Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:07:13 GMT

جزیره هندورابی به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۷۶۵

جزیره هندورابی به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

گروه استان‌ها – مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد کیش، گفت: می‌توانیم از ظرفیت موجود در برخی از زیرساخت‌ها و همچنین تبدیل هندورابی به مقصد گردشگری بهره‌مند شویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکیش ، جعفر آهنگران در نودمین جلسه شورای اداری که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف کیش از جمله هندورابی برای ارتقا سطح صنعت گردشگری این منطقه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعیین راهبردی مناطق آزاد در دوره سه ماهه آینده با هدف اجرای پیوست فرهنگی و اجتماعی در هر پروژه را از مهمترین اقدامات دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برشمرد و افزود: توجه به توسعه متوازن فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها در جزیره قشم در دستور کار این سازمان است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، متوازن سازی توسعه با ارائه خدمات در حوزه‌های آب، برق، ایجاد شهرهوشمند، شهر بدون کربن، آموزش و پرورش، محیط زیست، تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام انجام می‌شود.

 سهام شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به بورس می‌رود 

وی بیان داشت: تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به شرکت سهامی عام و عرضه در بورس با هدف جایگزینی منابع مالی جدید به جای منابع مالی ناشی از فروش دارایی‌های جزیره در دستور کار قرار دارد.

آهنگران یادآور شد: تعداد مناطق آزاد کشور به 15منطقه افزایش یافته است و برای دولت اختصاص دادن همه مزایا به تمام مناطق آزاد در شرایط کنونی مشکل خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: با رفتن شرکت سهامی عام کیش به بورس، این جزیره می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ملی کشور ایفا کند.

سلامت جامعه در گروه رعایت پروتکل‌هاست

وی با ابراز خرسندی از شرایط کنونی کیش و عبور موفقیت‌آمیز از دوره سخت و تلخ ناشی از کرونا در این جزیره، گفت: تضمین ادامه این شرایط مهم با توجه به برگشت پذیر بودن کرونا و تاثیر منفی دوباره بر اقتصاد منطقه، مستلزم پایبندی عموم مردم به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی است.

آهنگران یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان منطقه آزاد کیش را احداث مرکز درمانی فوق تخصصی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه احداث این مرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در دولت جدید در دستور کار قرار گرفته و در مرحله واگذاری زمین هستیم که به زودی با تعیین نقشه عملیات احداث این مرکز آغاز خواهد شد.

اهمیت اصلاح قانون مناطق آزاد

وی اصلاح قانون را تضمین سرنوشت تمام مناطق آزاد کشور دانست و گفت: طرح اصلاح قانون مناطق آزاد هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته و هم زمان دبیرخانه با جمع‌آوری نظرات کارشناسان و صاحب نظران به ویژه در بخش خصوصی، آن را در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه خواهد داد.

جزیره کیش خدمات مهندسی به عراق ارائه می‌دهدجام جهانی قطر؛ فرصت اقتصادی کیش از دست می‌رود؟آماده‌سازی زمین‌های تنیس کیش برای میزبانی از اردوی تیم ملی و مسابقات بین‌المللی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام کیش که با مشکلاتی مواجه‌اند، گفت: وضعیت این پروژه‌ها که مانع جدی برای برنامه‌ریزی آینده کیش هستند قرار است با هماهنگی رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش دستور کار مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد

به گزارش خبرآنلاین،جواد عبدلی گفت: تنها برای گردشگرانی که قبلا اقامت در مجموعه های گردشگری در کویر را رزرو کردند، ورود آزاد بوده و برای سایر گردشگران ورود به کویر ممنوع خواهد بود.

ایرنا در خبری نوشت:مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران وبیدگل گفت: پرداخت حق ورود به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی هم رایگان شد.

سید مرتضی کسایی زادگان افزود: با توجه به اینکه کویرهای آران و بیدگل هم جزئی از منطقه بزرگ فرهنگی کاشان و آران و بیدگل است قرار شد مبلغ ورودی به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی رایگان باشد و تنها ورود خوردرهای آفرودی شهروندان کاشان به مرنجاب با تخفیف ویژه، ۵۰ هزار تومان دریافت خواهد شد، چراکه ورود این نوع خودروها آسیب هایی مختلفی از جمله محیط زیستی برای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: گردشگرانی سایر شهرهای کشور هم که اقامت خود را از مجموعه های گردشگری کویر مرنجاب رزرو کرده باشند، هم شامل تخفیف ۵۰ درصدی ورودیه به کویر مرنجاب خواهند شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

کویر سیازگه هم پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد و دروازه ورود به پناهگاه حیات وحش یخاب که تا شهر ابوزیدآباد آران وبیدگل کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888851

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به مسافران نوروزی در ۷ بوستان تهران
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • آمادگی ۷ بوستان تهران برای اسکان مسافران نوروزی
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو