Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یدالله حسن پور، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری یک نفر برای فروش یک قطعه زمین به متراژ ۲۰۰ متر مربع در یکی از نقاط شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کارخود  قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این رابطه ماموران با انجام یک سری تحقیقات میدانی از اقدام به کلاهبرداری متهم مورد نظر اطمینان حاصل و ضمن کسب دستور از مقام قضایی این متهم را در یکی از محله‌های شهر کرمان شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: این متهم در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری و فروش یک قطعه زمین به متراژ ۲۰۰ متر مربع واقع در شهر کرمان به ارزش ۷ میلیارد ریال از طریق تنظیم بنچاق جعلی اعتراف کرد که خوشبختانه این فرد کلاهبردار قبل از دریافت این وجه از شهروند فریب خورده، دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه کشف پیش دستانه این گونه کلاهبرداری‌ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد از شهروندان خواست: هنگام معامله املاک و اراضی تا قبل از اطمینان کامل از صحت مالکیت طرف مقابل و مشخص بودن وضعیت ملک از نظر دیون دولتی، از تنظیم هر گونه قرار داد و پرداخت وجه خودداری و موارد مشکوک را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جعل و کلاهبرداری نیروی انتظامی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: یک تیم ۳ نفره در یکی از استان‌های غربی کشور که اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی می‌کردند دستگیر شدند.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت‌ مشخص می شود.   سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.   این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.   وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.   سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.   وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری
  • کشف محموله میلیاردی چوب‌ قاچاق در شاهرود
  • کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود