Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:17:44 GMT

مطالبه بانوان اردبیل احداث مجتمع ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۵۶۹

مطالبه بانوان اردبیل احداث مجتمع ورزشی

مژگان سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیماری کرونا در ۲۰ ماه اخیر شرایط خاصی را در حوزه ورزش به ویژه ورزش بانوان رقم زد به طوری که بخش عظیمی از خانواده‌ها به دلیل عدم تحرک اعضای خانواده با مشکلات و نارسایی‌های مختلف روبه‌رو شدند.

وی به تقارن هفته تربیت بدنی با هفته سلامت بانوان اشاره کرد و گفت: قرار است اولین دوره مسابقات استعدادیابی دختران روستایی در ۱۰ شهرستان استان و با حضور ۸۰ ورزشکار برگزار شود که عمده این رویدادها در قالب بازی‌های بومی و محلی تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: به رغم شرایط کرونایی در نیمه اول امسال با راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه برای ورزش عمومی و همگانی بانوان در نوبت صبحگاهی و شامگاهی سعی کردیم تا تحرک بیشتری را به بانوان شاغل و فعال در دستگاه‌های اجرایی ببخشیم که البته مشارکت آنها در حوزه ورزش بسیار کم و پایین بوده است.

سلطانی افزود: طرح پایش سلامت بانوان به صورت پایلوت در اردبیل و با همکاری چندین دستگاه اجرایی انجام شد که قطعاً نتایج آن می‌تواند در ارتقا برنامه‌ریزی‌ها با هدف بهبود شرایط سلامت روحی، روانی بانوان مؤثر باشد.

وی پایین بودن سرانه ورزشی در استان را به ویژه برای بانوان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در اکثر استان‌ها مجتمع‌های ورزشی با نام مادران و دختران راه‌اندازی شده که ما در سفر رئیس جمهور انتظار داریم بهترین هدیه را به بانوان ما با دستور احداث این مجتمع داده شود تا در شرایط سرما و گرما بانوان ورزشکار بتوانند در بهترین فضا و شرایط ورزش خود را انجام دهند.

سلطانی استعداد استان را در رشته‌های دوومیدانی، رزمی، ووشو، کاراته، تکواندو و رشته فوتسال یادآور شد و اضافه کرد: در بیش از ۴۶ رشته توانمندی بانوان احصاء شده ولی اصلی‌ترین مشکل نبود اسپانسر مالی و حامی ورزش‌های بانوان است که دغدغه و مشکلاتی جدی به وجود آورده است.

وی بیان کرد: در حالی که اکثر بانوان ورزشکار استان در رشته‌های مختلف در تیم‌های سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند در صورت تجمیع حضور آنها می‌توانیم تیم توانمندی را راهی مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف کنیم.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: در اکثر شهرستان‌های استان استعداد ورزشکاران زن بسیار بالاست و ما آمادگی حضور در بازی‌های آسیایی را در رشته‌هایی همچون کبدی، ووشو، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی داریم که با حمایت‌های انجام شده و راهیابی ورزشکاران به تیم‌های منتخب ملی می‌توان به قهرمانی آنها امیدوار بود.

کد خبر 5331705

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر استانی مطالبات مردمی ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه ایلام شیوع کرونا زلزله عکس استانها همدان زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیک بوکسینگ در بام سبز

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این برنامه حدود صد ورزشکار رشته رزمی کیک بوکسینگ به صورت هماهنگ تمرینات این رشته را در بام سبز اجرا کردند و در پایان بخشی از مهارتهای این رشته ورزشی را به شکل مبارزه رودررو به نمایش گذاشتند.

ورزش شافل بورد و کورن هول از دیگر برنامه‌هایی بود که در کنار نمایش کیک بوکسینگ کاران در یکشنبه ورزشی ایران‌مال در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6080906

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • کیک بوکسینگ در بام سبز
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند