام سازگاری ندارد اما با نام اسلام شکل می گیرد و نشان دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: باید در ایران اسلامی و به خصوص سیستان و بلوچستان بیش از گذشته قدر وحدت را بدانیم و برای حفظ، تقویت و گسترش آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: باید از طریق این وحدت و با استفاده از فضای همگرایی دست در دست هم بگذاریم و همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در راستای رسالت پیامبر گام برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: استان ما در برخی عرصه‌ها پیشتاز آیت از جمله وحدت، اتحاد، مردم خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی که این ها نقطه قوت ماست اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم لذا باید از ظرفیت ها استفاده بهینه و برای رفع محرومیت ها تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام  در جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق علاوه بر امیدآفرینی بین مردم و به‌ویژه جامعه دانشگاه هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و باعث امید در دل ملت‌های مسلمان جهان نیز شد.

وی اضافه کرد:  پاسخ جمهوری اسلامی به شرارت‌های همیشگی رژیم کودک کش صهیونیستی به‌ویژه حمله ناجوانمردانه به کنسول گری جمهوری اسلامی در سوریه موجی از امید و اعتماد به نیرو‌های مسلح در کشور ایجاد کرده؛ مهم‌ترین ویژگی عملیات وعده صادق این بوده که رژیم جعلی و صهیونیستی پوشالی و قابل شکست است و از این تاریخ به بعد شاهد جسارت و اعتمادبه‌نفس گروه‌های جهادی و مبارز فلسطینی و سایر آزادمردان جهان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: مردم ایران اسلامی و به‌ویژه جامعه دانشگاهی با همه توان در کنار مسئولان قرار دارند. عملیات وعده صادق در تاریخ ماندگار و درس عبرتی برای کشور‌های است که به دنبال صدمه به ایران اسلامی هستند.

ناصری بیان کرد: جامعه دانشگاه و به‌ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی امروز با تربیت نیرو‌های متعهد، متخصص و باورمند به کار جهادی و انقلابی و با تولید علم و دانش پشتیبان نیرو‌های مسلح و به‌ویژه غیور مردان سپاه پاسداران هستند.

وی اضافه کرد: همبستگی و حضور معنادار مردم در کنار نیرو‌های مسلح و حمایت قاطع از عملیات وعده صادق برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است و قطعاً هر زمان مردم در میان باشند جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • ارتش اسلامی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق
  • وحدت کلمه و حمایت تمام مردم رمز موفقت عملیات وعده صادق
  •  «خالد قدومی» از تاثیرات روحیه بخش اقدام نظامی ایران بر جریان های ضد صهیونیستی منطقه می گوید / روایت عینی وحدت میدان ها
  • تقدیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی
  • حملات ضد صهیونیستی ایران، برای دشمنان بی سابقه بود
  • تقدیر جامعه مدرسین حوزه از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد
  • تقدیر جامعه مدرسین از پاسخ مقتدرانه و کوبنده به جنایت رژیم غاصب صهیونیستی