Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مهدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا و در ۲۱ ماه گذشته میزان استقبال برای اهدای خون کاهش یافته است و تقریبا در این مدت وضعیت ذخیره خون شکننده بوده است.

وی ادامه داد: بعد ازاینکه میزان واکسیناسیون کرونا در تهران و همین طور در کشور افزایش یافت و همچنین میزان ابتلا و مرگ و هم به دلیل کرونا کاهش یافت، میزان اعمال جراحی افزایش یافت و همزمان با افزایش اعمال جراحی تقاضا برای تامین خون هم افزایش یافته است، از سویی چون میزان اهدای خون نسبت به سال های گذشته با کاهش مواجه شده است، شاهد کاهش سطح ذخیره خون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: در پیک های کرونایی اعمال جراحی غیر اورژانسی محدود شده بود و در حال حاضر با فروکش کردن کرونا افزایش یافته است و میزان استقبال برای اهدای خون هم کاهشی است و گاهی نمی توانیم نیاز ۱۰۰درصدی خون مراکز درمانی را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر هرساله با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان نیز با کاهش میزان استقبال برای اهدای خون رو برو هستیم و در حال حاضر هم تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش تردد های شهری و از سویی هم شیوع کرونا همه دست به دست هم داده و میزان اهدای خون را کاهش داده است و خواهش ما از مردم و بخصوص اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) و با سابقه خون این است که برای اهدای خون اقدام کنند.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: مردم اهدای خون را فراموش نکنند و در این روزهای حساس و مهم یاری رسان انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

وی تاکید کرد: بهتر است که اهدا کنندگان خون به صورت خانوادگی برای اهدای خون مراجعه کنند که علاوه بر کمک به بیماران فرهنگ اهدای خون و ایثار درخانواده ها نیز نهادینه شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر روزانه در تهران بین ۱۲۵۰تا ۱۳۰۰ نفربرای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند که۱۱۰۰نفر شرایط اهدای خون را دارند و موفق به اهدا می شوند و این در حالی است که ۱۶۷ مرکز درمانی و بیمارستانی تهران روزانه نیازمند ۱۴۰۰تا ۱۵۰۰ واحدخون هستند.

مهدی زاده تصریح کرد: با توجه یه اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطانی به خون وابسته است و از مصرف کنندگان همیشگی خون محسوب می شوند و از سویی دیگر برخی از فرآورده های خون مانند پلاکت عمر کوتاه سه روز دارد و حوادث و سوانح نیز همیشه اتفاق می افتد، اهدا کنندگان خون برای اهدای خون اقدام کنند و با اهدای یک واحد خون خود نجات بخش جان سه نفر باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که مراکز انتقال خون، مرکز درمانی نیست که بیماران برای مداوای خود مراجعه کنند، بنابراین جایی برای نگرانی اینکه امکان ابتلا به برخی بیماری ها یا کرونا وجود داشته باشد نیست و از سویی دیگر تا کنون هیچ گزارش از ابتلای به کرونا به دلیل اهدای خون نشده و همچنین در همه جهان و همین طور در ایران اهداکنندگان خون همیشه از سالمترین افراد هستند و از سلامتی خود مراقبت های خاص دارند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطربرای اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون استان تهران برای اهدای خون اهدا کنندگان کنندگان خون خون هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از سیلوهای ذخیره گندم ایلام به‌صورت مستمر و دوره‌ای باشد

به گزارش خبرنگار مهرمهر، حسن بهرام نیا ظهر دوشنبه در نشست تنظیم بازاربا تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از سیلوهای ذخیره گندم، گفت: موضوع بهداشت داخلی و محیطی در سیلوهای ذخیره گندم، بسیار مهم است که توسط مدیرکل اقتصادی استانداری ایلام و مدیرکل غله، باید به منظور تشدید نظارت بر سیلوها بازدید به‌صورت مستمر باشد و نتیجه بازدیدها به صورت یک گزارش به معاونت امور اقتصادی استانداری ارایه شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: نباید اختلافی بین فروش و تحویل گندم از سوی سیلوداران باشد که اگر مشاهده شود، سیلوداران متخلف ضمن پلمپ سیلوهای آن‌ها، به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند چراکه منافع مردم خط قرمز ماست.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: یکی از دستگاه‌های نظارتی تاثیرگذار در موضوع مواد غذایی مصرفی مردم و نظارت بر کمیت و قیمت این اقلام، تعزیرات حکومتی است که نقش مهمی در عرضه کالاهای مصرفی با قیمت مصوب و جلوگیری از احتکار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه مدیران در هر جلسه به جایگاه حال حاضر دستگاه تحت تصدی خود اشاره و جایگاه سال گذشته و حال حاضر خود را در مقیاس ملی متناسب با شاخص‌های تعیین شده اعلام کنند و مستندات جایگاه به رسانه‌ها ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به خلع ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فسادستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به شخصی واگذار کردند که اصلاً اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به‌صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳( جهش تولید با مشارکت مردم) و بازگشت دوباره کشتارگاه دام به بیت‌المال، گفت: ضرورت دارد پس از طی فرآیندهای قانونی، حداکثر ظرف یک‌ماه این کشتارگاه دوباره فعال شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام به بحث احداث میدان میوه و تره‌بار به‌عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهر ایلام پرداخت و گفت: پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مستمر در مرکز، یکی از مطالبات مهم مردم استان که در تنظیم بازار بسیار موثر است در دیدار با مرحوم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی وقت) و دستور ایشان، ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ایلام برای خرید زمین میدان میوه و تره‌بار در شهر ایلام به راه و شهرسازی استان، تقسیط شد و هم‌اکنون سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار پای‌کار است که با پیگیری شهردار که تصمیم‌گیرنده اصلی است باید عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک اجرایی شود.

وی اضافه کرد: با همکاری و اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان، سرانجام زمین به شهرداری واگذار شده است و اکنون یک سرمایه‌گذار پای‌کار، آماده است که ضرورت دارد فرماندار با شهردار جلسه‌ای برگزار کند و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

استاندار ایلام در این نشست با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار و نظارت بر کمیت، کیفیت و بهداشت پخت نان، گفت: نظارت‌ها در بازار در سطح کل شهرستان‌های استان تشدید شود.

ارایه گزارش تامین کالاهای اساسی و پروتئینی توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، ارایه گزارش آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل غله، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان، ارایه گزارش اقدامات شب عید و ماه مبارک رمضان توسط توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و صمت استان، ارایه گزارش فرمانداران شهرستان‌های تابعه در خصوص تنظیم بازار شهرستان‌ها از جمله دستور کارهای نشست امروز تنظیم بازار استان بود.

کد خبر 6078727

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • بازدید از سیلوهای ذخیره گندم ایلام به‌صورت مستمر و دوره‌ای باشد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون و پلاکت در ماه مبارک رمضان
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد