Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@09:39:31 GMT

پیشنهاد روسیه برای همکاری نظامی با ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۰۳۴

پیشنهاد روسیه برای همکاری نظامی با ایران

آفتاب‌‌نیوز :

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای ایران در مسکو با اشاره به همکاری نظامی میان دو کشور در سوریه گفت: می‌ توانیم این همکاری را در مناطق دیگر نیز انجام دهیم. امروز در مورد تهدیدات موجود در افغانستان مطرح است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد: مسکو و تهران می‌ توانند در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ممانعت از ظهور گروهک تروریستی داعش در کشورهای همسایه همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی شویگو» با بیان اینکه روابط نظامی دو کشور چندجانبه و در حال گسترش است، گفت: مبارزه مشترک با تروریسم جهانی نمونه بارز این موضوع است. به تلاش برای گسترش و تقویت روابط موجود تلاش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و روسیه سرگئی شویگو محمد باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

شهردار اصفهان با بیان اینکه کشورهای ایران و روسیه علاقه‌مند به توسعه روابط خود هستند، گفت: ما علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی، در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستیم که این سطح روابط از بسیاری قید و بندهای روابط رسمی فارغ است و می‌تواند راحت‌تر اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم زاده امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در دیدار با «آن دری ژیلتسوف» سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان اظهار کرد: حضور شما در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم موجب توسعه روابط ما شود.

وی افزود: کشور ایران و شهر اصفهان با روسیه رابطه‌ای دیرینه دارد و وجود کنسولگری این کشور در این کلان شهر موید این ارتباط متقابل و دیرینه است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کشور روسیه شریک استراتژیک ما در جهان است، تصریح کرد: هر دو کشور علاقه‌مند به توسعه روابط هستند و ما علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی، در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستیم که این سطح روابط از بسیاری قید و بندهای روابط رسمی فارغ است و می‌تواند راحت‌تر اتفاق بیفتد.

قاسم‌زاده ادامه داد: زیرساخت‌های روابط شهروند دیپلماتیک فراهم و این خواهرخواندگی از ۲۰ سال پیش بین ما شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: ما همیشه برای شهر سن‌پترزبورگ حساب ویژه در روابط خواهر خواندگی برقرار کردیم و علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های مدنظر توسعه اقدامات و فعالیت‌ها را شاهد باشیم که بخشی از آن به شهرداری اصفهان و بخشی دیگر به اتاق بازرگانی مربوط می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: به همت وزرات خارجه میز سن‌پترزبورگ ما را گرد هم جمع می‌کند و کمک خواهد کرد تا این ارتباطات توسعه پیدا کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: ما از حضور رئیس مجلس و شهردار سن‌پترزبورگ نیز استقبال می‌کنیم و مطمئن هستم روزهای خدمت در کشور ایران و در شهر اصفهان از خاطرات به یادماندنی خواهد شد.

کد خبر 746191

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند
  • به تقویت روابط دفاعی با روسیه ادامه می‌دهیم
  • سفیر ایران: به تقویت روابط دفاعی با روسیه ادامه می‌دهیم
  • ۸ پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن