Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به سرپرستی صدری نائب رئیس هیأت مدیره این اتاق در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه با حضور در محل اتاق فدرال اقتصادی اتریش در وین و شرکت در همایش اقتصادی دو کشور، با فعالان اقتصادی اتریش (نزدیک به ۱۰۰ شرکت اتریشی) گفتگو کردند.

به گزارش سفارت ایران در اتریش، مایکل اوتر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق فدرال اقتصادی،  دکتر صدری نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک، دکتر گرابمایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران در این نشست سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این همایش رحیم زاده کارشناس اقتصادی سفارت در وین، پیام عباس باقرپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش را برای حضار قرائت کرد.
در این پیام ضمن اشاره به روابط تجاری دیرینه  و  برخوردار بودن از فضایی مثبت، آمادگی سفارت برای تعامل سازنده و همکاری‌های همه جانبه با اتاق و در راستای نیل به اهداف مشترک اعلام شد.
همچنین در این پیام یادآور شد، جمهوری اسلامی ایران بویژه در دوره ریاست جمهوری  آقای رئیسی، با تمرکز و تاکید مضاعف بر دیپلماسی اقتصادی، عزمی راسخ برای افزایش و تداوم همکاری‌های تجاری دارد.
در ادامه این نشست، شرکت های اتریشی- اروپایی فعال در ایران در خصوص فعالیت تجاری خود در ایران و به ویژه در دوره پسابرجام، پس از تحریم های ظالمانه ایالات متحده در سال 2018 تا کنون توضیحاتی را ارائه دادند. این شرکت ها شاخص ها و اطلاعات آماری را در خصوص ایران و بازار ایران و امکان حضور در بازار کشورهای منطقه از طریق ایران ارائه نمودند. شرکت های مذکور جامعه ایران را جامعه ای پیشرفته، خوش فکر، جوان، تحصیل کرده و آماده همکاری با جوامع بین المللی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، علمی، فناوری، نو آوری و فرهنگی ذکر کردند. هیات پس از آن به صورت دوجانبه (B ۲ B) نیز مذاکرات تجاری خود را ادامه دادند.
در این مذاکرات حوزه‌های غذا و دارو، محصولات سلولزی، انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت منابع آب، حقوقی، معدن، ساخت و ساز و مصالح ساختمانی، تکنولوژی‌های نوین، استارت آپ ها مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. طی نشستی جداگانه نیز هیات تجاری اتاق با فرصت های ورود به بازار اتریش و قوانین واردات به اتریش آشنا شدند./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان