Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قریشی مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: در سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید شده و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی برسد.

قریشی افزود: وجود منابع آبی غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده رتبه اول کشوری را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان ها‌ی غیر ساحلی به خود اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه‌های مرزی استان بالغ بر یک میلیون دلار بوده، اما امسال باتوجه به شرایط پیش آمده این رقم کاهش یافته است.

قریشی درخصوص میزان صادرات مازاد تولید آبزیان استان نیز یاد آور شد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۱۰۰تن نیز انواع آبزیان به کشور‌های عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه بیش از ۷.۵میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مراکز تکثیر و تولید شده و به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار منابع آبی نیمه طبیعی استان رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات آذربایجان غربی آبزیان منابع آبی آذربایجان غربی پرورش ماهی آذربایجان غربی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جمع‌آوری گیاهان کوهی توسط برخی از مردم در آذربایجان‌غربی طبق یک رسم دیرینه  آغاز شده و عده‌ای را روانه دشت‌ها و دیمزارها کرده است و حال و هوای بهاری به بازار ارومیه بخشیده است.

دامنه کوها، کوهپایه‌ها، دیم‌زارها و دشت‌های سرسبز ارومیه به ویژه گندم‌زارها در اولین روزهای بهاری پذیرای خانواده‌هایی است که هم   طبیعت گردی میکنند  و هم انواع گیاهان کوهی را برای طبخ غذا و تهیه انواع داروها جمع‌آوری می‌کنند.

«دوه دابانی»، «غاز آیاغی»، «یلمیک»، «گندله»، «تره کوهی»، «گلین بارماغی»، «قجی»، «ارمنی قجسی»، «کنگر»، «مندی»، «اوشگون یا ریواس»، «چریش»، «داغ مرزه سسی» و «اولییک» هم تنها بخشی از این گیاهان کوهی است که در این فصل سال سفره‌های مردم استان را معطر می‌کند.

علاوه بر جمع‌آوری فردی یا خانوادگی این گیاهان برای مصارف خانگی، عده‌ای نیز برای فروش آنها از قرار هر کیلوگرم بین ۲۰ ،۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اقدام می‌کنند زیرا تنوع این گیاهان که مصارف مختلفی اعم از خوراکی، دارویی و آرایشی دارد، زمینه لازم را برای درآمدزایی فراهم کرده‌است.

فروش این گیاهان به صورت تازه‌خوری در این روزها و فروش به صورت خشک شده در فصول زمستان کسب‌وکار محلی و مناسبی را چه برای بازاریان و چه بانوان در روستاها فراهم کرده‌است.

یکی از بانوان اهالی روستاهای اطراف سیلوانا در این باره می‌گوید: این روزها از ساعت ۶ صبح برای جمع‌آوری گیاهان می‌رویم و این کار تا حدود یک ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • توقیف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در استان های غربی
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • رونق بازار ارومیه با فروش سبزی های کوهی
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه