Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مسئول تحقیق و جمع‌آوری خاطرات مردم استان قم با موضوع لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: در این طرح به دنبال بازتاب حال و هوای مردم قم در لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم.

مهدی لطفی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با طرح جمع‌آوری خاطرات مردم استان قم با موضوع لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: در این طرح به دنبال بازتاب حال و هوای مردم قم در لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: زمان انتشار خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی مردم به صورت خودجوش به خیابان‌های اطراف مصلی آمدند و موکب و ایستگاه صلواتی برگزار کردند.
مسئول تحقیق و جمع‌آوری خاطرات این طرح افزود: در آن ایام افراد به هر نحوی احساسات خود را بیان ‌می‌کردند؛ مثلاً هنرمندان قمی با سرودن شعر و برگزاری شب‌ شعر و گروه‌های تئاتری با اجرای نمایش احساسات خود را به نمایش گذاشتند.
وی بابیان اینکه شهادت حاج قاسم همه گروه‌ها را متأثر کرد، ادامه داد: شخصیت ایشان به‌گونه‌ای نبود که بعد از شهادتشان فقط گروهی خاص به میدان بیایند به همین علت می‌خواهیم در این طرح خاطرات همه طیف‌ها وجود داشته باشد و کار به صورت مردمی پیش برود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در این طرح، چهار عنوان کتاب در چهار شهر متفاوت به چاپ رسید، گفت: در شیراز با عنوان «حافظ دل‌ها»، در اهواز با عنوان «یزله بر دجله»، در سبزوار با عنوان «سردار سربدارها» و در مشهد نیز با عنوان «سلیمانی‌ها» خاطرات جمع‌آوری و چاپ شدند؛ و امسال نیز تعداد دیگری استان‌ها به این پروژه اضافه شدند که متناسب با ظرفیتشان در این زمینه کار می‌کنند.
وی بیان کرد: جمع‌آوری خاطرات مدتی است که توسط گروه‌ها و پژوهشگرهای متعدد انجام می‌شود؛ اما برای این پروژه حدود یک هفته است که جمع‌آوری داده‌ها شروع ‌شده است.
لطفی در خصوص نحوه جمع‌آوری خاطرات تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در پویش ثبت خاطرات مردمی از بازتاب شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان قم به نشانی https://survey.porsline.ir/s/c5E7JPl مراجعه کنند و پس از پاسخ به ۱۵ سؤال مطرح شده، مشخصات و شماره تماس خود را برای ارتباط و تعیین زمان مصاحبه حضوری ثبت کنند.
لطفی با اشاره به اینکه این طرح به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب انجام می‌شود، بیان کرد: امیدواریم این لینک در اختیار گروه‌های مختلف مردمی قرار بگیرد و به این سؤالات پاسخ دهند تا خاطراتی که جمع‌آوری می‌شود وسعت فکری داشته باشد؛ زیرا در مراسم تشیع ایشان همه افراد اعم از طلبه و ورزشکار به یک اندازه سهیم بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید سلیمانی لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی جمع آوری خاطرات خاطرات مردم گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار امان الهی اظهار کرد: شهید امان الهی از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

وی افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدای مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که معرفت شناخت شهدا را به ما عطا کند تا بتوانیم رهروان خوبی برای این این بزرگواران باشیم.

کد خبر 6081011

دیگر خبرها

  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد