Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود محمودزاده بعد از ظهر امروز در برنامه زنده رادیویی درباره ثبت نام نهضت ملی مسکن گفت: سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir برای متقاضیان دریافت مسکن در ۴۸۰ شهر که تا کنون تأمین زمین در آنها صورت گرفته، آغاز شده و بعد از پالایش متقاضیان، برای ادامه پروژه به بانک عامل معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول زمین ۴۸۰ شهر تأمین شده و برای سایر شهرها به تدریج زمین تأمین و به سامانه اضافه می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار، نباید از ابتدای انقلاب تا کنون از تسهیلات دولتی زمین و مسکن وام مسکن استفاده کرده باشد؛ نباید مسکن ملکی داشته و در شهر مورد تقاضا، سابقه ۵ سال سکونت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبات موجود، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و معلولان جسمی - حرکتی بالای ۲۰ سال با تأیید سازمان بهزیستی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. اما برای باقی گروه‌های جمعیتی امکان ثبت نام مجردها فراهم نیست. هر چند پیشنهاد مربوطه ارائه شده اما هنوز اصلاح نشده است.

محمودزاده درباره متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۷۵ متر مربع متراژ مفید و با مشاعات متعلق، هر واحد ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد.

وی در خصوص قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن یادآور شد: بر اساس فهرست بها، هزینه ساخت قیمت گذاری می‌شود؛ طول دوره ساخت اگر تغییری کند و تابع تورم عمومی باشد، این نرخ‌ها تغییر می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت به دنبال کمترین هزینه ساخت این واحدهاست جلسات متعددی با وزارت صمت برای تأمین مصالح با شرایط مساعدتر داشته‌ایم و این جلسات هنوز هم ادامه دارد؛ بخشی از مصالح هم با استفاده از کارت اعتباری در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا بتوانیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: برخی تسهیلات دیگر مانند تخفیف در صدور پروانه، مالیات یک میلیون تومانی هر واحد مسکونی و… باعث شده تا نسبت به ساخت و سازهای عادی یک رقابت جدی از نظر قیمت تمام شده داشته باشد.

محمودزاده درباره قیمت زمین گفت: آنهایی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند، زمین‌های دولتی ۹۹ ساله دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که وام‌های مسکن مهر یا تسهیلات یارانه‌ای مسکن که با نرخ‌های کارمزد ۴ تا ۹ درصد دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند اما اگر تسهیلات با کارمزدهای معمولی بانکی دریافت کرده‌اند، می‌توانند نام نویسی کنند.

پربیننده ترین ثبت‌ نام مسکن حمایتی ( لینک + جزییات) سایت ثبت نام مسکن حمایتی (لینک) جزییات ثبت‌ نام طرح ساخت ۴میلیون واحد مسکونی از چهارشنبه سامانه ثبت نام مسکن باز می‌ شود ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن برای مجردها امکان‌پذیر است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن ملی نهضت ملی مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محسن داوری فرماندار شهرستان مشهد در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن مهرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در حوزه مسکن ملی در مهرگان در دستور کار است که بخشی تا پایان اردیبهشت‌ماه و بقیه تا پایان سال تحویل اعضا می‌شود.

وی افزود: قرعه‌کشی انجام شده و صاحبان مشخص است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.موضوع فاضلاب مهرگان نیز در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا است. در حال انجام زیرسازی‌ها هستیم.

داوری ادامه داد: مشکل نانوایی در مهرگان حل شده است. در زمینه مدرسه به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما ادامه می‌دهیم تا مشکل مرتفع شود. در حال حاضر دو مدرسه در حال ساخت است. از بعد خدماتی پیش‌بینی‌های خوبی برای مهرگان شده که انجام می‌شود.

فرماندار مشهد در خصوص بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی حاشیه شهر عنوان کرد: بیمارستان مربوط به حوزه سفر ریاست‌جمهوری بوده و در حال انجام است. در فاز اول اورژانس افتتاح خواهد شد. رشد بیمارستان براساس برنامه است و مشکلی وجود ندارد. منابع باید تحقق پیدا کند که در تلاش هستیم، راه‌هایی پیدا شده که مشکل منابع حل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895807

دیگر خبرها

  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان