Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ کیلو مرغ، ۲ کیلو گوشت گوسفند و ۱۰ کیلو شیر به هر خانوار ایرانی با یک سیاستگذاری ساده می‌توانست به طور ماهانه تخصیص داده شود. دکتر سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید با انتقاد شدید از پرداخت دلار ترجیحی گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بخاطر ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط از پول نفت حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از دست داده ایم که این مقدار به ازای هر ایرانی بیش از ۸ میلیون تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یعنی هر خانوار ایرانی بیش از ماهانه ۸۰۰ هزار تومان یارانه مستقیم را از دست داده است تا عده‌ای نهاده دامی وارد کنند، اما مشاهده وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی؛ سریعتر از متوسط تورم در حال افزایش است و سفره‌های مردم را نصیبی از این پرداخت‌های سنگین نبوده است.

از بهار سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده است که نتیجه آن تشکیل صد‌ها پرونده قضائی بوده و امید می‌رود دولت رئیسی به سرعت به این غارت سیستماتیک پایان دهد.

با یارانه مستقیم ماهانه ۸۰۰ هزار تومان به هر خانوار ایرانی از سال ۱۳۹۷ تاکنون، می‌شد زمینه خرید ماهانه:

۱۰ کیلو مرغ با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان
۲ کیلو گوشت به قیمت هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان
۱۰ کیلو شیر با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار تومان

را فراهم کرد، اما در عمل همه این اقلام در حال ناپدید شدن از سفره مردم هستند، زیرا دولت به جای پرداخت پول به طور مستقیم به مصرف کننده ایرانی، آنرا به عده‌ای انگشت شمار داده است تا به جای مردم تصمیم گیری و هزینه کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کیلو مرغ کیلو گوشت گوسفند کیلو شیر دلار خانوار ایرانی هزار تومان ۱۰ کیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید

غلامحسین بهمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه ۳۶ تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مغازه های خرده فروشی برای مصرف کننده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به پیک مصرف شکر تا شهریور، قیمت شکر با نوساناتی در بازار روبروست که در این ایام با واردات می توان بازار را کنترل کرد.

بهمنی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن شکر مورد نیاز است، افزود: بنابر آمار ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن شکر در تابستان باید وارد شود چراکه در ۶ ماهه نخست سال ۲۴۰ هزار تن در هر ماه مصرف می شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: شورای قیمت گذاری نرخ مصوب چغندر قند را ۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد که بر این اساس شکر تولید داخل ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باید قیمت گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول