Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه نکنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند.

به گزارش مشرق، لطف‌الله سیاهکلی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، اظهار داشت: ممکن است در زمان بررسی این طرح مواردی به آن الحاق و اضافه شود و یا اینکه این طرح مورد اصلاح قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین آنچه که در این طرح گنجانده شده است به معنای آن نیست که این موارد مصوب شده و از کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» بیرون خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: آغاز بررسی محتوای طرح حمایت از کاربران در کمیسیون ویژه

وی با اشاره به اینکه باید منتظر تصمیمات در صحن کمیسیون باشیم، بیان داشت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که نمایندگان مردم پیرو این طرح چه تصمیمی در کمیسیون خواهند گرفت و  بعد از آن است که می‌توان در رابطه با این قانون اظهار نظر کرد.

سیاهکلی تاکید کرد: در حال حاضر صحبت در زمینه برخی مسائل این طرح همواره پیش فرض‌های غلط است که بر اثر تفاسیر مختلف بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه کنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارشناسان باید نقطه نظرات خود را پیرو این طرح به کمیسیون مربوطه منعکس کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال ممکن است در کمیسیون بحثی صورت گیرد و ممکن است جمعیتی از کارشناسان نظر بهتری پیرو موضوعی ارائه دهند لذا اگر این نظرات به کمیسیون منعکس شود، ما این مسائل را در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هدف این کمیسیون آن است که ظرفیت اصل ۸۵ را که توجه تخصصی به موضوع هست، مد نظر قرار دهد.

سیاهکلی با بیان این که این طرح به چکش‌کاری زیادی نیاز دارد، اظهار داشت: این کار، کار حساسی است و بسیار تخصصی است لذا محیط، محیط فراری است، محیط پر تغییر با تکنولوژی لحظه‌ای است؛ بنابراین قانون در این بخش بسیار مهم است.

وی بیان داشت: قوانینی که در این بخش مصوب می‌شود باید بسیار هوشمندتر از قوانین واقعی خارج از فضای مجازی باشد به همین دلیل هم این طرح اصل ۸۵ شد لذا در صحن مجلس نمی‌شد این قانون را با تمام جزئیات تخصصی‌اش دید؛ ضمن اینکه این قانون بخش کوچکی از فضای مجازی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم دولت لایحه‌ای در این بخش بیاورد و فضای مجازی قانونمند شود تا مردم بتوانند با خیال راحت در فضای مجازی زندگی کند و کسی نتواند حقوقی از آنها را در فضای مجازی ضایع کند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون مشترک لطف الله سیاهکلی مجلس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟

درباره تهدیدات فضای مجازی و بحث معلم بلاگری صحبت می‌کنیم که فضای مجازی هم تهدیده هم فرصت و آثار تخریب‌کننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073084 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی