Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@09:31:29 GMT

لزوم توجه اروپا به موضوع ذخیره‌سازی گاز

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۶۹۱

لزوم توجه اروپا به موضوع ذخیره‌سازی گاز

مدیرعامل یک شرکت گاز ایتالیایی اعلام کرد که اروپا باید برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره‌سازی مناسب گاز را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، مارکو آلورا، رئیس بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل گاز اروپا، روز سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) اعلام کرد که اروپا باید برای حل مشکلات گاز خود، با استفاده از فضای ذخیره‌سازی استفاده‌نشده، یک «بانک گاز» برنامه‌ریزی‌شده ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه زیرساخت‌های گاز ایتالیا (اسنم)، در کنفرانسی درباره انتقال انرژی گفت: به‌نوعی باید هرطور ممکن است گاز تهیه کنیم تا ذخیره‌سازی راهبردی خود را افزایش دهیم.

اشاره آلورا به سخنرانی ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا در سال ۲۰۱۲ بود که می‌گفت این بانک برای نجات یورو هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

اسنم بیشتر ظرفیت ذخیره گاز ایتالیا را به‌عنوان یک بخش نظارتی اداره می‌کند.

قیمت‌های بی‌سابقه برق و گاز، هزینه‌های انرژی صنعتگران و سایر مصرف‌کنندگان را افزایش داده و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور به اتخاذ اقدام‌های اضطراری از جمله کاهش مالیات بر انرژی و یارانه کرده است.

به گزارش شانا، اتحادیه اروپا هفته گذشته گزینه خرید مشترک گاز طبیعی توسط کشورهای عضو را بررسی کرد. این اقدام همسو با تلاش این اتحادیه برای محافظت از خود در برابر افزایش قیمت انرژی است.

بر اساس پیش‌نویس سندی از این اتحادیه، کشورها می‌توانند با خرید مشترک گاز، یک ذخیره‌سازی راهبردی تشکیل دهند و مشارکت در این اقدام داوطلبانه خواهد بود.

آلورا گفت: اروپا در شرایط وخیمی قرار دارد و شرایط شمال اروپا بدتر است، اگر زمستان امسال سردتر از معمول باشد، به‌ویژه انگلیس می‌تواند با مشکل روبه‌رو شود زیرا این کشور ذخیره‌سازی راهبردی ندارد و برای تعدیل منابع گاز وابسته به اروپاست.

منبع: شانا

کلیدواژه: بحران قیمت گاز اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی

رضا بدرزاده گفت: تاکنون بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب در پشت سد عمارت، بیش از ۵.۵ میلیون مترمکعب در پشت سد تازه‌کند و بیش از ۴.۷ میلیون مترمکعب در پشت سد گیلارلو ذخیره‌سازی شده تا در ماه‌های آتی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت با اشاره به افزایش ذخیره سدهای تازه‌کند و گیلارلوی گرمی افزود: در اثر بارش‌های اخیر ذخیره سد تازه‌کند به میزان ۸۲ درصد و سد گیلارلو به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته او، در ۲ سال گذشته جهت لایروبی، مرمت و بازسازی و همچنین لاینینگ کانال آب‌آور سد گیلارلو ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت همچنین حفاظت و صیانت از منابع آب شهرستان گرمی را یادآور شد و گفت: در همین راستا با همکاری تیم‌های گشت و بازرسی آخرین وضعیت منابع آبی منطقه رصد می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود