Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا حکمتی با اشاره به اینکه این مجموعه شامل دوبیتی‌هایی است که در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ سروده است، گفت: از سال‌های قبل و با توجه به علاقه‌مندی خاصی که به قالب دوبیتی داشتم، عمده سروده‌هایم در این قالب شکل گرفته است.

او عمده مضامین دوبیتی‌های این مجموعه را آیینی، عاشقانه و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: دوبیتی نسبت به قالب‌های رایج شعر فارسی از قالب‌های مهجور در دوره معاصر است و تعداد دوستان شاعری که در این قالب به طور خاص کار می‌کنند بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بدون چتر باهم، زیر باران»،  برگ سبز دیگر بر دفتر ادبی

استاد "محمدجواد محبت"، شاعر برجسته کرمانشاهی نیز درباره چاپ این مجموعه گفت: در این ایام که خبر‌های بدش متاسفانه بیشتر شده است شنیدن اخبار خوش از احوالات ادبیات همگان را خرسند می‌دارد.

محبت افزود: «بدون چتر باهم، زیر باران»، عنوان عاشقانه ایست که آقای حکمتی برای کتاب تازه خود انتخاب کرده است. شاید زیاد نباشند زوج‌هایی که هم در کار و هم در هنر زوج باشند، اما از طنازی‌های خاک کرمانشاه که شیرین و فرهادپرور است، هیچ چیز بعید نیست.

او ادامه داد: علیرضا حکمتی و سرکار خانم ناظری دوش به دوش هم، بی چتر زیر بارانِ زندگی قدم می‌زنند و خوب هم شعر می‌گویند؛ هرچند علیرضا حکمتی زاده شمال است، اما سال‌هاست که دیگر او را کرمانشاهی می‌دانیم دوستداران شعر بی‌شک با کار‌های ایشان آشنا هستند امیدواریم این مجموعه‌ی دوبیتی برگ سبز دیگر بر دفتر ادبی ایشان محسوب شود".

گفتنی است:علیرضا حکمتی، سرودن شعر را از دوران راهنمایی آغاز کرد و­ تاکنون، ۲ مجموعه شعر ایشان به چاپ رسیده است؛ مجموعه شعر «درخت تنها ماند» سال ۱۳۹۰، انتشارات رسانه هنر اردیبهشت در تهران و مجموعه شعر «ردپای آبی عشق» از سوی انتشارات شاهد در سال ۱۳۹۱، که این کتاب کاندید جایزه قلم زرین ایران نیز بوده است.

او درسال‌های مختلف، موفق به کسب عنوان‌های ادبی در کنگره‌ها و جشنواره‌های ادبی ملی شده است؛ کسب رتبه اول شعر دانشجویان کشور در سال‌های متوالی، برگزیده شعر مطبوعات کودک و نوجوان کشور، برگزیده به عنوان یکی از بیست شاعر جوان شعر دفاع مقدس کشور (جایزه قیصر امین‌پور) و داوری چندین جشنواره ملی و استانی شعر، از جمله موفقیت‌های حکمتی است و بسیاری از آثار او در کتاب‌ها و مجموعه‌های شعر کنگره‌ها و مجموعه‌های شعر منتشر شده است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاعران جوان کرمانشاهی مضمون عاشقانه مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، احسان امینی و رضا افضلی دو مربی کرمانشاهی هستند که به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان دعوت شدند.
هشتمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پنجم تا  هفدهم  اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی کشتی در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • دعوت ۵ بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد