Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آماده دریافت نظرات کارشناسی هستیم، گفت: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه کنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند. لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، اظهار داشت: ممکن است در زمان بررسی این طرح مواردی به آن الحاق و اضافه شود و یا اینکه این طرح مورد اصلاح قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: بنابراین آنچه که در این طرح گنجانده شده است به معنای آن نیست که این موارد مصوب شده و از کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر تصمیمات در صحن کمیسیون باشیم، بیان داشت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که نمایندگان مردم پیرو این طرح چه تصمیمی در کمیسیون خواهند گرفت و  بعد از آن است که می‌توان در رابطه با این قانون اظهار نظر کرد.

سیاهکلی تاکید کرد: در حال حاضر صحبت در زمینه برخی مسائل این طرح همواره پیش فرض‌های غلط است که بر اثر تفاسیر مختلف بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه کنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارشناسان باید نقطه نظرات خود را پیرو این طرح به کمیسیون مربوطه منعکس کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال ممکن است در کمیسیون بحثی صورت گیرد و ممکن است جمعیتی از کارشناسان نظر بهتری پیرو موضوعی ارائه دهند لذا اگر این نظرات به کمیسیون منعکس شود، ما این مسائل را در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هدف این کمیسیون آن است که ظرفیت اصل ۸۵ را که توجه تخصصی به موضوع هست، مد نظر قرار دهد.

سیاهکلی با بیان این که این طرح به چکش‌کاری زیادی نیاز دارد، اظهار داشت: این کار، کار حساسی است و بسیار تخصصی است لذا محیط، محیط فراری است، محیط پر تغییر با تکنولوژی لحظه‌ای است؛ بنابراین قانون در این بخش بسیار مهم است.

وی بیان داشت: قوانینی که در این بخش مصوب می‌شود باید بسیار هوشمندتر از قوانین واقعی خارج از فضای مجازی باشد به همین دلیل هم این طرح اصل ۸۵ شد لذا در صحن مجلس نمی‌شد این قانون را با تمام جزئیات تخصصی‌اش دید؛ ضمن اینکه این قانون بخش کوچکی از فضای مجازی است.   این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم دولت لایحه‌ای در این بخش بیاورد و فضای مجازی قانونمند شود تا مردم بتوانند با خیال راحت در فضای مجازی زندگی کند و کسی نتواند حقوقی از آنها را در فضای مجازی ضایع کند.   بیشتر بخوانید: قالیباف: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به صورت علنی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز ماده ۱۰ و ۱۱ این طرح را تصویب کردند.

طبق ماده ۱۰ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده ۱۸ مکرر ۶ به قانون الحاق می‌شود.

ماده ۱۸ مکرر ۶ – مدت مجازات تکمیلی در خصوص جرائم موضوع این قانون تا پنج سال قابل اعمال است.

طبق ماده ۱۱ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده ۱۸ مکرر هفت به قانون الحاق می‌شود.

ماده ۱۸ مکرر هفت – ارتکاب جرائم موضوع این قانون در فضای مجازی نیز مشمول مجازات مقرر برای آن رفتار در این قانون می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان