Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:42:48 GMT

یادی از محمد صالحی آرام پس از درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۵۳۷

یادی از محمد صالحی آرام پس از درگذشت

رویا صدر در پی درگذشت محمد صالحی آرام نوشت: شعرهای طنز نو و کلاسیک صالحی آرام به خاطر برخورداری از ارزش‌های ادبی و هنری، از مزه‌پرانی‌های معمول اشعار فکاهی فاصله می‌گرفت و بازتاب نگاهی عمیق، کاونده و تلخ بود که در پس ظاهر شوخ و شنگ نوشته‌ها پنهان می‌شد.

به گزارش ایسنا، در پی درگذشت محمد صالحی آرام، شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار پیشکسوت، رویا صدر، طنزپرداز و پژوهشگر طنز در یادداشتی نوشته است: « در لابه‌لای اخبار غمبار این روزها نوبت خبر درگذشت محمد صالحی آرام است که تحسر و تاثر را به جانمان بریزد و اوقات تلخمان را با زهر خبر کوچ او تلخ‌تر سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صالحی‌ آرام از پیشکسوتان طنز امروز ما بود. از بازماندگان طنزپردازان دهه‌ ۴۰ (نسل توفیق و کشکیات). او بیش از چهار دهه در نشریات قلم زد و نوشته‌هایش را در روزنامه «اطلاعات» و نشریات «فردوسی»، «خوشه»، «اطلاعات هفتگی»، «توفیق»، «کشکیات» (ضمیمه تهران‌مصور)، «کاریکاتور»، «صدف»، «دوران»، «فکاهیون»، «گل‌آقا» و «طنز پارسی» با امضاهای ملأ، ملأ صالح، م-ص، صالحی، صالح‌الشعرا، دادا-همدانی و صالح‌الشعرا همدانی منتشر کرد.

گزیده‌هایی از این آثار در سه مجموعه: «همچو شرر خندیدن»، «مشکل حکایتی است» و «شکل دگرخندیدن»  منتشر شده است. شعرهای طنز نو و کلاسیک صالحی آرام به خاطر برخورداری از ارزش‌های ادبی و هنری، از مزه‌پرانی‌های معمول اشعار فکاهی فاصله می‌گرفت و بازتاب نگاهی عمیق، کاونده و تلخ بود که در پس ظاهر شوخ و شنگ نوشته‌ها پنهان می‌شد و آثار او را از نوشته‌های بسیاری از طنزپردازان دیگر متمایز می‌ساخت تا بازتابی از تلخی دنیای درون آدم‌ها در رویارویی با شرایط نابسامان و متزلزل جامعه‌ ما باشد. «مشکل حکایتی است»: او که برای دیدار عزیزانش به بخارست رفته بود همان‌جا جان به جان‌آفرین سپرد تا دور از وطن به خاک سپرده شود و روح طنزاندیشش که بازتاب طنز تلخ زندگی مردم سرزمینش را هدف قرار داده‌ بود در خاکی دیگر آرام گیرد.»

محمد صالحی آرام متولد سال ۱۳۱۷ در شهر همدان بود و سال‌ها به فعالیت مطبوعاتی و طنز پرداخت.  او در ۸۳ سالگی در بخارست از دنیا رفت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگذشت رؤیا صدر نوشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری

 در دیدار صبح امروز کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هم حضور دارند.

نوشته خاص در دستان یکی از کارگران را مشاهده می کنید.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • یادی از ماهچراغ