Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:28:06 GMT

شیعه انگلیسی و وهابیت دو لبه یک قیچی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۶۹۸۷

شیعه انگلیسی و وهابیت دو لبه یک قیچی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته وحدت که در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص)، به ایجاد جریان‌های تفرقه‌افکن در امت اسلامی اشاره و اظهار کرد: وهابیت به‌عنوان جریانی تکفیری و تفرقه‌افکن بین مسلمانان و جریان متحجر شیعه انگلیسی، دو لبه یک قیچی برای جلوگیری از نفوذ اسلام و اسلام‌گرایی در جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ایجاد تشدید اختلاف بین مسلمانان را بزرگترین جنایت در حق اسلام دانست و ادامه داد: امروز هر فردی از هر قوم و مذهبی بخواهد بین مسلمانان جدایی بیندازد، عنصری جنایتکار در حق شخص رسول‌الله (ص) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که استعمارگران برای جهانخواری و ایجاد مانع در مسیر اسلام، مدرنیسم را بر دنیا حاکم کردند، خاطرنشان کرد: نهاد حاکمیت انگلستان در آغاز دوره سلطنت ملکه الیزابت اعلام کرد «لازمه تسلط بر سراسر جهان، تسلط بر مرکز زمین یعنی بلاد اسلامی است».

وی افزود: آنان با برنامه تسلط بر بلاد اسلامی و براندازی قرآن و اسلام حرکت کردند، گفت: اختلاف در امت اسلامی باعث ضعف اسلام می‌شود و اگر جامعه اسلامی دچار فرسایش شود، نام پیامبر اسلام دچار فرسایش می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که هدف از وحدت، معامله و تعامل با غرب در سایه اسلام حداقلی نیست، تصریح کرد: در پنداشت برخی روشنفکران اسلامی در مصر، اسلامی می‌تواند با دنیا تعامل کند که فقط نام پیامبر و شهادتین دارد و سایر احکام اسلام را کنار می‌گذارد.

وی، همه فتنه‌های معاصر همچون انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام تا ایجاد جریان‌های تکفیری همچون داعش را با هدف براندازی اسلام دانست و افزود: امروز در شرق آسیا نیز سبک زندگی و سنت‌های غربی حاکم است و موضوع هویت فرهنگی شرقی مطرح نیست اما در مقابل، این اسلام و ایدئولوژی اسلامی است که توان رقابت فرهنگی با غرب و فرهنگ قالب آن دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که توسعه اسلام‌گرایی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و به نقطه‌ای رسید که گرایش به اسلام در جهان در تاریخ بی‌سابقه شده است، یادآور شد: لازمه مقابله با غرب، حمایت از مقاومت فلسطین و عملیات مشترک در مقابله با سیادت غرب است.

وی، خط مقدم جریان مقابله با دشمنان اسلام را «فلسطین» دانست و گفت: باید راهبرد حمایت از جریان جبهه مقاومت در کشورهای منطقه را توسعه و گسترش دهیم زیرا با توسعه اصول خود در دنیا، اصول اسلام‌گرایی را در دنیا توسعه خواهیم داد.

کد خبر 5332444

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد وهابیت تکفیری ها تحجر آیت الله علم الهدی هفته وحدت اسلام گرایی ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا زلزله ایلام همدان زمین لرزه عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا (آتالانتا 2-1 فیورنتینا)
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه