Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار بر حمایت قدرتمندانه آمریکا از ماموریت راستی‌آزمایی برای اطمینان از عدم اشاعه هسته‌ای از جمله در ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفت‌وگو با مدیر کل آژانس بین‌المللی گفت که ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته‌ای خود عمل کرده، اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای را متوقف کرده و به دیپلماسی بازگردد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن گفته است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش حساسی را در اجرای تعهدات پیمان عدم اشاعه هسته‌ای ایفا می‌کند که این کار را با اطمینان حاصل کردن درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌های هسته‌ای در سراسر جهان و تسهیل استفاده امن و ایمن از فناوری هسته‌ای فراهم می‌کند که این اقدام به مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی جهان کمک می‌کند.

رافائل گروسی امروز در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بحث در خصوص آنچه پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران خواند، دیدار و گفت‌وگو کند.

گروسی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

گروسی که هنوز در واشنگتن است، امروز (سه‌شنبه) همچنین در جمع خبرنگاران گفت پیش‌بینی می‌کند به زودی زمان سفرش به تهران مشخص شود و افزود انتظار دارد قبل از نشست شورای حکام آژانس در ماه نوامبر به تهران برود.

وی همچنین گفت که انتظار وی بر اساس گفت‌وگوهایش با مقام‌های ایرانی است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. گروسی سپس مدعی شد آژانس اتمی توانسته دوربین‌ها در همه سایت‌ها در ایران بجز مجتمع تسا کرج را سرویس کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا آنتونی بلینکن رافائل گروسی خارجه آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن به زودی به پکن می‌رود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پولیتیکو، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در طول سفر خود به چین، در مورد اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز برای مدیریت مسئولانه روابط بین واشنگتن و پکن گفت وگو خواهد کرد.

دانیل کریتنبرینک دیپلمات ارشد و دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه بلینکن در سفری چهار روزه از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی پکن می‌شود در مورد این سفر به خبرنگاران، گفت: ما با رویکردی واقع‌بینانه، مطمئن و با تمایلی صادقانه به پکن می‌رویم تا رقابت خود با چینی‌ها را به مسئولانه‌ترین شکل ممکن، مدیریت کنیم.

کریتنبرینک همچنین با بیان اینکه مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور اصلی‌ترین هدف سفر بلینکن به چین است، افزود: ما امیدواریم که در این سفر حداقل به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در شرایط کنونی عاقلانه نیست که لیست بلندبالایی از دستاوردها را برای سفر بلینکن به چین پیش‌بینی کرد، گفت: با این وجود ما امیدواریم که در گفت وگو با مقام‌های چینی در مورد تعدادی از موضوعات مشخص به نقاط مشترکی دست پیدا کنیم.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که در پنج سال گذشته از چین بازدید می‌کند و اولین مقام کابینه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که در چهار سال گذشته به پکن سفر خواهد کرد.

از زمانی که واشنگتن سفر برنامه‌ریزی شده بلینکن به پکن در ماه فوریه را پس از مشاهده و سرنگونی یک بالون چینی در حال پرواز بر فراز ایالات متحده، به تعویق انداخت، برقراری تماس‌های دیپلماتیک بین دو کشور با دشواری‌های زیادی مواجه بوده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران