Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار نظری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگاور گفت : پس از سیل سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت سیل به کشاورزان و دامداران کنگاور پرداخت شده است.

او گفت : طی این مدت مبلغ ۸۰ میلیارد ریال جهت بازسازی جاده بین مزارع به طول ۱۸ کیلومتر، ساخت کانال آب روستای ده بالا به طول ۳۰۰ متر با اعتبار هشت میلیارد ریال و کانال روستا‌های همیانک و حصار با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار کنگاور افزود: با تامین اعتبار ۳۶ میلیارد ریالی از محل اعتبارات خسارت سیل، ایستگاه پمپاژ فشار قوی روستای قره‌بناس نیز راه‌اندازی شد و ۸۵۰ واحد دامداری و کشاورزی نیز بازسازی و نوسازی شده است.

نظری با تاکید بر این‌که تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید در مواقع بحران از آمادگی ۱۰۰ درصدی برخوردار باشند افزود: هر دستگاه اجرایی باید نقاط ضعف و نقاط قوت زیرمجموعه خود را شناسایی و در جهت حل نقاط ضعف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

معاون فرماندار کنگاور با تاکید بر بازدید‌های مستمر، رصد و پایش مشکلات دستگاه‌ها ادامه داد: رفع مشکل دفع آب‌های سطحی، تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات و ناوگان‌های خدماتی همچنین هرس سرشاخه‌ها برای جلوگیری از قطعی برق در ایام سرد سال ضروری است.

جباری با تقدیر از عملکرد هلال‌احمر در راستای شناسایی مناطق خطرپذیر و نقطه زنی جهت فرود بالگرد‌های امداد و نجات در زمان‌های بحرانی گفت: فعالیت ۲۵ خانه هلال و داشتن پد‌های هلی‌کوپتر ظرفیت بسیار خوبی جهت مواقع بحرانی محسوب می‌شود.

او افزود: متأسفانه در زمان‌های بحران، کنگاور از داشتن زمین مناسب جهت اسکان‌های اضطراری محروم است که هلال احمر ضمن شناسایی زمین‌های مستعد اسکان اضطراری، پیگیری‌های لازم را با همکاری فرمانداری انجام دهد.

۶۳ طرح اشتغالزا در بخش‌های کشاورزی تصویب شد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۶۳ طرح اشتغالزا در بخش‌های کشاورزی و تولیدی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان به تصویب رسید.

حشمت رضایی افزود: این طرح‌ها شامل ۲۷ طرح مشاغل خانگی نهاد‌های حمایتی و ۳۵ طرح اشتغالزا و خود اشتغالی کشاورزی و یک طرح تولید پودر بیتومین است.

او افزود: مجموع سرمایه گذاری برای اجرای این طرح‌ها ۵۲میلیارد ریال است که ۱۲۹ فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان در ۶ ماهه اول امسال به ۱۶ و ۲ دهم درصد کاهش یافته است.

رضایی ادامه داد: در این مدت تعداد اشتغال ایجاد شده براساس سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی یک هزار و ۱۷۵ نفر بوده که ۷۶ درصد تعهد شهرستان در سال جاری تحقق یافته است.

جلال الفتی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب با تشریح طرح‌های اولویت دار در امسال در بخش‌های مختلف اقتصادی براساس برنامه ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متقاضیان طرح‌های اشتغالزا می‌توانند جهت برخورداری از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه نمایند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه سیل زدگان پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی طرح اشتغالزا میلیارد ریال دستگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی