Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور در حاشیه سفر به شیراز و بازدید از وضعیت سینما‌های تحت مدیریت حوزه هنری استان فارس در این شهر، گفت: احیای سینما‌های شیراز و شهرستان‌های فارس از اولویت‌های مهم حوزه هنری کشور است.

او افزود: به مردم شریف و فرهنگ دوست شیراز مژده می‌دهم که به زودی عملیات اجرایی پروژه بزرگ پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره داغی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم شیراز همواره استقبالی شایسته از سینما داشته اند و حوزه هنری نیز به عنوان متولی بخش مهمی از سینما‌های این شهر، تلاش می‌کند در شأن این مردم، امکانات سینمایی شایسته‌ای برای آنان فراهم کند.

مدیر عامل موسسه سینمایی بهمن سبز که هدایت امور سینما‌های حوزه هنری نیز پس از بازدید از سینما‌های شیراز گفت: امیدواریم با حمایت مدیران ارشد حوزه هنری، مسئولین استان فارس بویژه شهرداری کلان شهر شیراز و تلاش همکاران امور سینمایی بتوانیم زمینه ساز تحولی شایسته در سینما‌های استان فارس و شهر شیراز باشیم.

سید مصطفی حسینی افزود: به جز شهر شیراز به شهرستان‌های استان نیز توجه داریم و در همین سفر نیز از برخی امکانات و فضا‌های سینمایی در شهرستان‌ها بازدید کردیم تا به یاری خدا علاوه بر مرکز استان، بتوانیم در سایر شهر‌ها نیز کاری در خور انجام دهیم.

براساس این گزارش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دیدار با مسئولان حوزه هنری کشور، با اشاره به منزلت و توانمندی‌های فرهنگی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد حوزه هنری بتواند نقش شایسته و اساسی خویش را در حوزه فرهنگی علی الخصوص در عرصه سینماداری ایفا کند.

علی‌اکبر سلطانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز آمادگی دارد به سهم خویش در این عرصه کمک کند و شرایطی را فراهم آورد تا ایده‌های مدیران حوزه هنری برای احیای سینما‌های استان و دگرگونی چهره سینما‌های شیراز اجرایی شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: شان و منزلت شیراز فراتر از آن چیزی ست که در حال حاضر وجود دارد و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی منزلت فرهنگی مردم شیراز باشیم.

وحید نمازی افزود: هدف ما عدالت فرهنگی، توزیع متوازن امکانات فرهنگی و توسعه کمی و کیفی مخاطبین برای عموم مردم شیراز است و تلاش می‌کنیم با راه اندازی مجموعه‌های مختلف سینمایی و احیا و ارتقای داشته‌های موجود سینمایی و إیجاد سایر زیر ساخت‌های فرهنگی مانند پلاتو، نگارخانه، کافه کتاب و...، این ایده‌ها را به مرحله عمل برسانیم.

نمازی گفت: ان شاالله در ماه پیش رو مردم فرهنگ دوست هنر پرور شیراز شاهد آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز خواهند بود تا پس از سال‌ها گامی اجرایی به سمت تحقق یکی از خواسته‌های به حق مردم این شهر بر داشته باشیم.

مدیریت اکثر سینما‌های شهر شیراز برعهده حوزه هنری انقلاب اسلامی است و طی سال‌های اخیر تعدادی از این مراکز فرهنگی و هنری، به دلایل مختلف از دایره خدمت رسانی خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری احداث پردیس سینمایی استان فارس حوزه هنری شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مراسم رونمایی ازقدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز گفت: پتانسیل‌های میراث فرهنگی در استان فارس بسیار بالاست و کمتر استانی از این پتاسیل برخوردار است. 

مصطفی ده پهلوان به بازدیدش از بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حفاظت و مرمت و اجرای پروژه‌های گردشگری در بافت تاریخی شیراز همکاری‌های خوبی را با میراث فرهنگی داشتند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم در این مراسم حضوربخش خصوصی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز را نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و حفاظت از آثار دانست.

محمد ثابت اقلیدی به ثبت ملی بافت مرکزی تاریخی شیراز و تاثیر آن بر حفظ آثار در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بافت میانه تاریخی شیراز هم دارای آثارارزشمند و متعددی است که در نوع خود بی‌نظیر است از این‌رو جا دارد این منطقه نیز در فهرست ملی جای گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه محدودیت وسعت ملک در بافت تاریخی برای تبدیل به تاسیسات گردشگری برداشته شده است، افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما در حوزه میراث فرهنگی تسهیلگری با بهترین شرایط و ساده‌ترین شکل ممکن است تا مالکین بتوانند خانه‌های تاریخی خود را مرمت و به تاسیسات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه درحال حاضر تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز مرسوم شده است که تغییر کاربری دارای ضوابط خاصی است، گفت: یکی از ضوابط میراث فرهنگی برای تاسیس اقامتگاه‌های سنتی حداقل متراژ ۱۵۰متر تعیین شده است که اخیرا با مذاکره و مکاتباتی که با وزارتخانه انجام شده است و اهمیت و ارزشمندی بافت تاریخی برای کمک به سرمایه‌گذاران و مالکین خانه‌ها محدودیت وسعت برای پروژه‌های مذکور برداشته شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: بی‌شک این اقدام تاثیر بسزایی در روند توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد