Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:55:50 GMT

مرکز تجاری ایران در ترکیه راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۸۴۲

مرکز تجاری ایران در ترکیه راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در خصوص ایجاد و راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت: این مرکز تجاری در راستای افزایش رقابت پذیری صادرکنندگان ایرانی در بازار ترکیه و سایر کشورهای اروپایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، توانمندسازی شبکه های کسب و کار و حمایت از ظرفیت تولید کنندگان داخلی با استفاده از ظرفیتهای بین المللی تاسیس و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه تاسیس این مرکز تجاری فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی جهت بازاریابی و افزایش سهم ایران در بازار ترکیه فراهم کرده است، گفت: بهره گیری درست از این فرصت در نهایت منجر به توسعه صادرات غیرنفتی و نیل به اهداف از پیش تعیین شده در جهت توسعه صادرات غیر نفتی می شود.

پیمان پاک حمایت از ایجاد و توسعه مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: در این مراکز تجاری، ضمن ارائه خدمات مشاوره ای به تجار و صادرکنندگان ایرانی، نمایشگاههای دائم محصولات و کالاهای ایرانی با اخذ مجوزهای لازم برگزار شده و سازمان توسعه تجارت ایران از آنها حمایت می کند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه صادرات کشور را نیازمند حمایتهای لجستیکی و خدماتی دانست و ادامه داد: بر اساس، تفاهم نامه منعقده با نظام بانکی، تلاش می شود تا نسبت به برگزاری دوره های اموزشی تخصصی صادرات به ترکیه و همچنین اعزام هیاتهای تجاری، بازاریابی به مرکز تجاری استانبول اقدام شود؛ ضمن آنکه امکانات لازم جهت دپوی کالاهای صادراتی تجار و بازرگانان در محل مرکز تجاری تدارک دیده شده است.

پیمان پاک از دیگر برنامه های مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول را زمینه سازی حضور بنگاههای تجاری ایرانی در رویدادهای تجاری بین المللی ترکیه و کشورهای اروپایی عنوان و خاطر نشان کرد: نقل و انتقال وجوه صادراتی صادرکنندگان و ارائه مطلوب خدمات بانکی با همکاری بانک شهر و سایر بانکهای ایرانی، امکان پذیر خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به وظایف و مسوولیتهای سازمانی خود و در چارچوب مقررات موجود و در صورت ابلاغ و تخصیص بودجه مشوقهای صادراتی، نسبت به پرداخت مشوقهای صادراتی برای تامین بخشی از هزینه های راه اندازی مراکز تجاری از جمله هزینه های اجاره مرکز، تجهیزات اداری، ارائه خدمات مشاوره ای، هزینه های برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی نمایشگاههای دائمی و موقت و دیگر موارد مرتبط اقدام خواهد کرد.

کد خبر 5332519

منبع: مهر

کلیدواژه: استانبول سازمان توسعه تجارت ایران ترکیه مرکز تجاری قیمت دلار گمرک ایران ساخت یک میلیون مسکن وزارت نیرو شاخص کل بورس سید احسان خاندوزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت جهاد کشاورزی رستم قاسمی قیمت جهانی نفت قیمت نفت قیمت طلا سازمان توسعه تجارت ایران راه اندازی مرکز تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری

تین نیوز

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش داد و ستد دو کشور شده؛ به گونه ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمارهای موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت. 

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف گذاری شده است.

نشست های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری های امنیتی یکی از محورهای گفتگوها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می تواند میزبان مناسبی برای کالاهای نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدارهای دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها