Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که هشت دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کل کشور تاکنون برگزار شده است، گفت: نهمین دوره انتخابات اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام استان تهران در روز ۲۶ مهرماه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در استان تهران، حدود ۱۰۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند، گفت: در این دوره از انتخابات در استان تهران، شاهد رشد بیش از سه برابری مشارکت بودیم. در سازمان نظام مهندسی استان تهران ۳۲ هزار و ۵۲۶ نفر رای دادند. این در حالی است که در دوره قبل، کل افرادی که رای دادند ۹ هزار و ۷۱۶ نفر بودند.

عبدی‌قهرودی ادامه داد: شکایت‌های احتمالی از انتخابات را هیئت‌اجرایی تهران، دریافت و رسیدگی می‌کند و بعد از آن نیز فرایند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد و هیئت‌مدیره جدید از هفته بعد، مستقر شده و آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان توضیح داد: اعتبارنامه‌های استان‌هایی که انتخابات آن‌ها تمام و تایید نهایی شده است، تا پایان ۲۷ مهر، اعطا می‌شود که البته در استان البرز به دلیل آنکه هنوز انتخابات آن‌ها تایید و یا رد نشده اعتبار نامه اعطا نشده و در استان تهران هم به دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات امیدواریم فردا اعتبار نامه‌های آن‌ها اعطا شود.

او با بیان اینکه برای افرادی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراضی دارند، مهلت ۵ روزه بعد از برگزاری انتخابات برای طرح اعتراض و شکایت دارند که بعد از رسیدگی، اعلام نظر نسبت به فرایند انتخابات توسط دستگاه نظارت استان تهران انجام خواهد شد، افزود: به محض اعلام تایید انتخابات، مراحل صدور و اعطای اعتبارنامه طبق روال، انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتخابات در این دوره برای اولین‌بار به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، گفت: انتخابات در ۳۱ استان به‌صورت کاملا الکترونیکی برگزار شده و کل فرآیند انتخابات و بررسی و تأیید صلاحیت‌ها و شمارش آراء هم به‌صورت الکترونیکی بوده که خوشبختانه منجر به نتایج خوبی در این دوره شده‌است.

عبدی قهرودی با بیان اینکه آمار مشارکت در سال ۱۴۰۰ و در نهمین دوره انتخابات کشور در تمام استان‌ها بسیار بالا بوده است، گفت: در برخی از استان‌ها ما شاهد رشد ۴۰۰درصدی در این دوره بوده‌ایم.

عبدی قهرودی یادآور شد: میزان کل مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ۴۴.۲ درصد بوده که رشد ۱۱۵ درصدی نسبت‌ به دوره‌های قبل داشته‌ است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان توضیح داد: طبق قانون یکی از الزامات در این دوره از انتخابات آن بوده که نامزد‌های انتخاباتی باید تمامی قوانین در آیین نامه‌های اجرایی را رعایت کنند و از سوی دیگر باید نامزد‌های انتخاباتی پاسخ مثبت از استعلامات چهار مرجع از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شورای‌ عالی نظام مهندسی و وزارت اطلاعات داشته باشند، در صورت رد صلاحیت وزارت راه و شهرسازی اجازه حضور در انتخابات را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه تمامی منتخبان و نامزد‌ها باید در چارچوب ضوابط آیین‌نامه فعالیت‌های خود را انجام دهند، افزود: بنا بر بخشنامه‌های ابلاغی، مدیران کل راه و شهرسازی موظف شدند تا متخلفان از اجرای بخش را با قید فوریت به شورا‌های انتظامی نظام مهندسی استان معرفی کنند.

عبدی‌قهرودی تاکید کرد: بنا بر تاکید وزیر راه و شهرسازی، کسانی که در خصوص تعارض منافع در نظام مهندسی استان‌ها رعایت بخشنامه‌های وزارتخانه را نکرده‌اند، پروانه‌هایشان به استناد بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تعلیق شد. بدین معنا عملا بعد از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، پروانه‌های مهندسی این افراد اعتبار ندارد و بر این اساس تا زمان رفع تعلیق، هم از حضور در هیئت‌مدیره سازمان‌ها و هم از داوطلبی در انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان منع هستند و در عین حال مجوز فعالیت در امور حرفه‌ای را نیز تا زمان رفع تعلیق نخواهند داشت.

او تاکید کرد: اطلاعات افراد تخطی‌کننده توسط ادارات کل راه و شهرسازی اخذ شده و افرادی که در طول دوره خدمت به عنوان عضو هیئت‌مدیره، بازرس سازمان و یا عضو شورای انتظامی سازمان کارکرد در زمینه ارائه خدمات حرفه‌ای داشته‌اند و از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود برای ارائه خدمات مهندسی استفاده کردند شناسایی شدند و این افراد که داوطلب انتخابات هیئت‌مدیره ساختمان بودند، پروانه‌هایشان تعلیق و عملا امکان شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به عنوان نامزد انتخاباتی را نداشته اند.

او با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر در استان تهران حضور دارند، تصریح کرد: تایید صلاحیت نشدن تعدادی از کاندیدا‌های این دوره از انتخابات نظام استان تهران به دلیل پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه بوده است و وزارتخانه مستقلا در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

عبدی قهرودی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار نفر عضو بزرگ‌ترین انجمن حرفه‌ای مهندسی کشور هستند، گفت: ۱۱۰ هزار نفر جامعه مهندسی در استان تهران داریم که یک چهارم مهندس کل کشور را شامل می‌شود و با توجه به آنکه در استان تهران حاشیه‌های بسیار زیادی وجود داشت ما سعی کرده‌ایم وزارت راه و شهرسازی نظارت خود را در جامعه مهندسی استان تهران افزایش دهد و از کوچک‌ترین تخلف در این بخش به‌هیچ‌عنوان چشم‌پوشی نشود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نظارت وزارت راه و شهرسازی بر سازمان نظام مهندسی استان تهران به چه شکلی بوده است؟ گفت: تلاش‌های ما در این بخش بسیار مؤثر بوده و جامعه مهندسان را تحت نظارت خود قرار داده‌ایم.

او با بیان اینکه نظارت عالیه در این دوره در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار بیشتر شده‌ است، گفت: ما در این دوره حساسیت‌های خود را بسیار بالا برده‌ایم و همین امر بالا بودن حساسیت‌ها باعث شد که از سوی مهندسان برخورد‌هایی با دفتر توسعه مهندسی صورت گیرد و پیام‌های بسیاری به این دفتر ارسال شد، اما ما به‌هیچ‌عنوان از موضع خود کوتاه نیامده‌ایم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حقوق بگیران نجومی نظام مهندسی هم گفت: وزارت راه و شهرسازی نقش نظارتی دارد و ما در این بخش هم تا جایی‌که قانون به ما اجازه می‌دهد ورود خواهیم کرد و طبق تعریف چارچوب آیین‌نامه‌های نظارتی خود را در این بخش افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی ساخت وساز مدیرکل دفتر توسعه مهندسی دوره از انتخابات هیئت مدیره سازمان ها انتخابات هیئت مدیره وزارت راه و شهرسازی مهندسی استان تهران نظام مهندسی استان مهندسی ساختمان استان تهران آیین نامه استان ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود