Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس؛ نسیم راوند__ قبل از انقلاب اسلامی هیچ روستا و شهری در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند نبود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیمای گازرسانی به شهرهای و روستاهای مختلف این استان را شاهد هستیم.

کل روستاهای قابل گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ روستا با ۱۰۳ هزار و ۲۷۰ خانوار است که طی ۴ دهه عمر پر برکت انقلاب اسلامی به همه این شهرها گازرسانی انجام گرفته و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوارها در شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اتمام گازرسانی به شهرها، بردن گاز به روستاها در دستور کار قرار گرفت. استان یک هزار و ۸۴۰ روستا با ۸۶ هزار و ۶۶۶ خانوار دارد که ۱۱۱۵ روستا با ۸۰ هزار و ۹۶۵ خانوار قابل گازرسانی هستند.

هم‌اکنون ۸۷۹ روستا در کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲ هزار و ۵۰۹ خانوار گاز دارند و عملیات گازرسانی به ۱۶۷ روستا در دست انجام است و تنها ۶۹ روستا مانده که گازرسانی شود و با این تفاسیر، کهگیلویه و بویراحمد یک گام تا سبز شدن دارد.

اما وضعیت گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد چگونه است؟ شهرستان باشت ۱۲۰ روستا با ۲ هزار و ۹۹۹ خانوار دارد. روستاهای قابل گازرسانی ۸۱ روستا با ۲ هزار و ۷۸۸ خانوار. روستاهای گاز رسانی شده ۷۹ روستا با ۲ هزار و ۷۳۱ خانوار است.

در حال حاضر درصد بهره‌مندی روستاهای باشت از نعمت گاز ۹۸ درصد است و تنها ۲ روستای دیگر باقی‌مانده که باید گازرسانی شود که درصد بهره‌مندی خانوار روستایی بعد از تکمیل این دو پروژه ۹۸ درصد است.

بهمئی؛ کل روستاهای این شهرستان ۱۷۰ روستا با ۵ هزار و ۲۰۴ خانوار است.روستاهای قابل گازرسانی ۸۴ روستا با ۴ هزار و ۵۳۹ خانوار است، روستاهای گازرسانی شده ۳۸ روستا با ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار است.

روستاهای در دست اجرا ۴۲ روستا با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.درصد بهره‌مندی خانوار روستایی هم‌اکنون ۵۳ درصد بوده که پس از تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به ۹۷ درصد افزایش می‌یابد. تنها ۴ روستا در بهمئی است که نیاز به گازرسانی دارد.

بویراحمد_ ۶۶۳ روستا با ۳۹ هزار و ۴۶۵ خانوار، روستاهای قابل گازرسانی ۴۵۰ روستا با ۳۷ هزار و ۲۴۸ خانوار. روستاهای گازرسانی شده ۳۳۱ روستا با ۳۳ هزار و ۴۴۶ خانوار است.

روستاهای در دست گازرسانی در بویراحمد ۷۲ روستا با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی است. در حال حاضر درصد بهره‌مندی خانوار روستایی از نعمت گاز در این شهرستان ۹۰ درصد است و در صورت تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد. روستاهای باقیمانده بویراحمد ۹۸ روستا است.

چرام_ کل روستاهای در این شهرستان ۱۳۱ مورد با ۴ هزار و ۵۸۶ خانوار است. روستاهای قابل گازرسانی ۷۴ روستا با ۴ هزار و ۱۶۰ خانوار.روستاهای گازرسانی شده ۶۲ روستا با ۳ هزار و ۸۹۰ خانوار بود.

روستاهای در دست اجرا برای گاز رسانی در چرام ۵ روستا با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها است.در حال حاضر درصد بهره‌مندی خانوار روستایی چرام  ۹۴ درصد و با تکمیل پروژه‌های در حال گازرسانی به ۹۷ درصد افزایش می‌یابد.روستاهای باقی مانده در چرام ۷ روستا است.

دنا _ ۱۳۳ روستا با ۹ هزار و ۷۸ خانوار در دنا وجود دارد. روستاهای قابل گازرسانی ۱۰۳ روستا با ۸ هزار ۸۷۳ خانوار است که به ۹۱ روستا با ۸ هزار و ۴۹۱ خانوار گازرسانی صورت گرفته است.

روستاهای در دست اجرا برای گازرسانی ۵ روستا است. در حال حاضر درصد بهره‌مندی مردمان سرزمین برف و آفتاب از گاز ۹۶ درصد است که پس از تکمیل طرح‌های باقی‌مانده به ۹۷ درصد افزایش می‌یابد.روستاهای باقی‌مانده که نیاز به گازرسانی دارند ۷ روستا است.

کهگیلویه_ کل روستاهای این شهرستان ۳۹۸ روستا با ۱۵ هزار و ۳۷۰ خانوار است، تعداد روستاهای قابل گازرسانی ۲۳۱ روستا با ۱۴ هزار و ۵۰ خانوار است. در حال حاضر ۱۸۹ روستا با ۱۲ هزار و ۳۶۳ خانوار گازرسانی صورت گرفته، ضمن اینکه ۴۲ روستا در دست گازرسانی هستند.

درصد بهره‌مندی مردم روستاهای  شهرستان کهگیلویه از نعمت گاز ۸۸ درصد است که پس از تکمیل پروژه‌ها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

گچساران_ ۷ هزار و ۳۹۰ خانوار در ۱۳۶ روستای گچساران ساکن هستند که از این تعداد  ۶۴ روستا با ۷ هزار و ۷۹ خانوار قابلیت گازرسانی دارد. که به همه این روستاها گازرسانی انجام گرفته و ۱۰۰ درصد خانوارهای روستایی گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

لنده_ روستاهای این شهرستان ۸۹ روستا با ۲ هزار و ۵۷۴ خانوار است. روستاهای قابل گازرسانی ۲۸ روستا با ۲ هزار و ۲۲۸ خانوار است که به ۲۵ روستا با ۲ هزار و ۱۰۹ روستا گازرسانی صورت گرفته است. هم‌اکنون ۹۵ درصد روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تنها ۳ روستا در لنده نیازمند گازرسانی هستند.

گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است. گازرسانی به ممبی و قلعه رئیسی و دیشموک در حال انجام است و ظرف یک ماه آینده گازرسانی به ممبی به اتمام و پروژه افتتاح می‌شود.

اما گازرسانی به زیلایی در شهرستان مارگون را باید ابر پروژه شرکت گاز استان دانست چرا که طولانی و صعب‌‌العبور بودن منطقه یکی از مشکلات پیش‌روی برای گازرسانی است.

رحمن خادم مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به زیلایی چندین بار به مناقصه رفته اما هنوز پیمانکار مشخص نشده گفت: پروژه نیازمند  ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار است که در سفر ۹ مهر دولت سیزدهم به استان وزیر نفت با اختصاص این میزان اعتبار به استان موافقت کرد.

وی با اشاره به اینکه صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط نوسانات قیمت ارز گازرسانی به زیلایی را با مشکلاتی مواجه کرده، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب پیمانکار گازرسانی به زیلایی از سمت چهارمحال و بختیاری به طول ۲۵ کیلومتر و کهگیلویه و بویراحمد به طول ۷۵ کیلومتر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس درصد بهره مندی خانوار روستایی روستاهای قابل گازرسانی کهگیلویه و بویراحمد نعمت گاز بهره مند درصد افزایش می یابد گازرسانی به زیلایی روستا با ۲ هزار روستاهای در دست دست اجرا روستاهای گاز تکمیل پروژه کل روستاهای باقی مانده هم اکنون ۴ هزار ۷ روستا ۴ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه و بویراحمد دارای تنوع ویژه جانوری است.

تصاویر ثبت شده از ارتفاعات خاییز کهگیلویه و بویراحمد، ۲ قلو زایی یک بز را نشان می‌دهد.

کد خبر 6079730

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد