Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی یونیسف می‎گوید که از زمان شروع جنگ در یمن در مارس ۲۰۱۵ میلادی، ۱۰ هزار کودک جان باخته و یا معلول شده‎اند.

خبرگزاری میزان - «جیمز الدر»، سخنگوی یونیسف، می‎گوید «درگیری یمن به تازگی به یک مرحله شرم آور دیگر رسیده است؛ از زمان شروع جنگ در مارس ۲۰۱۵ میلادی، ۱۰ هزار کودک (یمنی) کشته یا معلول شده‎اند؛ این میزان معادل کشته شدن ۴ کودک در هر روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش پایگاه یونیسف، «الدر»، اظهار داشت «این آمار البته مواردی است که سازمان ملل قادر به تایید آن‌ها بوده است؛ بسیاری از مرگ و میر‌ها و صدمات کودکان دیگر ثبت نشده است.»

وی می‎گوید «دیروز از ماموریتی در شمال و جنوب یمن برگشتم؛ من با تعداد زیادی از کودکان ملاقات کردم؛ بسیاری از آن‌ها الهام بخش بودند؛ همه آن‌ها در رنج بودند؛ من با پزشکان کودکان، معلمان و پرستاران ملاقات کردم؛ همه آن‌ها داستان‌های شخصی مشترکی داشتند که نشان دهنده داستان کشورشان بود: آن‌ها در آستانه سقوط کامل هستند.»

بیشتر بخوانید: واقعیت‌های هولناک جنگ یمن به روایت آمار شبح مرگ بر سر کودکان یمنی

به گفته وی، «بحران انسانی یمن، که بدترین بحران انسانی در جهان است، نشان دهنده همگرایی غم انگیز ۴ تهدید است: (۱) درگیری خشونت آمیز و طولانی، (۲) ویرانی اقتصادی، (۳) سیستم خدماتی متلاشی شده برای هر سیستم حمایتی، یعنی بهداشت، تغذیه، آب، حفاظت و آموزش و (۴) واکنش محدود سازمان ملل با بودجه بسیار کم.»

در ادامه آمار و ارقامی از بحران در یمن آورده شده است:

از هر ۵ کودک یمنی ۴ نفر به کمک بشردوستانه نیاز دارند؛ این بدین معناست که بیش از ۱۱ میلیون کودک یمنی به این نوع کمک‌ها نیاز دارند.

۴۰۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

بیش از ۲ میلیون کودک یمنی به مدرسه نمی‌روند؛ ۴ میلیون نفر دیگر نیز در خطر ترک تحصیل هستند.

دو سوم معلمان، یعنی بیش از ۱۷۰ هزار معلم، بیش از ۴ سال است که حقوق معمولی دریافت نکرده‎اند.

اکنون ۱.۷ میلیون کودک به دلیل خشونت آواره داخلی شده اند (یعنی آواره شده اند، اما در داخل کشورشان به سر می‌برند).

حدود ۱۵ میلیون نفر، که بیش از نیمی از آن‌ها یا ۸.۵ میلیون آن‌ها کودک هستند به آب سالم، بهداشت و سلامت دسترسی ندارند.

«جیمز الدر»، در بخش دیگری گفت «در سطح فعلی بودجه و بدون پایان جنگ، یونیسف نمی‌تواند به داد همه این کودکان برسد؛ بدون حمایت بین المللی بیشتر، کودکان بیشتری، یعنی کسانی که هیچ مسئولیتی در قبال این بحران ندارند، خواهند مُرد.»

وی معتقد است «با وجود تلاش‌های بین المللی نمی‌توان از نظر وخامت وضعیت بشردوستانه در یمن حتی اغراق کرد؛ وضعیت اقتصادی بحرانی است؛ تولید ناخالص داخلی از سال ۲۰۱۵ که خشونت‌ها افزایش یافت، ۴۰ درصد کاهش یافته است؛ تعداد زیادی از مردم شغل خود را از دست داده‎اند و درآمد خانواده‌ها به شدت کاهش یافته است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن حقوق بشر هزار کودک کودک یمنی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدرس روانشناسی در دانشگاه گفت: اسباب بازی وسیله‌ای است تا کودکان بتوانند رشد و شکوفایی را تمرین کنند.


هلاکویی با اشاره به بهره گیری از مواد مرغوب و استاندارد برای ساخت اسباب بازی گفت: طراحی مناسب با ویژگی حفظ سلامتِ کودک، از مهمترین مواردی است که در انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید رعایت شود.


وی گفت: مهمترین نکته در انتخاب اسباب بازی این است که اسباب بازیی برای کودک انتخاب شود که متناسب با زیست بوم فرهنگی او باشد.

هلاکویی به والدین توصیه کرد با انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان، میتوان زمینه شکوفایی استعداد‌ها و جامعه پذیری انان متناسب با هنجار‌های و ارزش‌های اجتماعی را فراهم کنند.

دیگر خبرها

  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟