Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته کنگره برزیل با ارائه گزارشی خواستار متهم کردن "ژائیر بولسونارو" به "جنایت علیه بشریت" و "حقه بازی" در مدیریت یحران کرونا شد. 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بیماری تا کنون باعث جان‌باختن بیش از 600 هزار نفر در برزیل شده است.

اسکای نیوز نوشت: در پیش نویس این گزارش تحقیقاتی مفصل آمده است که بولسونارو به دلیل اشتباهات خود منجر به مرگ حداقل 95 هزار بیمار مبتلا به کووید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کنندگان این گزارش خواستار محاکمه رئیس دولت هستند.

این کمیته پس از شش ماه جلسات پرحادثه، به گفت‌و گو با شاهدان عینی، مدیران بیمارستان‌ها، کادر درمان و وزرا پرداخته و در یک افشاگری اعلام کرد استفاده از داروهای ادعایی دولت روی "خوکچه‌های هندی" بی اثر بوده‌اند. این کمیته مشتاقانه منتظر ارائه جزئیات بیشتر است.

"ژائیر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل به دلیل بد اداره کردن بحران کرونا از سوی کمیته ویژه کنگره برزیل متهم به "کشتار" در این کشور شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

"رنان کالهیروس" سناتور میانه رو که نویسنده اصلی این گزارش 1200 صفحه‌ای است، پیشتر فاش کرد که حداقل 9 اتهام علیه رئیس جمهور کنونی مانند "حقه بازی" و "جنایت علیه بشریت" مطرح شده است.

اما او پس از برخی درگیری‌ها و تنش‌های درون اعضای درون کمیته از لغو دقیقه نودی اتهاماتی مانند "قتل" و "نسل کشی" خبر داد.

با وجود جدی بودن اتهامات، این روند نمادین به نظر می‌رسد.

بولسونارو از حمایت کافی اعضای کنگره برای جلوگیری از آغاز استیضاح برخوردار است.

از طرفی رئیس جمهور برزیل "آگستو ارس" را به عنوان دادستان کل منصوب کرده که یکی از متحدان او محسوب می شود. او نیز می‌تواند از بولسونارو در برابر پیگردهای قانونی حمایت کند.

این گزارش همچنین خواستار متهم شدن چند وزیر و همچنین 3 پسر بولسونارو از جمله "فلاویو" است.

"فرناندو بزرا" رئیس بلوک پارلمانی دولت در این باره گفت: این گزارش بیشتر شبیه محکوم کردن است اما دولت کاملا خاطر جمع است". او افزود: شما می‌توانید از نگرش رئیس جمهور انتقاد کنید اما نباید او را متهم کنید".

ما شایسته عذرخواهی هستیم

این تحقیقات نمی‌تواند اتهامی را به بولسونارو وارد کند اما افشاگری های آن می‌تواند تاثیر جدی بر فضای سیاسی و حزب او داشته باشد.

این گزارش می‌تواند به دادستانی عمومی، دادگاه حسابرسی و حتی دیوان بین المللی کیفری لاهه ارسال شود.

پیشتر شکایاتی علیه بولسونارو در این مراکز به ثبت رسیده است.

تابوت‌ها در قبرستان "پارکو تاروما" در شهر "مانائوس" مرکز ایالت "آمازوناس" برزیل در انتظار دفن در خاک/ عکس آرشیوی خبرگزاری فرانسه

 

گزارش کمیته کنگره دردسر دیگری برای بولسونارو است که محبوبیت وی در نظرسنجی‌های پیش‌انتخاباتی سال آینده به کمترین سطح خود رسیده و از "لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا" رهبر سابق حزب چب عقب مانده است.

در ابتدا قرار بود این گزارش روز گذشته ارائه شود اما 24 ساعت به تعویق افتاد. این تاخیر باعث انتقاد آن دسته از رسانه‌های برزیلی شد که جزئیات افشاگرانه گزارش را از قبل آغاز کرده بودند.

پس از شهادت چند وزیر، مقامات ارشد دولتی و مدیران مشاغل و بیمارستان‌ها، نوبت خانواده‌های قربانیان کووید 19 بود تا اظهارات خود را در روز دوشنبه به کمیته ارائه دهند.

"مارسیو آنتینو سیلوا" راننده تاکسی که پسر 25 ساله خود را در اثر کرونا از دست داده، در حالیکه سعی می‌کند جلوی اشک‌های خود را بگیرد، گفت: "ما سزاوار عذرخواهی از بالاترین مقامات در ایالت هستیم". او افزود: این مسئله سیاسی نیست ما در مورد زندگی صحبت می‌کنیم".

"آنتونیو کارلوس کوستا" رئیس سازمان مردمی غیر انتفاعی "ریو د پاز" گفت: آنچه ما دیدم درست نقطه مقابل انتظاراتمان از رئیس جمهور بود". او افزود: هرگز ندیدم او (رئیس جمهور) اشک شفقت بریزد و با مردم سوگوار برزیل همدردی کند".

آنها باید مجازات شوند

این کمیته در روز دوشنبه از شهادت دردناک یک پرستار در "مانائوس" مرکز ایالت "آمازوناس" برزیل را شنید که شاهد مرگ ده‌ها نفر بوده و پس از جان باختن خواهرش به خاطر بیماری کرونا مجبور به مراقبت از 4 فرزند او شده است.

این کمیته از دولت در مورد کمبود شدید و فلج کننده تجهیزات اکسیژن در شهر شمالی "مانائوس" در بدترین دوران شیوع همه‌گیری و همچنین تاخیر در خرید واکسن، سخنرانی‌های ضد قرنطینه، تعطیلات کرونایی و سخنان وی در کوچک شماردن همه‌گیری با الفاظی مانند "انفلوآنزای خفیف" تحقیق کرد.

سناتورها بی‌نظمی‌هایی را نیز در دسترسی به واکسن کشف کردند و شک زیادی به فساد در این زمینه دارند.

شاخه دیگری از تحقیقات بر ارتباط بین دولت و بیمه‌گذاران خصوصی درمانی متمرکز شده که درمان کرونا با داروی "هیدروکسی کلروکین" را برای درمان یا پیشگیری از کرونا ترویج می‌کردند. اثربخشی این دارو در درمان کرونا از نظر علمی بی اثر بوده است.

سناتور برزیلی "فلاویو بولسونارو" پسر ژائیر نیز در این گزارش کنگره برزیل متهم به جرائمی مانند  اشتباه یا سوء استفاده در مدیریت دولت در همه‌گیری کرونا شده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر روز دوشنبه در نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند و نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر این کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازند.

با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصادی جهان به سمت اقتصاد دیجیتال، شاهد حضور نسل نوجوان در میان کارآفرینان و سرمایه‌داران بزرگ جهان هستیم. مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه با اتاق بازرگانی بر این موضوع تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی، آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

مخبر با اشاره به تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد، تصریح کرد: این مجموعه با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان داشته است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارد و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.

مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور، ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود هم با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرات مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجزند. جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم تاکید کرد: ۱۰ هزار ۸۰۰ نخبه کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.

معاون اول رئیس‌جمهور، همچنین در ابتدای این مراسم از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

براساس این گزارش، خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور و با قدردانی از ۱۰ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز نخبه تحت پوشش برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه