Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش محوری هفته وحدت اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده که دچار اختلاف نشوید، زیرا که اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: منشا، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر خداوند متعال پیامبران الهی و قرآن را فرستاده و حضرت محمد (ص) را رحمت للعالمین نامیده از سر رحمت اوست و اگر پیامبر در طول عمر خود تلاش و زحمات زیادی را متحمل شد برای هدایت و ارتقاء سطح علم و فرهنگ مردم، رشد جامعه اسلامی، رشد اخلاق و معنویت و کم کردن آسیب‌ها و مشکلات مردم بود.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه از بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه داد: امام علی (ع) پیامبر اکرم (ص) را به پزشکی دوره گرد تشبیه نمودند که در جامعه در حال گردش است و از همه ابزار برای مرهم گذاشتن بر روی زخم‌های مردم استفاده می‌کند.

محامی تصریح کرد: اگر ائمه اطهار (ع) همواره به اتحاد جامعه تاکید می‌کردند و سیره و روش همه آن بزرگواران این بود از سر همین رحمت و دلسوزی برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان است.

وی افزود: دشمن، وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است که این فکر باعث ایجاد خشونت می‌شود و نمونه آن کشته‌شدن تعدادی از نمازگزاران در ۲ مسجد افغانستان است که چنین کار‌هایی با اسلام سازگاری ندارد، اما با نام اسلام شکل می‌گیرد و نشان‌دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در ایران اسلامی و به ویژه این استان بیش از گذشته قدر وحدت را بدانیم و برای حفظ، تقویت و گسترش آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید از طریق این وحدت و با استفاده از فضای همگرایی دست در دست هم بگذاریم و همه مسوولان و اقشار مختلف مردم در راستای رسالت پیامبر (ص) گام برداریم.

محامی بیان کرد: استان ما در برخی عرصه‌ها از جمله وحدت، اتحاد، داشتن مردمی خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی پیشتاز است، اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب‌ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم که باید از این ظرفیت‌ها در جهت رفع محرومیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه هفته وحدت جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و اقتدار کشور، نیاز است آثار نابی در قالب هنر تولید شود.
آیت الله عاملی تصریح کرد: استان اردبیل آداب و رسوم و آیین‌ها و فرهنگ خاصی دارد که باید در قالب هنر برای همگان تداعی شود و گذشت و احساسات و حس همدردی و هم نوعی خیران و انسان‌های بزرگ در قالب هنر معرفی شود.
در این دیار که با تجلیل از تعدادی از هنرمندان همراه بود، سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم از تولید پویانماییِ ۹۰ دقیقه‌ای شاه اسماعیل صفوی با همت هنرمندانِ استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه