Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: امسال برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل در فاز نخست ۲۰ هزار تن شکر از شرکت بازرگانی دولتی ایران درخواست کردیم که این مقدار شکر توسط شرکت مذکور در سامانه سیفا بارگذاری شده است.

حسین اکبر پور افزود: مقرر شده کلیه اتحادیه‌های زنبورداران استان‌ها به معاون بهبود تولیدات دامی استان خود برای دریافت معرفی نامه به شرکت غله استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در ابتدای امسال نیز درخواست ۲۰ هزار تن شکر کردیم که از این میزان ۷ هزار تن توسط اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین خریداری و با قیمت هر کیلو گرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ایران بین زنبورداران توزیع شد.

اکبر پور ادامه داد: ۱۳ هزار تن شکر باقی مانده به رغم آن که توسط شرکت بازرگانی دولتی در سامانه بارگذاری شده بود، اما به علت کمبود منابع مالی از سوی زنبورداران کشور جذب نشد.

وی با بیان این که در شرایط عادی به ازای هر کلنی سالانه ۱۰ کیلو گرم شکر نیاز است، تصریح کرد: این میزان شکر برای تحریک ملکه به منظور تخم ریزی در فصل بهار و زمستان گذرانی زنبور عسل مورد نیاز صنعت زنبورداری کشور است.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشورگفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور نزدیک به ۱۱.۴ میلیون کلنی زنبور عسل داریم که از این تعداد ۳۰۰ هزار کلنی کندوی بومی و سنتی و نزدیک به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کلنی کندوی مدرن هستند.

وی، شکر مورد نیاز این کلنی ها را سالانه نزدیک به ۱۱۴ هزار تن شکر عنوان کرد.

اکبر پور در عین حال گفت: در شرایط خشکسالی، زنبور عسل به عنوان نهاده زنده برای زنده ماندن نیاز بیشتری به شکر دارد.

وی خاطر نشان کرد که سال گذشته ۳۲ هزار تن شکر برای زمستان گذرانی زنبورهای عسل تقاضا شد که از این مقدار ۱۵ هزار تن با قیمت هرکیلو گرم ۶,۶۵۰ تومان بین زنبورداران در سطح کشور توزیع شد.

اکبرپور اذعان داشت: ۱۷ هزار تن شکر باقیمانده نیز پس از تقاضای مجدد با قیمت هر کیلو گرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد که به علت ضعف بنیه مالی زنبورداران مورد استقبال کمتری از سوی زنبورداران قرار گرفت.

پربیننده ترین کشتار دام‌ های مولد و خشکسالی، دلایل روند نزولی تولید شیر / کاهش تولید ۵برابر نرخ مرکز آمار است موافقت با «آیین نامه اولویت خرید نهاده های کشاورزی وارداتی از محل کشت فراسرزمینی» افزایش قیمت برنج مصرف ماکارونی را بالا برد قیمت مصوب تخم‌ مرغ بسته‌ بندی تا پایان هفته اعلام می شود ابلاغ یک دستورالعمل زعفرانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زنبورداری زمستان گذرانی هزار تن شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود

علی بخش شجاعی در حاشیه جلسه تنظیم بازار کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه شب عید استان مقرر گردید پرتغال از کیلو ۲۸ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان تقلیل پیدا کند.

وی تصریح کرد: مصوب گردید سیب درختی از قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل و تقریباً حدود ۵ هزار و ۲٠٠ تومان کاهش قیمت برای مصرف کننده در بر دارد.

مدیر کل تعاون روستایی استان تاکید کرد: غرفه داران با این قیمت میوه‌ها را عرضه کنند.

شجاعی در خصوص متحمل شدن هزینه حمل در شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: مقرر شد به جهت کمک به غرفه داران به ازای هر کیلو ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جلسه امروز تنظیم بازار بیان کرد: فرمانداران با توجه به نقاط پر جمعیت و محل خرید مردم مناطق توزیع میوه را مشخص کنند.

کد خبر 6063840

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای طبیعت گذرانی در روز طبیعت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • ضرورت رهاسازی آب برای نجات گاوخونی و کلنی فلامینگو‌ها 
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • نوروز گذرانی گروه های جهادی درسطح مدارس گلستان
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • عکس| خوش‌گذرانی نانسی عجرم با ۳ دخترش