Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:36:07 GMT

فرافکنی دیپلمات صهیونیست علیه ایران در شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۰۸۸

فرافکنی دیپلمات صهیونیست علیه ایران در شورای امنیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گلعاد اردن» نماینده ویژه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز گذشته (سه‌شنبه) در تازه‌ترین اظهارات خود از تمرکز شورای امنیت بر اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی ابراز خشم کرد و تلاش کرد با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی، بر اقدامات جنجالی رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از «وسواس ضداسرائیلی» شورای امنیت سازمان ملل اتهامات تکراری علیه ایران را مجدداً‌مطرح کرد و مدعی شد: «تهدید واقعی برای امنیت جهانی به سرعت در حال پیشرفت است».

اردن در حالی تلاش داشت تا در سخنرانی جدید خود در شورای امنیت حواس‌ها را از اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی پرت کند که چندین بار قطعنامه‌هایی علیه اقدامات غیرقانونی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی مطرح شده که با حمایت ایالات متحده، این رژیم از محکوم شدن گریخته است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در ماههای اخیر تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات «وین» برای احیای برجام را تشدید بخشیده‌اند و از هر تریبونی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند.

اردن نیز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که ایران از مذاکرات وین برای خرید وقت به منظور دستیابی به اورانیوم غنی‌شده تا درجه تسلیحات استفاده می‌کند و همچنان به پیشرفت به سوی رسیدن به هدف تبدیل شدن به یک کشور در آستانه تسلیحات اتمی شدن ادامه می‌دهد.

این نماینده رژیم صهیونیستی در اظهاراتی دوگانه گفت که از راه‌حل دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای استقبال می‌کند اما در عین حال لفاظی‌های دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را تکرار کرد از هر اقدامی برای جلوگیری از تسلیحات اتمی ایران بهره می‌گیرد.

علی‌رغم آن‌که ایران بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً‌ صلح‌آمیز دارد، صهیونیست‌ها از هر فرصتی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بهره می‌گیرند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش در مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران تنها چند ماه تا رسیدن به توانایی ساخت یک بمب اتم فاصله دارد. ادعای فاصله چند ماهه ایران با دستیابی به بمب هسته‌ای در سال‌های گذشته بارها از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی تکرار شده است.

با این حال، اواسط مهر ماه، «تمیر هایمن» مدیر اداره کل اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با خبرگزاری «والا» به طور علنی اعلام کرد که تهران به هیچ عنوان به سطح اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز برای ساخت یک سلاح اتمی نزدیک نشده است.

این مقام رژیم صهیونیستی همچون دیگر مقام‌های این رژیم از غنی‌سازی اورانیوم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت علی‌رغم آن که ایران به مقدار «نگران‌کننده‌ای» از اورانیوم غنی شده دست یافته است، اما در جایگاهی نیست که بتواند یک بمب اتم تولید کند.

هایمن ادامه داد: «حجم اورانیوم غنی شده به اندازه‌ای است که پیش از این شاهد نبودیم و این نگران کننده است. در عین حال، در دیگر جنبه‌های پروژه هسته‌ای ایران، چه در پروژه تسلیحات (اتمی)، چه در بخش مالی و یا در بخش‌های دیگر، شاهد هیچ پیشرفتی نبودیم بنابراین بازه زمانی (برای ساخت بمب اتم) که همچنان دو سال است، تغییری نکرده است. زیرا حتی از لحظه‌ای که گریز داشته باشید، همچنان مسیر طولانی تا ساخت بمب وجود دارد».

این در حالی است که تا کنون ۶ دور مذاکرات در وین برای احیای برجام برگزار شده است. همزمان مقام‌های رژیم صهیونیستی، به عنوان بخشی از تاکتیک آمریکایی-صهیونیستی «پلیس بد-پلیس خوب» در تلاش هستند با جوسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران مذاکره‌کنندگان کشورمان را به اعطای امتیازهای بیشتر در گفت‌وگوها مجاب کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر اسرائیل در سازمان ملل ایران رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل برنامه هسته ای ایران مقام های رژیم صهیونیستی اورانیوم غنی شده شورای امنیت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در نشست خبری در رابطه با عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد که طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسئولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر گفت: آمریکا طی هفت ماهه گذشته، بخشی از جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی حتی توان یک روز  جنگ علیه غزه و گرانه باختری را نداشت.

کنعانی با اشاره به اینکه مصوبه جدید کنگره آمریکا چیزی جز پاداش این کشور برای نسل‌کشی و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی نیست و جهان در این باره قضاوت خواهد کرد، اظهار کرد: دولت آمریکا روی طرف بازنده جنگ غزه شرط‌بندی کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، نهادهای زیربط درباره موضوع دوم پاسخ دادند؛ اتفاقی که افتاد اقدام ایذایی ناچیز بود و شاید به همین دلیل رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را برعهده نگرفت، زیرا صهیونیست‌ها متوجه شدند که این اقدام ارزش تبلیغات را ندارند.

کنعانی با بیان اینکه ایران در رابطه با امنیت ملی همانطور که تاکنون عمل کرد، در تداوم حفاظت از امنیت کشور قاطعانه و متکی بر قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد، عنوان کرد: ظاهرا بیش از ۲۰ کشور در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ... به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی شرکت کردند، اما به اذعان کارشناسان، رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران