Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@20:47:25 GMT

بستری شدن ۳۹۷ بیمار کرونایی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۵۱۲

بستری شدن ۳۹۷ بیمار کرونایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بیستمین ماه از شیوع ویروس کرونا با ادامه نگرانی‌های کرونایی سپری می‌شود.

طی شبانه‌روز گذشته درست است شمار مبتلایان تعدادی کاهش یافت اما کماکان روزهای پراسترس کرونایی را تجربه می‌کنیم.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت تعداد ۸۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۰۴ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۶۴ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید بستری و ۱۵ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۱۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۹۷ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۹۷ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۴ تن رسیده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا در مازندران دانشگاه علوم پزشکی پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پروژه‌های تکمیل شده حوزه بهداشت و درمان لرستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه بوده است، اظهار داشت: مساحت این تعداد پروژه ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه در استان ۳۱۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجرا داریم، افزود: این تعداد پروژه نیز در مساحت ۱۶۷ هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

دلفان، بیان داشت: در بین این پروژه‌های در دست اجرا، سه بیمارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است، افزود: در مجموع سه بیمارستان در حال ساخت در استان در قالب هزار و ۱۰۰ تخت ساخته می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در حال پیگیری اخذ ماده ۲۳ بیمارستان رومشکان نیز هستیم، گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان «نیایش» از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

دلفان، ادامه داد: تعداد تخت‌های این پروژه بیمارستانی نیز از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بیمارستانی در استان نیاز است، عنوان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور برای اختصاص اعتبار این پروژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: قرارگاه خاتم اعلام کرده که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه بیمارستان تا سال ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

کد خبر 6080447

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد