Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فدایی فر معاون شهرسازی شهرداری قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: منطقه ارنجک در شمال شهر قزوین و خارج از محدوده شهری قرار دارد و بر اساس طرح هادی روستایی، فقط در محدوده روستایی مجوز ساخت و ساز داده می‌شود و خارج از روستا، جزو اراضی شهر قزوین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرید و فروش زمین‌های کشاورزی ارنجک با هدف ایجاد بافت مسکونی، غیرقانونی است.

معاون شهرسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در طرح هادی، کاربری مسکونی، عمومی و تجاری مشخص شده است و بر اساس قانون مجوز‌ها صادر می‌شود، اما در ارنجک با محدوده حریم شهر قزوین روبه رو هستیم.

وی افزود: حریم شهر قزوین ۳۳۴هزار هکتار است که ۱۳روستا و ۴ناحیه منفصل شهری در این محدوده قرار دارد.

فدایی فر تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن ارنجک به شهر قزوین، برخی از دلالان تصور کردند که با احداث رینگ شهری، این روستا در محدوده شهر قزوین قرار می‌گیرد، اما مردم بدانند که این محدوده، جزو اراضی کشاورزی شهر قزوین است و هیچ تغییر کاربری و ساخت و سازی در آنجا صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: برخی از سودجویان اراضی کشاورزی ارنجک را به چند نفر فروخته اند و مردم بدانند که هیچگونه ساخت و سازی در این ناحیه صورت نمی‌گیرد و مردم از خرید این زمین‌ها ولو به صورت مشاعی، اجتناب کنند.

معاون شهرسازی شهرداری قزوین گفت: اگر زمین فنس کشی و محصور شود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و باید با اینگونه تخلف ها، برخورد شود.

وی افزود: اوایل امسال بر اساس تصمیم وزارت خانه‌های کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهرداری قزوین پایلوت سامانه پنجره واحد میریت زمین شد که با اجرای این طرح با استعلام‌های الکترونیک از اراضی کشاورزی، آب منطقه‌ای و غیره، جلوی زمین خواری، موازی کاری، تبانی و ارتشاء گرفته می‌شد که متأسفانه با جابه جایی دولت، اجرای این طرح متوقف شد.

با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد می‌کنیم

عبدی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان هم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: اراضی ارنجک، کشاورزی است و کمربندی احداث شده در آنجا برای کاهش بار ترافیک است و روستا‌هایی که دارای طرح هادی هستند.

وی افزود: ساخت واحد مسکونی در اراضی کشاورزی بر اساس قانون غیرمجاز است و اگر ساخت و سازی انجام شود شهرداری بر اساس استناد به قانون شهرداری‌ها و حفظ کاربری، با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای برای توسعه شهر قزوین در ارنجک مصوب نشده است و حتی ساخت اتاقک در اراضی کشاورزی ممنوع است و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: اگر داخل بافت طرح هادی روستای ارنجک ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از طرح صورت بگیرد، بر اساس ماده ۱۰۰ شهرداری ها، مالک ساختمان جریمه خواهد شد، در غیر اینصورت بر اساس قانون، بنای ساخته شده تخریب می‌شود.

 عبدی تصریح کرد: اراضی کشاورزی ارنجک، مشمول قانون خرد شدن برای ساخت و ساز نمی‌شوند و کسانی که قصد خریدن این زمین‌ها برای کشاورزی را دارند، باید به اداره جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در باغ‌ها غیرقانونی است و قلع و قمع می‌شوند، افزود: اکیپ‌های سازمان جهاد کشاورزی از اراضی کشاورزی بازدید می‌کنند و اگر ساخت و ساز غیرقانونی بعد از سال۸۵ مشاهده شود، قطعاً قلع و قمع می‌شوند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان قزوین با کمبود آب مواجه است، گفت: آن دسته از باغدارانی که در باغ هایشان تانکر نصب کرده اند، غیرقانونی فعالیت می‌کنند و در آینده با توجه به رشد درخت ها، مجبور به حفر چاه می‌شوند که این کار هم غیرقانونی است.

وی افزود: برای اراضی باغی و یا کشاورزی کمتر از ۲.۵ هکتار، مجوز فنس کشی صادر نمی‌شود و برای اراضی ۱۰ هزار متر به بالا، فقط مجوز ساخت اتاقک نگهبانی صادر می‌شود.

عبدی خاطرنشان کرد: مردم برای خرید زمین‌های کشاورزی حتماً به اداره‌های جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نقشه یو تی ام زمین‌ها را دریافت کنند تا خدایی نکرده متضرر نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین های کشاورزی خرید و فروش بافت مسکونی سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی استان شهرداری قزوین اراضی کشاورزی ساخت و ساز شهر قزوین طرح هادی بر اساس زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸ هزار ۵۰۰ تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بین اینکه برداشت گندم در مزارع استان بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد، اظهار داشت: 320 کمباین در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی سال زراعی جاری سبب کاهش تولید محصول گندم شده است، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده محصول مزارع گندم تحت پوشش کشت آبی قابل برداشت است و کاهش بارندگی به مزارع دیم صدمه و خسارت وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بیمه محصولات مزارع استان بیان کرد: تمام مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است و خسارات و غرامت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

توکلی پیش‌بینی برداشت گندم در استان بوشهر را 40 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از 15 فروردین تاکنون 8 هزار 500 تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. 7 هزار و 900 تن گندم معمولی و 600 تن بذر گندم تاکنون از مزارع آبی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر فعالیت 14 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز خرید به‌صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین