Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:12:09 GMT

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خسران بزرگی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۶۲۴

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خسران بزرگی است

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ مصطفی جمیل مشایخی، عضو کمیته عالی افتاء در دیوان وقف سنی و رئیس شورای علمی در دیالی عراق، در چهارمین نشست مجازی سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح چهارشنبه ۲۸ مهر برگزار شد، طی سخنانی تأکید کرد: در روزگاری که کوتاهی و عادی سازی روابط و خیانت به عقیده صورت گرفته و حقوق مردم از میان رفته و دشمنان گردهم آمده‌اند، از امت انقلابی که به دفاع از غیرت و تعصب برخاسته است و حاضر به پذیرش خواری و ذلت نیست، تقاضا دارم که با وحدت خود جلوی توطئه دشمنان ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: طبق فرموده خداوند، هرگاه مؤمنان به ریسمان الهی چنگ بزنند و مبارزان به راه خداوند پای‌بند باشند، خداوند بزرگ نیز کسانی را که به وی توکل کرده‌اند یاری می‌کند.

مشایخی با اشاره به وعده خداوند به مؤمنان تأکید کرد: ای کسانی که به حق برای انجام وعده پروردگار خود و تصدیق وعده سرورمان محمد (‌ص) مبارزه می‌کنید، بدانید که وعده خداوند جاری خواهد شد و دشمنان به خواست خداوند نابود خواهند شد و شکست آنها قطعی است، همچنان که مسجد الاقصی نیز فتح خواهد شد.

این عالم اهل سنت عراقی درباره اهمیت مسجد الاقصی اظهار کرد: خداوند سخن از مسجد الاقصی را همیشگی ساخت تا مسلمانان همیشه آن را یاد کنند. خداوند در آیه اول سوره مبارکه اسرا به مسئله معراج پیامبر (ص) اشاره فرموده و این مسئله یک موضوع قرآنی و الهی است.

وی ضمن تقدیر از کسانی که برای ایجاد اتحاد و وحدت کلمه، در برگزاری این کنفرانس تلاش کرده‌اند. ابراز امیدواری کرد که مسلمانان و مبارزان و شکیبایان همیشه پاینده باشند و خداوند به تلاش‌های آنها برکت عنایت فرموده و آنان را بسان چراغ‌هایی قرار دهد که مسیر عبور را به مسلمانان واقعی که در پی رسیدن به راه رستگاری، در سرزمین لغزش و زمانه نا امیدی هستند، نشان می‌دهند.

مشایخی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: کسانی که اقدام به عادی سازی روابط کردند و نیز کسانی که ناامید شده و یا دیگران را ناامید کرده‌اند، همه زیان‌کارند. اما مبارزان به اذن خداوند به رستگاری رسیده و بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و ابراز خشنودی از برگزاری کنفرانس عظیم وحدت، از خداوند متعال مسئلت کرد که برگزاری این کنفرانس، به دستاوردهای عملی بنیجامد و مبارزان و شکیبایان را در راه آزادی مسجد الاقصی یاری کند و چشم مؤمنان را به این آزادی روشن گرداند.

کد خبر 5332457

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد الاقصی مسجدالاقصی رژیم صهیونیستی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی قرآن کنفرانس وحدت اسلامی هفته وحدت فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی شیعه تهران قرآن کریم ایالات متحده امریکا انقلاب اسلامی ایران قران افغانستان ایران مسجد عادی سازی روابط مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

به‌طوری‌که مقامات تل‌آویو و سران ارتش اسرائیل نتوانستند مأموریت خود را برای اشغال شهر رفح آغاز کنند. اما در روزهای اخیر بخشی از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی بازسازی شده و حملات نسبتاً شدیدی به کرانه باختری در حال وقوع است. رژیم صهیونیستی پس از عملیات وعده صادق، جایگاه خود را در عرصه نظامی در منطقه و حتی جهان از دست داده و قادر به تغییر قواعد درگیری در جنگ نیست. از این رو با جمع‌آوری نیروهای خود در سرزمین‌های اشغالی، تمام توان خود را برای تصرف شهر رفح و حمله به غزه به کار گرفته تا بتواند با یک پیروزی زودگذر در کشتن مردم غزه، چهره خود را به‌عنوان یک ارتش قدرتمند در منطقه بازسازی کند.

در ۲۰۰روز از عملیات طوفان‌الاقصی، بیشترین فشارهای رژیم صهیونیستی بر مردم غزه و رفح بوده و مردم در کرانه غربی کمترین آسیب و نقش را داشته‌اند. در این مدت بیش از ۳۴هزار نفر از مردم در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ جنبش حماس و جهاد اسلامی سعی دارند از ظرفیت‌های جوانان انقلابی کرانه باختری به نفع مردم غزه استفاده کنند تا فشارها در این منطقه کاهش یابد. با توجه به اینکه کرانه باختری دارای جمعیت بالا و امکانات زیادی است، رژیم صهیونیستی سعی می‌کند مردم این منطقه را نسبت به مسائل مردم غزه و رفح بی‌اعتنا نگه دارد و اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به جوانان مبارز در کرانه باختری ندهد. متأسفانه علاوه بر فشار اسرائیل به کرانه باختری، کشورهای عرب پیرامونی سرزمین‌های اشغالی و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری جلوگیری می‌کنند. 

حال سؤال مهم اینجاست، آیا اعلام موجودیت یگان ویژه استشهادی در کرانه باختری می‌تواند صحنه نبرد میدانی را تغییر دهد؟

از سال ۲۰۲۳ میلادی روند درگیری‌ها در کرانه باختری شدت یافته، به‌طوری‌که این منطقه در حال حاضر به‌عنوان «فعال‌ترین» و «مهم‌ترین» جبهه علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. منشأ هر عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی که توسط مبارزان جوان صورت می‌گیرد بیشتر در شهرهای جنین و نابلس است. برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ جولای ۲۰۱۴ (۱ مرداد ۱۳۹۳) مسئله تبدیل کرانه باختری به مرکز مقاومت در فلسطین اشغالی و «تسلیح و تجهیز» آن را مطرح فرمودند و این یکی از اهداف مهم و راهبردی محور مقاومت و جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین است.

اما تشدید و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری می‌تواند سه پیامد قابل توجه‌ برای آینده رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نخست: هرگونه تحولات نظامی توسط هسته‌های مقاومت در این منطقه می‌تواند برای رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک 
«تهدید موجودیتی» محسوب شود، به‌طوری‌که شاکله امنیتی اسرائیل را فرو بریزد. امروز بزرگ‌ترین صحنه برای قدرت‌نمایی و نمایش بازدارندگی و انسجام گروه‌های مقاومت در اراضی اشغالی کرانه باختری است.

دوم: بر اثر تشدید روند عملیات گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی عملاً در وضعیت «انفعال» و «استیصال» قرار خواهد گرفت و ابتکار عمل و کنشگری در عرصه میدانی در غزه و حتی رفح را از دست خواهد داد.

سوم: وحدت میدانی میان نیروهای جهاد و حماس در عین حال که روند پیشبرد راهبردهای مقاومت در کرانه باختری را تسریع و تسهیل می‌کند، می‌تواند سبب تحکیم و تثبیت ایده «وحدت میدان» میان گروه‌های مقاومت فلسطین و حتی محور مقاومت در منطقه ‌شود.

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی