Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:07:12 GMT

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۸۱۹

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را خطاب به مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به شرح زیر است:

«تنوع فرهنگی و فرهنگ های بومی مناطق گوناگون ایران سرمایه پویایی است که با پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی می تواند با جهان معاصر نیز به گفتگو بنشیند و جلوه هایی سرشار از سنت های اخلاقی، انسانی و معنوی را ارائه کند. فرهنگ هایی برخاسته از تاریخ و آداب و سنن مردم هر منطقه که در آرام و آلام روزگار و گذر زمان به جد و جهد هنرمندان و حافظان و یاری مردم هر دیار محفوظ مانده است. موسیقی نواحی ایران سرشار از نغمات و نواهایی است که با جان های عاشق هنرمندان در مسیر تاریخ حیات اجتماعی و فرهنگی یافته است. در موسیقی نواحی ایران غم ها و شادی ها، حماسه ها و آداب و آیینی که از گذشته همدم و همراه زندگی مردم هر منطقه بوده است با لهجه و بیان فرهنگی و اجتماعی خاص همان منطقه بیان می شود. اما در یک نگاه جامع موسیقی نواحی ایران در سراسر این سرزمین گنجینه ای با نقش ها و رنگ های بومی متنوع است که در یک فرهنگ ملی جلوه می کند. هنرمندان حافظان و راویان بی دریغ موسیقی نواحی هستند که سنت های موسیقایی را امانتداری کردند و این میراث، هویت و فرهنگ را عاشقانه پاس داشتند تا به آیندگان بسپارند. فرض است که آثار هنرمندان موسیقی نواحی ثبت و ضبط و امکان و فضاهایی برای جوانان مشتاق که امید آینده موسیقی نواحی هستند، مهیا شود.

جشنواره موسیقی نواحی ایران فرصتی برای تامل درباره داشته‌های گرانقدر و قدرشناسی از هنرمندان موسیقی نواحی و ضرورت استمرار موسیقی نواحی با نگاه به آینده است. چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در ادامه دوره های پیشین اجرا و پژوهش در موسیقی نواحی را با محوریت وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایرانی طراحی و برنامه ریزی کرده است و بی تردید نتایج مطالعات و پژوهش های فرهنگی، مردم شناسی و جامعه شناسی در موسیقی نواحی با توجه به مشخصه های اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه، در آینده این موسیقی موثر است.

صمیمانه زحمات هنرمندان موسیقی نواحی در هر جای ایران را پاس می دارم و از هنرمندان و همکارانم در معاونت امور هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران قدردانی می کنم. برای هنرمندان  عزیز و خادمان فرهنگ و هنر سلامتی و سرفرازی  آرزو می کنم.»

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی از ۲۹ مهر ماه در کرمان آغاز و تا دوم آبان ماه به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدمهدی اسماعیلی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»