Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه مراسم جایزه ملی کتاب سال جوانان در جمع خبرنگاران درباره اهمیت فرهنگ و مطالعه کتاب گفت: اگرچه در این ایام و در این دوره بحث مسائل اقتصادی بسیار مهم است و فوریت دارد و باید به آن پرداخته شود اما مسئله فرهنگ هم همواره از یک جایگاه والایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی هم حتی لازم است کارهای فرهنگی صورت گیرد و جریان سازی فرهنگی شود، از این جهت نباید به موضوع کم‌توجهی شود. 

حسینی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم همواره بر سه موضوع اقتصاد، علم و فرهنگ تاکید دارند و مطالباتی را از مسولان داشته اند. 

معاون رییس جمهور تاکید کرد: آنچه در فرهنگ می‌تواند نقش‌آفرین باشد بحث کتاب و مطالعه کتاب است، یعنی اگر تئاتر، فیلم سینمایی و سریال هم ساخته می شود همه اینها از یک کتاب، اندیشه، ایده و تفکر بر می خیزد. 

وی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ برای دولت سیزدهم گفت: مخصوصا با نگاه ویژه‌ای که آقای رییس جمهور به فرهنگ دارد تلاش می‌شود نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری باشد و ما شاهد رونق فعالیت های فرهنگی در حوزه های گوناگون از جمله در حوزه کتاب باشیم. 

حسینی با اشاره به مراسم جایزه ملی کتاب سال جوانان، افزود: این مراسم هم می تواند آغازی باشد بر اهتمام جدی دولت سیزدهم بر مسئله کتاب و کتابخوانی و تشویق و ترغیب نسل جوان برای توجه به این حوزه. 

معاون رییس جمهور گفت: اگرچه اکنون بخشی از مطالعه در فضای مجازی انجام می شود اما همین که مطالعه جزو کارهای روزانه افراد قرار بگیرد و موثر است و باید سعی کنیم خانواده را به مطالعه و کتابخوانی عادت دهیم. 

وی تصریح کرد: بنای دولت بر این است که همزمان با تلاشی که برای رفع مشکلات اقتصادی می‌شود به فرهنگ هم توجه کافی داشته باشد. انشالله شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هم فراهم شود که این مسئله در این حوزه تاثیر خواهد داشت. 

حسینی اضافه کرد: از طرفی برگزاری جشنواره ها، مسابقات و جوایزی که در بحث کتاب داده می‌شود هم می‌تواند یک رقابت سالم ایجاد کند و جوان ها را به مطالعه بیشتر ترغیب کند و آنهایی که اهل قلم هستند را به نوشتن تشویق کند. 

حسینی با اشاره توجه دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ اظهار داشت: در سفرهای استانی هم قرار است به بحث فرهنگی توجه بیشتری شود. از گذشته هم در عرصه کتاب و کتابخوانی حمایت‌هایی وجود داشته ولی در این دوره قطعاً حمایت جدی تری صورت خواهد گرفت. 

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: متاسفانه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار یک رخوت و رکود شده بود که الحمدالله در این دولت توجه بیشتری وجود خواهد داشت که انشالله جزئیات را وزیر محترم فرهنگ حتماً بیان می‌کند. البته همه حوزه ها باید کمک کنند و با یک تقسیم کار بین همه نهادهای جریان‌سازی فرهنگی صورت گیرد. 

وی درباره سوالی پیرامون سرانه مطالعه خود گفت: بنده دائم در حال مطالعه هستم، البته برخی اوقات فرصت نمی شود به حوزه هایی که علاقه بیشتری دارم  بپردازم، ولی  همواره در فرصت هایی که به دست می آید برای مطالعه کتاب‌ها استفاده می کنم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور جایزه کتاب سال دولت سیزدهم رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

امام جمعه سنندج، گفت: تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در دیدار با دبیر کل کتابخانه‌های کشور که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و قرآن برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر حضرت محمد(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است. 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار عظیم برخوردار است، تصریح کرد: قرآن، به سبب اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان اهمیت خاصی قائل شده است، به تبع آن، برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل است.

وی ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در کردستان را ضروری دانست و گفت: اگر با تفکر و تدبر کتاب‌ها را نگاه کنیم، می‌توانیم به همه مسائل و شخصیت‌ها دست پیدا کنیم. 

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده خداوند، تردیدی در جایگاه و عظمت قرآن وجود ندارد، تأکید کرد: توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌‏دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است، عنوان کرد: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‌‏دهد که می‏‌تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‌‏ای ایفا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‏‌های کسب دانایی و توانایی خواند که آدمی را در فهم و درک درست از نادرست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ایجاد علاقه جوانان به کتاب و کتابخوانی همراهی لازم را داشته باشند و زمینه مطالعه را فراهم کنند.

به گفته وی، قرآن بهترین مبلغ برای انسان‌ها است که می‌توان با تبعیت از آن راه درست را انتخاب و مسیر درست را طی کرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در استانی همچون کردستان نویسندگان و ناشران توانمند و مستعدی هستند که بیش از صدها تألیفات داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند، باید این ظرفیت‌ها به دور از وعده و شعار مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است