Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:31:35 GMT

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در بردسیر

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۵۹۵

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در بردسیر

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل دادگستری کرمان، افشین صالحی نژاد افزود: پس از تشکیل کارگروه حیات‌بخش بردسیر که از اقدامات شایسته شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان است، محکومی که در انتظار قصاص بود پس از ۱۲ سال با تلاش اعضای این کارگروه از قصاص رهایی یافت.

وی ادامه داد: در نتیجه نشست‌های متعدد با اولیای دم سرانجام با بزرگواری خانواده مقتول، به این محکوم زندگی دوباره بخشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم و عضو کارگروه حیات بخش شهرستان بردسیر استان کرمان درادامه ابراز امیدواری کرد با پیگیری این کارگروه امورات مربوط به رهایی مجرمان پشیمان با جدیت در دستور کار قرار گیرد و فرهنگ بخشش نیز بیش از پیش در فرهنگ مردم شهرستان بردسیر و کشور نهادینه شود.

شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان قوه قضاییه بردسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان قوه قضاییه بردسیر کرمان قوه قضاییه بردسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند

اولین نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان زرند در ساختمان نظام مهندسی تشکیل شد. 

در این نشست ۳ ساعته که با هدف شناسایی نقاط بحرانی شهر و ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش ایمنی ساختمان های تجاری، مسکونی و بیمارستان های شهری برگزار شد، شهردار زرند از دغدغه مدیریت شهری در خصوص ساختمان های ناایمن گفت.

علی ضیاءالدینی با اعلام اینکه دستیابی به شهر ایمن همراه با توسعه پایدار، بدون توجه به قوانین امکان پذیر نمی باشد، گفت: اگر دستگاه های متعدد و مسئول در کنار هم قرار نگیرند، کار ایمنی کامل صورت نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و در مسیر این وظایف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، افزود: اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی شهر لازم و کافی نمی باشد. 

سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند نیز در این نشست با اعلام اینکه نگاه کارشناسی سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی در خصوص ایمنی شهر قابل ستایش می باشد، گفت: مطمئنا با همکاری یکدیگر می‌توانیم موجب افزایش و ارتقای تاب‌آوری شهر در مقابل حوادث باشیم.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تمامی دستگاه های مسئول پای کار بیایند.

 ابراهیم بابایی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز که مهمان ویژه این نشست بود از شهر زرند به عنوان یکی از شهرهای ایمن سال های گذشته نام برد و گفت: متاسفانه امروز شهر زرند از سال های خوب خود فاصله گرفته است.

وی افزود: برای رسیدن به شرایط ایمن و برنامه های جامعه ایمن، باید همه مدیران و مسئولان کمر همت ببندند. 

بابایی خواستار جدی گرفتن ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان از سوی ادارات و نهادها شد و تصریح کرد: توجه نکردن به این مباحث، باعث می شود ضوابط و دستورالعمل ها در همه بخش ها از جمله ایمنی و مقاوم سازی در برابر آتش سوزی، نادیده گرفته شود و در آینده با مشکلات متعددی روبرو شویم.  

 در پایان این نشست مقرر شد کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند تشکیل و در خصوص بازدید از ساختمان های ناایمن، ادارات، بیمارستان ها و ...اقدام لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • آیا ما در خطر وقوع ششمین انقراض جمعی هستیم؟
  • عاملان تیراندازی در بردسیر، ظرف ۲ ساعت دستگیر شدند
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند