Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@13:22:14 GMT

پیشگیری از بارداری به دلیل پاندمی کرونا علمی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۰۹۷

پیشگیری از بارداری به دلیل پاندمی کرونا علمی نیست

کتایون برجیس به مناسبت هفته سلامت بانوان، امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه که به روز زنان و سلامت باروری در بحران کرونا (روابط زناشویی ایمن و سالم، بارداری، زایمان، شیردهی) نامگذاری شده است، در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا در مورد روابط زناشویی، بارداری و زایمان ایمن در همه گیری کرونا اظهار داشت: طبق پروتکل های بهداشتی ممنوعیتی برای اقدام به بارداری و روابط زناشویی اعلام نشده است و پیشگیری از بارداری به خاطر پاندمی کووید ۱۹ تا کنون در هیچ مرجع علمی عنوان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زنان باردار شدیدتر یا بیشتر از افراد دیگر در معرض درگیری با کرونا ویروس قرار ندارند، به این افراد توصیه کرد: از این بابت نگرانی مضاعف نداشته باشند ولی در تمام دوران بارداری، خصوصا در ۳ ماهه سوم یعنی از ۲۸ هفته به بعد مراقبت های عمومی جهت پیشگیری از انتشار کرونا ویروس توصیه می شود.

بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا نمی شود

برجیس یادآور شد: بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کووید۱۹ نمی‌شود ولی در صورت ابتلا مادر باردار، با توجه به‌ وضعیت عمومی فرد و فشاری که به رحم مادر می آید احتمال درگیری با نوع شدیدتر بیماری و بستری شدن در ICU را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه ابتلا مادر باردار به کووید۱۹، احتمال سقط و زایمان زودرس افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: مادران شیرده نباید پس از زایمان، در صورت ابتلا به کرونا، شیردهی به نوزاد را قطع کنند زیرا شیر مادر محتوی انواع آنتی بادیها است و فواید استفاده از آن بی شمار است.

متخصص زنان و مامایی به مادران شیرده توصیه کرد: در صورت ابتلا به کرونا، اگر شرایط جسمی برای شیردهی به نوزاد را دارید حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر شستن دستها و استفاده از ماسک کماکان به شیردهی ادامه دهید. به این ترتیب نوزاد از انواع آنتی بادی های موجود در شیر مادر استفاده خواهد کرد.

رد شایعه ناباروری با تزریق واکسن کرونا

متخصص زنان و مامایی با رد شایعاتی مبنی بر احتمال ناباروری با تزریق واکسن های ساخته شده علیه کرونا،  بر واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی قبل از اقدام به بارداری، در دوره بارداری،  هنگام اقدام به بارداری و طی دوران شیر دهی تاکید کرد تا مادر باردار این ایام را بدون آسیب و به سلامت سپری کند.

وی یادآور شد: مادران شیرده در صورت اقدام به واکسیناسیون، به هیچ عنوان قطع شیردهی نکنند زیرا انتقال انواع آنتی بادی ها از طریق شیر مادر به نوزاد در این افراد هم مترتب است.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ تا ۳۰ مهرماه به هفته ملی سلامت بانوان نامگذاری و «زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا» به عنوان شعار هفته ملی سلامت بانوان "سبا" اعلام شده است.

 روزشمار این هفته هم عبارت است از: ۲۴ مهرماه؛ زنان، مدیریت اطلاعات و ارتقای سواد سلامت در بحران کرونا (دریافت اطلاعات از منابع معتبر، تشخیص منابع معتبر از غیر معتبر، استفاده صحیح و انتشار اطلاعات در شبکه های مجازی)، ۲۵ مهرماه؛ زنان، مدیریت سلامت روان خود و خانواده در بحران کرونا (مدیریت سوگ، مدیریت استرس، خشونت خانگی، روابط خانوادگی سالم، تقویت مهارتهای ارتباطی، حمایت همسران از یکدیگر)، ۲۶ مهرماه؛ زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا (تغذیه سالم، فعالیت بدنی در منزل)، ۲۷ مهرماه؛ زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا (فقر- بیکاری-از دست دادن سرپرست خانواده- زنان سرپرست خانواده- فرصت کار آفرینی-آموزش راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی برای زنان)، ۲۸ مهرماه؛ زنان و سلامت باروری در بحران کرونا (روابط زناشویی ایمن و سالم، بارداری، زایمان، شیردهی)، ۲۹ مهرماه؛ زنان و واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹(اهمیت واکسیناسیون و رفع باورهای غلط - دریافت اطلاعات صحیح درباره عوارض واکسیناسیون و مدیریت آن- واکسیناسیون زنان باردار – واکسیناسیون نوجوانان و جوانان – مشاغل پرخطر و واکسیناسیون کرونا) و ۳۰ مهرماه؛ زنان و مدیریت سلامت خانواده(حمایت از همسر و فرزندان، پیشگیری از انتقال کووید در بین افراد خانواده).

۱۳۵۲

برچسب‌ها ویروس کرونا بارداری هفته ملی سلامت ناباروری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بارداری هفته ملی سلامت ویروس کرونا بارداری هفته ملی سلامت ناباروری بهداشت و سلامت بحران کرونا روابط زناشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در سخنانی، اظهار داشت: سه پروژه مهم بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد، «رازی» کوهدشت و «گهر» دورود، از روند و رشد خوبی برخوردارند که طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، پیش می‌روند.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های «نیایش» خرم‌آباد با ۶۵ درصد، «رازی» کوهدشت با ۵۰ درصد و «گهر» دورود با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سال قبل، از روند پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه سلامت، زمین پاک و سلامت خانواده و با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های ذی‌نفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، بیان داشت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم و باتوجه‌به سرمایه مردمی به‌عنوان دریای بی‌پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یک سال تلاش بی‌وقفه در پیاده‌سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردم به جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دلفان همچنین به رژیم غذایی سالم برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: فواید رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان، سرطان، داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، داشتن سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و داشتن قلب و عروقی سالم که حدود ۷۰ درصد مرگ‌های اخیر مربوط به مشکلات قلب و عروقی مؤثر است.

کد خبر 6081597

دیگر خبرها

  • همایش علمی سرطان شناسی در گراش
  • امداد رسانی تیم مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده
  • واکسیناسیون ناجی جان و سلامت انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی
  • کنترل فشارخون می‌تواند از ابتلا به فیبروم رحمی پیشگیری کند
  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است