Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان روز سه‌شنبه در همایش نقش "شهید سلیمانی" در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس، اظهار داشت: ولادت نبی مکرم اسلام، نقطه شروع و طلوع خورشید آزادی و رهایی انسانهاست که جهان بعد از قرن‌ها هنوز از پرتو معنوی آن بهره‌مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسینی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) اسوه اخلاق نیکو هستند، افزود: شیوه عمل و قدرت بیان ایشان، مردم را در عصر جهالت جذب مکتب اسلام کرد و امروز نیز اسلام در سایه سار بهره‌گیری از آیات قرآن و شخصیت خود پیامبر اکرم (ص) انقلابی بزرگی در جهان و تحول عظیمی در افکار ایجاد کرده که هر روز در حال گسترش است.

او با تاکید بر اینکه وحدت آفرینی پیامبر نور و رحمت تنها برای جامعه اسلام نبود، اظهار داشت: این وحدت تنها مشمول جامعه مسلمانان نبود و همه پیروان ادیان نیز در سایه اسلام به امنیت و آرامش رسیدند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان  از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان عامل واقعی وحدت در زمان حاضر نام برد و افزود: در حالیکه استعمار و استکبار جهانی سعی داشت تا با شکاف‌های قومی و مذهبی، معادلات منطقه را به نفع خود تغییر دهد، سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر نقاط اشتراک اسلامی یعنی دین، قرآن، قبله، پیامبر، معاد و حب اهل بیت (ع) عامل تقویت اسلامی شود.

سردار حسینی عمل به شیوه پیامبر اکرم (ص) را رمز موفقیت سردار سلمیانی در اتحاد جهان اسلام برشمرد و گفت: حاج قاسم با آراستگی به اخلاق نبوی جان خود را در راه حفظ وحدت امت اسلامی فدا کرد و با بهره گیری عملی از مکتب پیامبر (ص)، انسجام بی نظیری ایجاد کرد که کشور‌های سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین از بعد جهادی و عقیدتی علیه دشمن متحد شدند و درس واقعی وحدت را پیاده کردند.

او با بررسی ابعاد شخصیت جهادی، میدانی و فرماندهی بی بدیل سردار سلیمانی برای ایجاد یک اردگاه زیر پرچم اسلام کار بزرگ و بی نطیری بود که جز در مکتب نبوی نمی‌شود نظیر آن را یافت.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: سیره و روش سردار سلمیانی برگرفته از مواضع حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که تعمیق اسلام ناب با محوریت امام راحل اتفاق افتاد و اتحاد جهان اسلام مهمترین سپر دفاعی و عامل شکست امریکا در منطقه شد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه اسلام مرز فیزیکی ندارد و حدود آن خط بین مسلمانان و دشمنان اسلام است، گفت: باید از فضای برادری و انسجام ایجاد شده برای دفاع از مکتب و اعتقاد و اسلام استفاده کنیم و اجازه ندهیم دست پروردگان استعمار از این فضا استفاده کنند.

کانون‌های تقریب مذاهب در استان‌های کشور فعال است

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور هم در ارتباط وبیناری با این همایش اظهار داشت: رسیدن به اهداف بزرگ اسلام و تمدن بزرگ اسلامی، در سایه افزایش همگرایی مسلمانان شکل می‌گیرد.

محمدهادی ناجی با بیان اینکه امرو با وجود همه تفاوت‌ها در مذاهب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به محبت و مدارای بین مسلمانان نیاز است، افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا علاوه بر یکدلی به سمت گام‌های پرثمرتری در راه اعتلای جهانی اسلام قدم برداریم و در عمل و گفتار همانند امام راحل دغدغه‌مند امت اسلامی باشیم.

او با بیان اینکه تلاش برای رفع نگرانی‌ها از جهان اسلام در وجود سردار موج میزد، افزود: این سردار بزرگ اسلام، برای آرامش جهان اسلام و رفع ناامنی از سوریه تا لبنان اقدامات ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در جریان تقریب مذاهب به دنبال توسعه گستره امنیتی دنیای اسلام هستیم تا همه امت اسلام در سایه امنیت به بالندگی و توسعه بیشتر دست یابد، اضافه کرد: دانشگاه پیام نور، کانون‌های تقریب مذاهب را در مناطق مختلف ایجاد کرده و دبیرخانه آن در کردستان بیش از سه سال است که فعالیت دارد.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این همایش با اینکه سردار سلیمانی شخصیت تاثیرگذار در تاریخ اسلام و ایران بود، اظهار داشت: این سردار بزرگ هم در عمل و هم در اندیشه وحدت را پیاده کرد و برای همین هم محل رجوعی برای کل منطقه و جهان شد.

یعقوب احمدی افزود: یک سوال اساسی در زمینه تحولات جهان و به ویژه درمنطقه ما این است که چرا با وجود همه اتفاق نظر و بنیان‌های ارزشی اعتقادی، خشونت‌های آشکار و پنهانی وجود دارد؟

او با بیان اینکه تمام شدن همه این خشونت‌ها به نام اسلام که سراسر رحمت و مهربانی است، جفا به اسلام ناب محمدی (ص) است، گفت: یکی از دلائل این مساله این است که تفسیر و نگاه به وحدت در عمل و اندیشه خیلی منطبق با آنچه که رهبران انقلاب فرموده‌اند نیست.

رییس داشنگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: وحدت به معنای شبیه‌سازی، ادغام و دست کشیدن از ارزش‌های اعتقادی خود به نفع دیگری نیست چرا که اختلافی در کار نیست و هراآنچه هست تفاوت‌های ریزی است که نیازمندیم برای هدف واحد یکپارچه شویم.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر (ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی هفته وحدت فرمانده سپاه کردستان دانشگاه پیام نور بزرگ اسلام جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار جوانی: اکنون باور اینکه رژیم صهیونیستی در حال زوال است، شکل گرفته است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست وبیناری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در خصوص عملیات «وعده صادق» عنوان کرد: در بحث جهاد تبیین باید تلاش کرد و نقش آفرین بود. این اتفاقی بی سابقه بود که می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه و عرصه بین الملل باشد و ابعاد و زوایا و جنبه‌های راهبردی دارد که در این چند روز مطرح شده است.

وی افزود: ما در یک جنگ شناختی هستیم و راهبرد مبارزه با جنگ شناختی جهاد تبیین است. این عملیات مطالبه عمومی برای تنبیه و مجازات اسراییل بود که در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سپاه هم آمد و در بیانات رهبری هم تاکیدهایی صورت گرفت.

جوانی با ارائه تخمین راهبردی به گذشته، حال و آینده بیان کرد: ما امروز ۴۵سال را پشت سر گذاشته‌ایم. از ابتدای انقلاب رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع شناخته شد و با این بیان امام خمینی(ره) که رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود، مقاومت در منطقه شکل گرفت. موضوع اسراییل با نگاه انقلابی و نگاهی که کشورهای غربی از آن حمایت می‌کنند تحلیل شود، باید تحلیل عالمانه داشته باشیم . باید بررسی کرد چرا این رژیم را ایجاد کردند و چه اهدافی برای تشکیل آن داشتند و چه کاری در این ۷۵ سال در جهان اسلام انجام داده است . این بررسی نشان می‌دهد به عنوان یک کشور اسلامی چه رویکردی باید اتخاذ کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اساتید خواست به این نکته توجه کنند که تا وقتی که این رژیم باشد، جهان اسلام با بحران مواجه است، کشورها در مسیر پیشرفت نخواهد بود چون این رژیم ایجاد شده که کارویژه خود را داشته باشد. اکنون باوری دارد شکل می گیرد که این رژیم در حال زوال است و هر اتفاقی آن را یک گام به نابودی نزدیک می‌کند. مانند طوفان الاقصی و غیره.

سردار جوانی افزود: رژیم صهیونیستی ایجاد شد تا جهان اسلام هیچ گاه نتواند روی پای خود بایستد تا زمانی که این رژیم سر پا باشد و حیات ننگینش را داشته باشد جهان اسلام با بحران مواجه است . اساسا این رژیم برای این تشکیل شده است و در این ۴۶ سال باوری شکل گرفته که این رژیم نابودشدنی است و هر اتفاقی آن را یک قدم نزدیک تر کرده است. مادامی که این رژیم سرپا باشد جهان اسلام وحدت را نمی‌بیند.

وی در خصوص عملیات وعده صادق عنوان کرد : جمهوری اسلامی با توجه به اینکه خاک کنسولگری بخشی از خاک کشور است. اقدام لازم را انجام داد و این حرکت اقدامی راهبردی است و اقدامی است که باید انجام می‌شد. باید توجه داشت این اقدام ، اقدامی در راستای بازدارندگی و تنبیه متجاوز و پشیمان‌سازی از اقدامات بعدی است. این عملیات برای تنبیه متجاوز و رسیدن جمهوری اسلامی به سطح بازدارندگی صورت گرفت.

جوانی در خصوص بی‌نظیر بودن این عملیات عنوان کرد: این جریانی بی نظیر بود زیرا که به لحاظ تاکتیکی مطرح می‌شود این گونه طراحی کرده بودند که موشکی نتواند وارد آسمان رژیم صهیونیستی بشود. در اوج آمادگی و سیستم های پدافندی و حمایت کشورهای انگلیس و آمریکا به رقم این هزینه‌ها جمهوری اسلامی موشک هایی را به اهداف مشخص پرتاب کرد و این نشان می‌دهد به لحاظ نظامی و قدرت بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شده ایم از این پس اگر شرارتی انجام شود، ما از خاک ایران مقابله خواهیم کرد .

وی افزود: این باید تبیین شود که در چنین وضعیتی این رژیم با وعده صادق در تنگناهای بیشتر قرار گرفته و هر اقدامی او را در تنگنای بیشتری قرار خواهد داد و روحیه مقاومت تقویت شده و روندی رو به جلو اتفاق افتاده است و برای رژیم صهیونیستی روندی رو به ضعف در دو دهه اخیر است و هم اینکه حامیان آنان قادر نیستند شرایط را تغییر دهند و مقاومت نیروی مقتدر در منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • سردار جوانی: اکنون باور اینکه رژیم صهیونیستی در حال زوال است، شکل گرفته است