Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی می گوید: بحران جاری انرژی نشان داد که دنیا نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر در پروژه های نفت و گاز است.

به گزارش «انرژی امروز» سلطان الجبار، مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) گفته است بحرانی که کمبود انرژی در دنیا به وجود آورده است نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این بخش را برای جلوگیری از تکرار چنین بحران هایی مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت گاز در دنیا به شدت افزایش یافته است و بحران کمبود برق در قاره سبز، چین و هند به معضل بزرگی تبدیل شده است.

این بحران تا جایی پیش رفته است که کشورهای اروپایی به دلیل کمبود گاز برای نیروگاه های تولید برق مجبور به استفاده از زغال سنگ شده اند.

چین و هند هم میزان تولید زغال سنگ خود را بیشتر کرده اند.

عوامل بسیاری در کمبود گاز به عنوان عمده دلیل ایجاد این بحران دخیل هستند. از جمله کاهش وزش باد در نیمکره شمالی که به کاهش تولید برق از مزارع بادی منجر شده، کاهش عرضه گاز طبیعی به ویژه از سوی روسیه به اروپا، افزایش تقاضا در کشورهای آسیایی و حرکت محموله های ال ان جی به سمت مشتریان آسیایی، و…

این درحالی است که در آستانه اجلاس تغییرات اقلیم در گلاسکو اسکاتلند، آژانس بین المللی انرژی از تمامی کشورها خواسته است اگر می خواهند به اهداف اقلیمی معاهده پاریس دست یابند باید سرمایه گذاری در انرژی های فسیلی را کاهش داده و بر انرژی های تجدیدپذیر متمرکز شوند.

 

برچسب هاآدنوک دیستریبیوشن (ADNOC Distribution) امارات متحده عربی انرژی امروز بحران انرژی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: امارات متحده عربی انرژی امروز بحران انرژی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی درآیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی درحوزه هنری استان افزود: عملیات وعده صادق نشان داد که مستکبران با هیبت دروغینشان زندگی می‌کنند و این عملیات هیبت آنها را شکست، خدای بزرگ هم پیروزی حق را بر باطل با شرط استقامت وعده داده است.

وی تصریح کرد: زیبایی از جنس هنر است و هنر یک جمال است، قرآن کتابی هنری در اوج فصاحت و بلاغت بوده و معجزه کلامی خداوند است.

ایت الله لائینی یادآور شد: جهاد و دفاع مقدس ما تابلوی زیبا و غنی از هنر است و شهدای ما هنرمندان زبردست بودند، ایثار و جانبازی هنر است.و هنوز نتوانستیم زیبایی‌های هنر رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم را به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: امپراطوری رسانه‌ای غرب هم کاملا این زیبایی‌ها را مسکوت و منزوی می‌گذارد تا کسی متوجه نشود و چهره بدی از این ملت خلاق زیبایی‌ها نشان دهد، اگر بتوانیم این زیبایی‌ها را به دنیا نشان دهیم مردم دنیا مجذوب می‌شوند.

آیت الله لائینی خطاب به هنرمدان گفت: هنر یک جوشش درونی است، و شیرازه وجود شماست و این ارزش و عظمت هنر است.و هنرورزی‌تر از هنر، به‌کارگیری آن است، که مهم‌تر از اصل هنر است و متاسفانه برخی  آن را در مسیر نادرست استفاده می‌کنند.

 وی افزود: شما مسئولیت دارید اولا از هنر استفاده کنید و دوما از هنر در مسیر درست استفاده نمائید، با هنر باید به جنگ باطل مسلح به هنر برویم.

در این مراسم ضمن تجلیل از جمعی از هنرمندان استان، از غیورمردان سپاه به پاس عملیات تلافی جویانه اخیر علیه رژیم غاصب صهیونیستی نیز تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است
  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی