Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بهداشت نیوز به نقل از doctoreto نوشت: نکاتی را که در مورد مصرف بیش از حد چای و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار باید بدانید در این مطلب بخوانید.

چربی‌سوزی در خواب با مصرف چای بارداری و کافئین

مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری ممکن است منجر به عوارضی مانند سقط جنین یا وزن کم نوزاد هنگام تولد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای‌ گیاهی نیز باید با احتیاط استفاده شود زیرا بعضی از مواد تشکیل دهنده‌ی آن باعث زایمان زودرس می‌شود. توصیه می‌شود میزان کافئین در بارداری از ۲۰۰ میلی‌گرم در روز تجاوز نکند.

درمانی برای سردرد… اما در اندازه‌ مناسب

مصرف متناوب کافئین ممکن است به تسکین برخی سردردها کمک کند. با این حال، اگر به صورت مزمن استفاده شود، می‌تواند اثر متضاد داشته باشد زیرا بدن نسبت به کافئین بی‌تفاوت می‌شود.

مراقب وابستگی به کافئین باشید!

کافئین یک ماده‌ اعتیادآور است، مصرف منظم چای یا هر منبع دیگر کافئین می‌تواند منجر به وابستگی شود. علائم ترک کافئین ممکن است شامل سردرد، تحریک‌پذیری، افزایش ضربان قلب و خستگی باشد.

افزایش اضطراب، استرس و بی‌قراری

مصرف بیش از حد کافئین، از چای یا هر منبع دیگری ممکن است منجر به احساس اضطراب، استرس و بی‌قراری شود. یک فنجان متوسط چای ​​(۲۴۰ میلی‌لیتر) بسته به نوع و روش تولید آن حاوی حدود ۱۱ تا ۶۱ میلی گرم کافئین است. چای سیاه کافئین بیش‌تری نسبت به انواع سبز و سفید آن دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین زیر ۲۰۰ میلی‌گرم در روز اضطراب قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. با این وجود، برخی از افراد نسبت به کافئین بیش‌تر حساس هستند. اگر متوجه این علائم شدید، مصرف چای را کاهش دهید.

بی‌خوابی و کافئین

مصرف زیاد کافئین ممکن است تولید ملاتونین را کاهش داده و الگوی خواب را مختل کند. در نتیجه‌ مصرف زیاد کافئین فرد دچار بی‌خوابی می‌شود.

عوارض گوارشی

کافئین موجود در چای به دلیل شل کردن اسفنکتر پایینی مری و افزایش تولید اسید در معده، می‌تواند باعث سوزش سر دل یا تشدید رفلاکس اسید معده شود. کافئین همچنین باعث تحریک بافت گوارشی شده و در نتیجه علائمی مانند حالت تهوع یا درد معده را ایجاد می‌کند. رفلاکس معده به مری نیز، خود عاملی برای افزایش خطر ابتلا به سرطان مری است.

چای ضد آهن!

مواد موجود در چای می‌تواند با آهن موجود در غذاهای گیاهی متصل شود و جذب آهن در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد و باعث کمبود آهن در بدن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود بلافاصله پس از هر وعده‌ غذایی چای مصرف نکنید.

کد خبر 632855 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چای

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خواص مواد غذایی چای مصرف بیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

به گزارش قدس آنلاین؛هندوانه یک نوع میوه آبدار است که معمولاً در فصل تابستان مصرف می‌شود.

این میوه محبوب گاهی، می‌تواند نیترات داشته باشد که معمولاً به علت کودهای شیمیایی یا فرآورده‌های کشاورزی استفاده شده در کشت و پرورش آن ممکن است اتفاق بیفتد. با شناخت علائم وجود نیترات در هندوانه که در ادامه خواهیم گفت، از مصرف این هندوانه‌ها خودداری کنید تا دچار عوارض و مسمومیت‌های ناشی از آن نشوید. برای آنکه بدانید آیا هندوانه‌ای که خریداری کرده‌اید، نیترات‌دار است یا خیر، با ما همراه باشید.

تکه‌ای از گوشت هندوانه را در آب قرار دهید

برای بررسی میزان نیترات در هندوانه و جلوگیری از مسمومیت، می‌توانید یک تکه از گوشت هندوانه را در آب تمیز قرار داده و منتظر بمانید.

اگر آب تغییر رنگ داده و به رنگ صورتی تند تبدیل شود، این نشانه‌ای از وجود نیترات‌های زیاد در هندوانه است و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

رنگ زرد پوست هندوانه نمایانگر میزان بالای نیترات است

نیتروژن یک عنصر اساسی برای رشد گیاهان است اما برخی کشاورزان در پرورش هندوانه از افزودن نیترات به زمین بیش از حد استفاده می‌کنند تا به رشد سریع‌تر هندوانه کمک کنند. این عمل می‌تواند منجر به تجمع نیترات‌های اضافی در گوشت هندوانه شود که مصرف آن می‌تواند به مسمومیت منجر شود.

به همین دلیل باید توجه داشت که زردی پوست هندوانه نشانه‌ای از افزایش نیترات است. هنگام خرید هندوانه، به رنگ داخل پوست آن نیز توجه کنید. اگر رنگ آن زرد باشد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. همچنین، گوشت هندوانه نباید خطوط سفید رنگ داشته باشد.

هندوانه که در وسطش حفره دارد مشکوک است

اگر هندوانه دارای حفره‌ بزرگ و عمیق در وسط آن باشد، این می‌تواند نشانه‌ای از استفاده از هورمون‌های رشد یا مانده در هندوانه باشد. هندوانه‌ای که هورمون‌های رشد دارد ممکن است مواد مضر را در خود جذب کرده باشد و مصرف آن می‌تواند به مسمومیت منجر شود. بهتر است از مصرف هندوانه‌های دارای حفره‌های بزرگ و عمیق خودداری کنید.

برای تشخیص هندوانه‌ای که ممکن است مشکل داشته باشد، باید وزن آن را مورد بررسی قرار دهید. هندوانه باید به نسبت اندازه‌اش، سنگین و سفت باشد. اگر احساس می‌کنید هندوانه خیلی سبک است یا احساس می‌کنید که دارای حجم زیادی هوا درون آن است، احتمالاً مشکلی وجود دارد. هندوانه‌ای که به خوبی رسیده است، هنگام بلند کردن بسیار سنگین خواهد بود.

سوراخ‌های هندوانه را بررسی کنید

تشکیل سوراخ‌ها در هندوانه ممکن است به دلیل ورود حشرات یا مشکلات رشد ایجاد شود. در برخی موارد، این سوراخ‌ها به عنوان نشانه از حشرات تلقی می‌شوند، اما در واقعیت ممکن است مرتبط با مقدار زیاد نیترات باشند. حتی اگر داخل هندوانه خوب باشد، وجود سوراخ می‌تواند باعث خرابی گوشت هندوانه شود. بنابراین بهتر است هندوانه‌ای که سوراخ دارد را خریداری نکنید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه