Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@18:30:26 GMT

سهم تعاونی ها از پروانه های ساختمانی مسکن

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۹۲۲۸

سهم تعاونی ها از پروانه های ساختمانی مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسکن نقش بسزایی در زندگی بسیاری ازخانواده ها دارد و به لحاظ تأثیرگذاری در سبد هزینه‌ خانوارهای کم درآمد به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه که جزو حداقل بگیرانند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بین تعاونی‌های مسکن با تامین مسکن به قیمت تمام شده و بدون سود می توانند واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از سایر بخشها حتی انبوه سازان در اختیار متقاضیان قرار دهند و از این جهت نقش موثری در تامین مسکن اقشار محروم و کم درآمد ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی به جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در زمستان ۱۳۹۹ و سهم بخش تعاون پرداخته است.

به موجب این گزارش، تعداد کل پروانه های ساختمانی صادر شده در زمستان ۱۳۹۹ بیش از ۵۲ هزار و ۳۳۴ برگ بوده که ۲۸۱ برگ آن و معادل ۰.۵ درصد متعلق به بخش تعاون بوده است.  
بررسی آماری پروانه های صادره نشان می دهد که تعداد پروانه های ساختمانی از ۴۲ هزار و ۸۵۳ برگ در زمستان ۱۳۹۸ به بیش از  ۵۲ هزار و ۳۰۰ برگ در  فصل مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده و روند افزایشی داشته است.

مقایسه تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره شده در بخش تعاون طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان می دهد که بیشترین میزان افزایش متعلق به استان های خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است، همچنین تعداد پروانه های ساختمانی بخش تعاون در استانهای اصفهان، سمنان و یزد بیشترین افزایش را داشته است.
از کل  پروانه های ساختمانی صادر شده در بخش تعاون، ۴۳ پروانه مربوط به افزایش بنا و ۲۳۸ پروانه مربوط به احداث ساختمان بوده است.
به موجب این گزارش در زمستان ۱۳۹۹ تعداد کل واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه های ساختمانی ۱۴۳ هزار و ۹۳۰ واحد است که سهم بخش تعاون از این میزان ۲۹۴۸ واحد بوده و رقمی معادل دو درصد را شامل می شود.
به گزارش ایسنا، تعداد واحدهای مسکونی بخش تعاون در استانهای یزد، هرمزگان و گلستان بیشترین افزایش را طی این مدت داشته است.

پربیننده ترین ثبت‌ نام مسکن حمایتی ( لینک + جزییات) خرید خانه با ۳۰۰ میلیون در کرج کاهش ۱.۲درصدی قیمت مسکن شهر تهران در شهریور / افزایش بیش از ۷برابری قیمت‌ مسکن از سال۱۳۹۶ جزییات ثبت‌ نام طرح ساخت ۴میلیون واحد مسکونی وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن پروانه های ساختمانی بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، در راستای تکالیف مقرر دستگاه‌های اجرایی در سند توسعه بخش تعاون در حوزه اقتصادی به عنوان الگوی رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نشستی به ریاست “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با حضور دستگاه‌های اجرایی، در جهت تحقق و اجرای اهداف تعیین شده در سند مذکور، در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان برنامه‌های خود در راستای تحقق سند توسعه بخش تعاون پرداخت.

“راضی جلالی” در این نشست با اشاره به شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: یکی از اصلی ترین راهبردهای ما در جهت تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی و… گسترش تعاونی هاست.

وی در این راستا، شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های گذشته و رفع آنها، آموزش و فرهنگ سازی، همچنین تقویت تعاونی‌های با ظرفیت اشتغال بالاتر را در اولویت دانست.

معاون استاندار بر شناسایی ظرفیتهای مناطق مختلف استان و اولویت بندی آنها در جهت تاسیس تعاونی‌ها و به نتیجه رساندن اهداف تاکید کرد و گفت: تولید، توزیع، بازاریابی و فروش با روحیه کار گروهی و کسب مهارت به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: الگوی کسب و کار در دنیا به شکل قدیمی و سنتی منسوخ شده، و برای ایجاد جهش و مشارکت مردم باید به روش‌های نوین متوسل شد.

خبرنگار: دانیال اسلامی پناه

انتهای خبر/

کد خبر: 1227503 برچسب‌ها جهش تولید ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • کمای سیاستی بازار مسکن
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی