Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: "برنامه ویژه جهادی پیشرفت استان گلستان" تدوین شده و براساس آن نظام مسائل مختلف استان در بخش های گوناگون آماده شده است. - اخبار استانها -

علی محمد زنگانه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در گرگاندرباره مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های خود در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان دروازه آسیای میانه بوده و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای ‌دارد و جزو 10 استان برتر کشور از نظر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود، اما از نظر شاخص‌های توسعه جزو استان‌های آخر کشور قرار دارد و این ظرفیت‌ها با جایگاه استان هم‌خوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و ایرانی کوچک، 8 اقلیم از 13 اقیم کشور را داراست و استانی جوان محسوب می‌شود و ‌ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، شیلات و دامپروری و غیره دارد.

استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان می‌تواند استانی صنعتی باشد و به سمت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی، شیلات و ... حرکت کند.

وی اظهار داشت: استان گلستان دارای ذخایر فراوان معدنی است و تنوع بالایی دارد، اما از نظر توسعه ذخایر معدنی عقب هستیم و باید در راستای توسعه بهره‌برداری از ذخایر معدنی استان تلاش کرد که برنامه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

زنگانه گفت: استان گلستان کریدور شمال به جنوب است و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان که در مسیر تردد مشهدمقدس قرار گرفته به عنوان ظرفیتی بالا محسوب می‌شود که باید بیش از پیش از آن استفاده شود.

استاندار گلستان افزود: حاشیه رودخانه اترک استان آماده توسعه صنعتی است و باید کشت محصولاتی مانند زیتون یا زعفران را در استان توسعه دهیم و می‌توانیم در تولید برخی محصولات مانند زعفران به عنوان 3 استان برتر کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه افزاشی تولید ناخالص داخلی استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت جدید است، گفت: برای افزایش تولید ناخالص داخلی باید با کمک بخش خصوصی، مردم، حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات و ساختمان این میزان تولید ناخالص داخلی را افزایش داد و براساس سند چشم‌انداز 1404 استان که تدوین شده درآمد تولید ناخالص داخلی استان را به 10 میلیارد دلار برسانیم.

استاندار گلستان افزود: باید برای افزایش درآمد سالانه خانوار در استان تلاش کرده و آن را به میانگین کشوری برسانیم.

زنگانه اظهار کرد: با توجه به راه ارتباطی استان گلستان با کشورهای آسیای میانه،اوراسیا و حتی کشورهای عضو پیمان شانگهای، شرایط کنونی می‌تواند فرصتی طلایی برای استان گلستان باید و باید برای افزایش شاخص‌های تجارت خارجی استان تلاش کرد که در حال حاضر بسیار عقب هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های جاده‌ای و در صورت اتصال مسیرهای ریلی به استان سمنان، مسیر ترانزیت شمال به جنوب به کشورهای همجوار می‌تواند زمینه توسعه استان را بیش از پیش مهیا کند.

استاندار گلستان اظهار داشت: افزایش ارزش افزوده بخش صنعت استان و توسعه صنعت گردشگری استان گلستان نیز از دیگر اولویت‌های توسعه استان است.

وی گفت: استان گلستان دارای 8 اقلیم از 13 اقلیم کشور است و موضوع گردشگری و اکوتوریسم یکی از ظرفیت‌های استان گلستان محسوب می‌شود و ظرفیت‌هایی مانند دریای خزر، جزیره آشوراده، بناهای تاریخی، دیوار دفاعی گرگان و آبشارهای مختلف و ...  پتانسیل بالایی محسوب می‌شوند و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: "برنامه ویژه جهادی پیشرفت استان گلستان" تدوین شده و براساس آن نظام مسائل مختلف استان در بخش‌های گوناگون مانند مسائل اقتصادی و مالی، کشاورزی، محیط زیست، صنعتی، حمال و نقل، موضوع شفافیت، آموزش، سلامت، ایثاگران،مسائل فرهنگی، سیاسی و امنیتی و ... آماده شده است. در برنامه توسعه‌ای استان 100 پروژه سرمایه‌گذاری دیده شده که ما 30 پروژه شاخص را شناسایی و استخراج ‌که آنها را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: راه‌اندازی دو بیمارستان 500 تختخوابی در شرق و غرب استان،تامین آب شرب استان با توجه به تنش آبی موجود در گلستان، راه‌اندازی مرکز ناباروری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند جزیره آشوراده، شهربازی گرگان و دیوار دفاعی در این برنامه دیده شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: همه ظرفیت‌های استان در این برنامه شناسایی شده و در آن برنامه براساس برنامه ششم توسعه، سند 1404 توسعه استان، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و بیانیه گام دوم این برنامه تدوین شده ‌و برای تکمیل آن به کمک همه نخبگان، مسئولان و مردم استان داریم.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گلستان اظهار تولید ناخالص داخلی استان گلستان محسوب می شود برنامه ویژه تدوین شده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ

استاندار قزوین، گفت: پس از استقرار دولت سیزدهم در مسند اجرایی کشور، بودجه فرهنگی به صورت چشمگیری و متناسب با نیاز افزایش یافت که استان قزوین از این قاعده مستثنی نبوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در محل دفتر امام قزوین با حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: پس از استقرار دولت سیزدهم در مسند اجرایی کشور، بودجه فرهنگی به صورت چشمگیری و متناسب با نیاز افزایش یافت که استان قزوین از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که رشد فرهنگی استان قزوین نسبت به سال گذشته رشد و توسعه چشمگیری را داشته است.

استاندار قزوین یادآورشد: قرارگاه ویژه‌ای با همکاری دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، دستگاه‌های اجرایی و امنیتی در جهت تحلیل و برسی مسائل استان قزوین راه‌اندازی کرده‌ایم.

اعلایی، تصریح کرد: توسعه حوزه ورزش نقش اساسی را در افزایش شور و نشاط اجتماعی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: صعود تیم فوتبال شمس آذر قزوین به لیگ برتر فوتبال ایران برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش استان قزوین موضوعی بود که تبعات فرهنگی و توسعه شور و نشاط اجتماعی را به همراه داشت.

استاندار قزوین با تاکید بر انجام وظایف دستگاه های متولی امر در حوزه فرهنگی، افزود: حوزه فرهنگ حوزه وسیع و بزرگی بوده و مقوله فرهنگ مقوله‌ای انتزاعی است، پس دستگاه‌های متولی امر باید با بودجه‌ای که در اختیارشان قرار دارد به وظایف مهم خود در حوزه فرهنگی بپردازند.

اعلایی در پایان تاکید کرد: باورهای عمیق اعتقادی و فرهنگی هنوز هم بین مردم قزوین رایج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی