Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان نوجوان «من مهدی آذر یزدی هستم» به قلم هادی حکیمیان در ۲۷۸ صفحه و دو نسخه الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شد.

هادی حکیمیان مولف کتاب «من مهدی آذر یزدی هستم» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره این اثر اظهار داشت: تالیف اثر به سفارش ناشر نبود، بلکه خودم دوست داشتم به دلیل علاقه شخصی اثری درباره مرحوم آذریزدی بنویسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با مرحوم آذریزدی در سال‌های آخر دبستان و راهنمایی با کتاب «قصه‌های خوب برای بچه های خوب» آشنا شدم. در سال‌هایی ایشان را در یزد و تهران دیده بودم و چون این نویسنده حق بزرگی بر گردن ما و ادبیات این سرزمین دارد، دوست داشتم کتابی بنویسم. مرحوم آذر یزدی کار بزرگی انجام داد و ادبیات کودک و نوجوان را پایه‌گذاری کرد؛ آن هم در دهه ۳۰ که هیچ ارگانی به فکر بچه‌ها نبود، مرحوم آذریزدی بدون پشتوانه توانست جریانی را در ادبیات به راه اندازد.

حکیمیان با تاکید بر این مطلب که مرحوم آذریزدی فرد بی‌ادعایی بود و تمام عمر و جوانی خود را برای ادبیات کودک و نوجوان صرف کرد، ابراز داشت: او حتی سال‌ها زندگی‌اش را به سختی می‌گذراند، اما در راه اعتلای ادبیات کودک و نوجوان کم نگذاشت.

حکیمیان بخش دیگر سخنانش را به آثار تالیف شده از سمت برخی نهادها چون حوزه هنری و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اختصاص داد و با تاکید بر اینکه این آثار برای گروه سنی بزرگسال تالیف شده عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۱ کتاب تالیفی درباره مرحوم آذر یزدی برای بزرگسالان است. من دوست داشتم اثری برای نوجوانان تالیف کنم از این رو کتاب «من مهدی آذر یزدی هستم» را نوشتم.

وی در پایان تالیف این اثر را در طول مدت یک سال مطرح کرد و گفت: حدود ۶ ماه تحقیق و بررسی حوادث داستانی به طول انجامید و ۶ ماه هم تالیف زمان برد، اما طی این یک سال هیچ کتاب کار دیگری انجام ندادم.

بر اساس این گزارش، هادی حکیمیان متولد ۱۳۵۷ در استان یزد است. داستان نویسی را از سال ۱۳۷۹ در کلاس‌های آموزشی حوزه هنری استان یزد آغاز کرده و اکنون نیز مدرس و عضو انجمن داستان نویسان حوزه هنری استان است.

تازه‌ترین اثر وی با عنوان «من مهدی آذریزدی هستم» منتشر شده است. این اثر، داستانِ دو نوجوان به نام‌های حسینعلی و کوچک‌علی است که در دهه ۳۰ زندگی می‌کنند.

آن‌ها برای رساندن یک چمدان امانتی به همراه یکی از آشناهایشان که راننده کامیون است راهی تهران می‌شوند. این دو نوجوان، طی حوادثی در تهران با مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان آشنا می‌شوند. آشنایی آن‌ها با اتفاق‌های عجیبی همراه می‌شود تا جایی که به مجلس شورای ملی و کاخ سلطنتی شاه نیز می‌ رود.

از دیگر آثار نویسنده می‌توان به برج قحطی، پست طهران، خواب پلنگ، باغ خرمالو، تنگه زاغ، برج ناز، گل انارها را باد می‌برد و باد سرخ اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی آذر یزدی نویسنده نشر صاد تازه های نشر ادبیات کودک مرحوم آذریزدی کودک و نوجوان یزدی هستم مرحوم آذر آذر یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و ... می‌پردازد.

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

 

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سؤالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب نمود.

این کتاب به قلم سید احمد رضوی کهن و به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب در انتشارات رودآبی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟